יוטרון: עסקה של 95 מיליון שקל ותוצאות חלשות במחצית הראשונה
חברת יוטרון -1.09% יוטרון 371.3 -1.09% בסיס:375.4 פתיחה:375.4 גבוה:375.4 נמוך:370 תמורה:12,324 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בהקמה של חניונים ומחסנים אוטנומיים, מדווחת על תוצאות חלשות למחצית הראשונה של 2020, ובמקביל מדווחת על חתימת הסכם להקמת חניון אוטונומי בבוסטון, תמורת כ-94.6 מיליון שקל (כ-27.8 מיליון דולר). החניון האוטונומי החדש הינו החניון השלישי שמקימה החברה בבוסטון, והוא צפוי לכלול כ-596 חניות וכ-149 עמדות טעינת רכב חשמלי. ההסכם מותנה בחתימת היזם על הסכם עם קבלן ראשי (שהפרויקט מהווה חלק ממנו) והתקשרות החברה בהסכם מול הקבלן הראשי בתנאים שכבר נקבעו בהסכם של החברה עם היזם.
בנוסף, דיווחה החברה על כוונה לבצע הנפקת זכויות בהיקף של כ-30 מיליון שקל בה בעלי השליטה - קרן פימי - הודיעו לחברה כי בכוונתם להשתתף לפי חלקם. מתווה ההנפקה עדיין נידון על ידי החברה. המהלך ככל הנראה בין היתר כדי לחזק את האיתנות הפיננסית של החברה שהונה החוזר עומד על 12.3 מיליון שקל.
לצבר ההזמנות של החברה אשר עמד על כ-220 מיליון שקל בסמוך לסוף הרבעון הראשון (פורסם במסגרת הדוחות השנתיים) נוספו מאז כ-106 מיליון שקל בגין ההסכמים עליהם דווח לאחרונה.
הכנסות במחצית של 20.4 מיליון שקל, ירידה של 33% לעומת הכנסות של 30.4 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם לכ-20.7 מיליון שקל, העמקה בהפסד של 178% לעומת הפסד של 5.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. החברה רשמה במחצית הפסד גולמי של 5.5 מיליון שקל לעומת רווח גולמי 1.7 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.
הפגיעה בהכנסות נובעת ממשבר הקורונה שהקשה על החברה לבצע פרויקטים אצל הלקוחות שלה בארצות הברית וגרם לעיכוב בשרשרת הייצור והאספקה. הירידה בהכנסות מגיעה בתקופה לא טובה עבור החברה שכן רק לאחרונה הרחיבה החברה את מערך התפעול שלה - ההרחבה של מערך התפעול כללה עלייה משמעותית בהוצאות הקבועות של יוטרון, מה שהוביל להפסד גם בשורת הרווח הגולמי.
החברה ביצעה מהלכי התייעלות, במהלך ההתייעלות מצאה החברה כי למספר פיתוחים של החברה אין כבר ביקוש וכדאיות כלכלית ועל כן החברה רשמה הפחתה של 6.3 מיליון שקל בשורת הנכסים הבלתי מוחשיים.
בסופו של יום החברה רשמה תזרים מזומנים חיובי של 5.1 מיליון שקל, תזרים המזומנים החיובי נובע כך שההפסד של החברה היה כאמור בחלקו מהפחתה של נכסים בלתי מוחשיים וגם מירידה בהכנסות עתידיות של חוזי הקמה, ירידה במלאי ועוד דברים שהם הפסד לכל דבר ועניין, אך לא משתקפים באופן מיידי בתזרים.
חיים שני, מנכ"ל יוטרון: "אנו שמחים לבשר על חתימת ההסכם להקמת החניון האוטונומי בבוסטון בתמורה לכ-95 מיליון שקל. חתימה על הסכם בסדר גודל כזה מעידה על היותנו מובילי שוק בארה"ב ועל ההכרה של יזמים ומפעילי חניונים ביתרון התחרותי של הטכנולוגיה של החברה ואיכות מוצריה, באמינות, בתפוקה, בשירות ובביצוע של החברה. במהלך המחצית הראשונה של השנה ניכרו עיכובים מסוימים בביצוע צבר ההזמנות לפרויקטי חניונים אוטונומיים בארה"ב, בין היתר כתוצאה מהגבלת גישה לאתרי בנייה שננקטה על ידי רשויות בארה"ב, עיכובים בפעילות ייצור קבלני משנה והגבלות בלוגיסטיקה ותנועת סחורות. חרף השפעות אלה, ולאור הביקוש הגובר לפתרונות שלנו, החברה הצליחה להאיץ את שדרוג מערך התפעול שיאפשר להגדיל את היקפי הפעילות בתחום הקמת החניונים ולחזק את מעמדה המוביל של יוטרון בשוק האמריקאי. אנו מאמינים כי פתרונות החניה האוטונומיים שלנו תואמים את הביקוש הגובר לרכבים חשמליים וישתלבו בעתיד גם במגמה העולמית לקידום הרכב האוטונומי כפתרונות אמינים וחסכוניים בנדל"ן ובאנרגיה. החדשנות הטכנולוגית והמערך התפעולי המשודרג של יוטרון יביאו להאצת צמיחת החברה וחזרתה לרווחיות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה