יוחננוף: ירידה בהכנסות, כנגד שיפור ברווחיות הגולמית
קמעונאית המזון יוחננוף -2.13% יוחננוף 23,880 -2.13% בסיס:24,400 פתיחה:24,400 גבוה:24,460 נמוך:23,810 תמורה:1,388,697 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על ירידה בהכנסות, כנגד שיפור ברווחיות הגולמית ברבעון השני. ההכנסות הסתכמו בכ-711 מיליון שקל, ירידה של כ-1.3% בנטרול השפעות חשבונאיות; עם זאת שיפור משמעותי בשולי הרווחיות הגולמית העלה את הרווח הנקי בכ-8% ברבעון השני ל-25.2 מיליון שקל; המניה נסחרת במכפיל 25 על הרווח של 12 החודשים האחרונים.
ההכנסות ברבעון השני של 2020 הסתכמו בכ-711 מיליון שקל לעומת כ-742 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-4.2%. כ-21 מיליון שקל מירידה זו, נובעים מהגדלת המכירות בשיטת הקונסיגנציה. בנטרול השפעת הטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה נרשמה ירידה של כ-1.3%. בחברה מסבירים כי הירידה נובעת בעיקרה מהכנסות חודש אפריל אשר בו, השפעת הגבלות התנועה וההגבלה על כמות הלקוחות בכל סניף, באו לידי ביטוי במחזור המכירות.
למרות הירידה בהכנסות, שיפור ברווחיות הגולמית הוביל בשורה התחתונה לרווח של כ-25.2 מיליון שקל, עליה של כ-8.2% לעומת רווח של כ-23.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.
שיפור בשולי הרווחיות הגולמית סידר את השורה התחתונה
למרות הירידה בהכנסות כאמור לעיל, יוחננוף דיווחה על רווח גולמי של כ-188 מיליון שקל (26.4% מההכנסות) ברבעון השני, גידול של כ-8.6% לעומת רווח גולמי של כ-173 מיליון שקל (23.3% מההכנסות) ברבעון המקביל. בחברה מציינים כי עיקר הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע מהטיפול החשבונאי בהסדרי קונסיגנציה ומשיפור בכוח הקנייה של החברה.
מנגד, ברמה התפעולית, החברה הציגה עליה של כ-10.5 מיליון שקל בהוצאות התפעול, עם שולי הוצאות תפעול של כ-19.2% ברבעון השני, לעומת שולי הוצאות תפעול של כ-16.9% ברבעון המקביל. עליה זו קיזזה חלק מהגידול ברווחיות הגולמית. בחברה מסבירים את הגידול בעיקר לנוכח פתיחת חנויות חדשות, גידול במצבת העובדים והפיכת החברה לציבורית.
הרווח התפעולי של יוחננוף (לפני הוצאות אחרות) הסתכם בכ-51.5 מיליון שקל, עליה של כ-9.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי רשת יוחננוף: "אנו רואים ברבעון זה המשך צמיחה של הרשת. רכישת חמשת הסניפים מיינות ביתן החודש תציף פוטנציאל רב לאחר השקעה בתשתיות. בנוסף, אנו פועלים לפתיחתם והקמתם של סניפים נוספים כך שעד לסוף שנת 2021 יהיו לרשת כ- 35 סניפים פעילים ברחבי הארץ. בסיכום המחצית הראשונה של 2020 אנו רואים בתוצאות הרשת ביצועים מצוינים ורווחיות גבוהה.
"במקביל לצמיחה ולהתפתחות העסקית, במיוחד בימים אלה, אנו מקפידים על חיבור ותמיכה בקהילה בדרכים שונות. בין היתר, עם המיזם החברתי של הרשת "כולנו משפחה אחת" אשר פועל זו השנה השנייה לתרומת סלי מזון למשפחות נזקקות ברחבי הארץ ביחד עם שותפינו לדרך וצפוי לחלק לקראת חגי תשרי כ-15 אלף סלי מזון למשפחות. תרומות משמעותיות נוספות שעלו לאורך הדרך כוללות: תרומה של כ-4 מיליון שקל לבי"ח איכילוב עבור מכשיר לביצוע פעולות צנתור מצילות חיים והקמת חדר צנתור מוח, התגייסות הרשת לתרומת תווי קניה בסך כ-5 מיליון שקל להענקת ביטחון תזונתי לנפגעי משבר הקורונה במסגרת פרוייקט "תעבירו את זה הלאה" של תכנית הטלוויזיה "הצינור". בשעה זו, כולנו צריכים לשאת בנטל המציאות המאתגרת של הציבור הישראלי בימים אלו, להירתם למאמץ ולתת כתף", סיכם יוחננוף.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.אנו מעדיפים את רשת יוחננוף!אחד מהעם 30/08/2020 18:52הגב לתגובה זו0 0ברשת יוחננוף המחירים נוחים ונמוכים, והם מתמידים בכך. תשארו כאלו ! לרוב עדיפים על רמי לוי שנוטים להעלות מחירים וכבר אינם מהיותר זולים, במרבית המוצרים. חנויות נעימות לקניה, מרווחות, נקיות. גם אין סמממני רעש וצעקות בין העובדים. מעדניות נקיות וצוות אדיב. אפילו איכות שקיות הירוקת טובה מאוד, מלמד משהו על השקעת הרשת בלקוחות. אנו מעדיפים אתכם, יוחננוף. תשארו עם מדיניות שיווק כמו שיש כיום, לא לפזול לתחומים אחרים ופשוט להיות חנות מהיותר טובות וזולות.סגור