חלל תקשורת בדוחות פושרים
חברת חלל תקשורת -2.6% חלל תקשורת 33.7 -2.6% בסיס:34.6 פתיחה:34 גבוה:35 נמוך:33 תמורה:14,990 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על תוצאות צפויות לרבעון השני של השנה. התוצאות עומדות בצל הדיווח מלפני שבועיים על חתימת הסכם למתן שירותי תקשורת באפריקה בלוויין עמוס 17 בהיקף של כ-92 מיליון דולר במצטבר לתקופה של 10 שנים. העסקה עדיין מותנה בהשגת מימון מצד הלקוח, אך זה העתיד של חלל. החברה צריכה למלא את הפס, למכור ולהגדיל את התפוסה שלה על הפלטפורמה הקיימת. זה מה שמתמקדים בו בחברה. בינתיים היא תמשיך לדשדש בתוצאות העסקיות.
כך או אחרת, הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-21.8 מיליון דולר, לעומת 21 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד, עלייה של כ-4%. ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-16.6 מיליון דולר, לעומת 15.8 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד, עלייה של כ-5%
העלייה ב-EBITDA נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות מלקוחות חדשים בעמוס 17 ומירידה בעלויות שיווק ומכירות בעקבות משבר הקורונה. צבר ההזמנות הכולל של החברה מסתכם בכ-345 מיליון דולר, מתוכו צבר ההזמנות ללוויין עמוס 17 בנקודת שמים 17°E מסתכם בכ-42 מיליון דולר.
העלייה ב-EBITDA מסבירים בחברה, נבעה בעיקרה מגידול בהכנסות מלקוחות חדשים בעמוס 17 ומחסכון בעלויות שיווק ומכירות בעקבות משבר הקורונה. הרווח הגולמי ברבעון שני 2020 הסתכם בכ-4.5 מיליון דולר לעומת כ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, הקיטון ברווח הגולמי נובע בעיקרו מגידול בהוצאות פחת, ביטוח ותפעול של הלוויין עמוס 17, אשר החל בפעילותו המסחרית בסוף 2019. הרווח התפעולי וההפסד הנקי ברבעון שני 2020 הסתכמו בכ-2.6 מיליון דולר ו-5.4 מיליון דולר בהתאמה בנטרול ההפרשה לירידת ערך בלוויין עמוס 4, לעומת רווח תפעולי של כ-4.9 מיליון דולר והפסד נקי בסך של כ-3.1 מיליון דולר, בהתאמה, ברבעון מקביל אשתקד. השינוי בין התקופות נובע בעיקרו מירידת ערך בלוויין עמוס 4 וכן מגידול בהוצאות פחת, ביטוח ותפעול של הלוויין עמוס 17.
דן זיצ'ק, מנכ"ל חלל תקשורת הדגיש על רקע התוצאות כי החברה מקדמת הזדמנויות עסקיות ושת"פים בלוויין המתקדם עמוס 17. "אנו שמחים על חתימת ההסכם עליו דיווחה החברה החודש, בהיקף הכנסות של 92 מיליון דולר, הכולל מלבד אספקת רוחב פס גם מענה טכנולוגי קרקעי מלא ללקוח, ופועלים בכדי לממש הזדמנויות מעניינות נוספות".
מגזר פעילות 4W (עמוס 3 ועמוס 7): משבר הקורונה, לא השפיע מהותית על הפעילות במגזרים אלה, שכן הלוויינים עמוס 3 ועמוס 7 מאוכלסים בתפוסה גבוהה.
מגזר פעילות 65E (עמוס 4): בעקבות ביטול הסכם של אחד מלקוחות הלוויין עמוס 4, וכמו-גם על רקע משבר הקורונה הגלובלי, המקשה על פעילויות השיווק והמכירות של החברה, אמדה החברה מחדש את הסכום בר ההשבה ליום 30 ביוני 2020 של הלוויין עמוס 4 ורשמה הפרשה לירידת ערך בסך של כ-3.4 מיליון דולר בדוחות הכספיים לרבעון השני 2020. החברה החלה במאמצי שיווק לאיתור לקוח חלופי לגבי קיבולת השירות בלוויין עמוס- 4 שהתפנתה.
הלוויין עמוס 4 בעל 3 האלומות הניידות מכסה את אסיה, המזרח התיכון, אפריקה ואירופה. יכולות אלו מאפשרות גמישות שיווקית באמצעות יכולת ניוד של הכיסוי הלווייני בהתאם לביקושים. עדות לכך הינה אלומה אחת המושכרת לאורך כל חיי הלוויין לחברת DishHome ספקית הטלוויזיה הרב ערוצית היחידה בנפאל עם מעל למיליון לקוחות. DishHome משדרת מעל 200 ערוצים כאשר 50 מהם הינם ערוצי HD.
מגזר פעילות 17E (עמוס 17): עיקר פעילות החברה למכירות בלוויין הדיגיטלי המתקדם עמוס- 17, אשר החל פעילותו המסחרית בסוף השנה שעברה, הינה ללקוחות בחו"ל ובאפריקה בפרט. על-אף משבר הקורונה, גדלו הכנסות החברה בלווין עמוס -17 ב-12% לעומת הרבעון הקודם ומסתכמות ב- 2.4 מיליון דולר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.חדל קשקשת ברשתnav 01/09/2020 10:31הגב לתגובה זו3 0חברה טובה עומדת בציפיות וביעדים אם הכנסות קבועות שעומדות רק לגדולסגור