קרסו: פעילות הליסינג בצמיחה, התרסקות במכירות הרכב
קרסו , יבואנית מותגי הרכב רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה לצד פעילות ליסיניג תחת מותג Lease4U וקל אוטו, מדווחת על ירידה בשורה העליונה והתחתונה. ירידה של כ-60% במכירות כלי הרכב, קוזזו אל מול עלייה בהכנסות מליסינג. החוב השוטף של החברה צומח.
הכנסות הרבעון הסתכמו ב-663.6 מיליון שקל, ירידה של 36% לעומת 1.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה דיווחה על ירידה של 60% בהכנסות ממכירת רכב, שהסתכמו ב-275.2 מיליון שקל בלבד. החברה דיווחה על מכירות של 2,409 רכבים סה"כ, לעומת 6,567 כלי רכב ברבעון המקביל בשנת 2019.
סך הכנסות מגזר הליסינג הסתכמו ב-309.3 מיליון שקל במהלך הרבעון, עלייה של 17% לעומת 264.4 מיליון שקל. מספר עסקאות הליסיניג נכון לתום הרבעון השני הסתכם ב-36,932 רכבים, מתוך 37,104 רכבי ליסיניג שבראשות הקבוצה. נכון לתום שנת 2019, עמדו מספר העסקאות על 23,847 בלבד. צבר ההזמנות לרבעון השלישי מוערך ב-197.6 מיליון שקל, לרבעון הרביעי ב-174.4 מיליון שקל, ובשנת 2021 כולה ב-522.3 מיליון שקל. העלייה במגזר הפעילות מיוחס לאיחוד לראשונה בתחילת חודש מאי, עם פעילות קל-אוטו.
בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח בסך 12.9 מיליון שקל, ירידה של 72% לעומת 46.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. קרסו דיווחה על קיטון של כ-9 מיליון שקל בהוצאות השיווק, לצד הכרה ברווח הזדמנותי (מוניטין שלילי) מרכישת קל אוטו בסך 7 מיליון שקל. כמו כן הכירה החברה בהפסד מהפרשי שער בסך 6 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
מזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת הסתכמו ב-182.7 מיליון שקל, ירידה של 36% לעומת 283.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. קופת המזומנים הסתכמה בכ-235 מיליון שקל, ויתרת הלקוחות לזמן קצר הסתכמה ב-547.4 מיליון שקל. סך הנכסים השוטפים במזומן (בניכוי מלאי) מסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל, אל מול התחייבויות שוטפות לתשלום (בניכוי הפרשות, והתחייבויות חשבונאיות) של כ-2.3 מיליארד שקל. הגידול בהתחייבויות נובע עקב אשראי שהתקבל לצורך פעילות הרכב החדש, ועקב איחוד לראשונה של חברת קל אוטו.
לאחר סיום הרבעון, הורידה מידרוג דירוג אשראי לחברה. שיקולים העיקריים להורדת הדירוג הם שחיקה במיצובה העסקי של החברה, הבא לידי ביטוי בקיטון בהכנסות החברה ובנתח השוק. להערכת מידרוג הירידה בנתח השוק מושפעת ממחסור ברכבים היברידיים, והיעדר דגמים פופולריים התואמים את ביקושי השוק. כמו כן מידרוג צופה כי מצב זה אינו צפוי להשתנות בטווח הקצר-בינוני.
בכל הנוגע לענף הליסינג ולרכישת קל-אוטו, להערכת מידרוג, המהלך האסטרטגי הופך את החברה לשחקן משמעותי בענף הליסינג, אך ענף זה מאופיים בסיכון עסקי גבוה ביחד לפעילות הליבה של החברה ולכן חלה עלייה מסוימת בסיכון העסקי.
- כמה מרוויחים הבכירים בטבע?
- מיטרוניקס זינקה ב-13%, נייס קפצה ב-5%; ת"א 90 עלה ב-2.6%
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
עם פרסום הדוחות, דיווחה החברה על דיבידנד בסך כ-42 מיליון שקל לבעלי מניות החברה.
- 8.נייצ'ר וואלי 08/09/2020 21:12הגב לתגובה זומנהל הרשת שפגע בכל העובדים פגיעה אנושה במשכורות ובתגמולים. העובדים האיכותיים עברו למקומות אחרים וכבודו גייס אנשי שלומו חסרי ידע ומומחיות ובעיקר, שירותיות שכל כך חשובה בג'ונגל פראי כמו שוק הרכב. בהצלחה לקרסו הקורסת מקווה שיבינו בהנהלה העליונה מהיכן צומח הנזק ואיבוד הלקוחות לפני שיהיה מאוחר מדי
- 7.אבי הורוביץ 03/09/2020 12:22הגב לתגובה זופעילות הליסינג אכן בצמיחה אבל מחירי הליסינג נמוכים מאוד
- 6.ניקי לאודה 02/09/2020 10:57הגב לתגובה זורכב עלוב שמציע לבעליו רק בעיות וחוסר הנאה. היבואן בישראל נוהג כחזיר יבלות וטורף את לקוחותיו במחירים מופקעים.
- 5.ההוא 02/09/2020 10:46הגב לתגובה זוכך זה נראה, עובדים טובים מתפטרים, מגיעים עובדים שמקבלים שכר של שני שקלים לשעה, השירות מתדרדר באופן קיצוני והלקוחות מצביעים ברגליים
- 4.ירין 02/09/2020 09:13הגב לתגובה זוכמו כל חברות יבואני הרכב, רק הרווח העצום והכסף הגדול בראש מענייהם. הרוכשים הפרטיים הם פרה חולבת. לא יותר מכך.
- 3.ירדן 02/09/2020 06:48הגב לתגובה זובמחיר מופקע
- 2.מאיר 02/09/2020 00:29הגב לתגובה זויבואני הרכב בישראל הם למעשה כנופייה של נוכלים בזויים המייבאים לישראל רכבים חדשים ללא התוספות והאיבזור הגבוה הנמכר באירופה וגם מוסיפים חטא על פשע כאשר מוכרים את הרכב בעדרות אלפי שקלים יותר מבאירופה.
- 1.קונה פוטנציאלי 01/09/2020 20:11הגב לתגובה זורכבים טובים ונוחים,אבל מאבדים ערך ובלתי אפשרי למכור אותם.בעיות שבליסינג נפתרות