הערכות: אלי רוזנברג יגיש הצעה אגרסיבית לרכישת השליטה באל-על

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, כנפיים עשויה לאבד מחר את השליטה באל-על; כרגע נראה כי רוזנברג הוא המשקיע הרציני היחיד שמעוניין להגיש הצעה אגרסיבית לרכישת השליטה בחברה
 | 
telegram
(5)

הנפקת אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: תתקיים מחר ללא שלב מוסדי כשהעניין הגדול סביב נושא השליטה בחברה גובר לנוכח מעורבות המדינה בתהליך ההנפקה.

בשלב זה, יום לפני ההנפקה מסתמן כי איש העסקים מאיר גורביץ' פרש מההנפקה. גורמים המעורים בפרטי ההנפקה מעריכים כי פרישתו של גורביץ' נובעת מאגרסיביות של אלי רוזנברג שמעלה הילוך בכל הנוגע לרכישת השליטה בחברת התעופה.

עד כה דוד ספיר לא הודיע על פרישה מההנפקה אך, גורמים המעורים בפרטים מסרו לביזפורטל כי האגרסיביות של רוזנברג והעובדה כי ספיר טרם קיבל את האישורים הנדרשים לרכישת השליטה בחברה ואף לא חתם על הסכם עם כנפיים לשליטה משותפת בחברה, מעידה כי אינו מעוניין להגיש הצעה מתחרה אמיתית להצעתו של רוזנברג.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

יש לציין כי מחר יוצעו בהנפקת אל-על כ-60% ממניות החברה ואם לא תהיה הפתעה של הרגע האחרון תאבד כנפיים את השליטה בחברה. עד כה כנפיים ובעלי השליטה בה לא הראו נכונות להזרים כסף לחברה. אנרגיות רבות הושקעו בהשגת הטבות מהמדינה כמו ערבויות להלוואות עד כדי הלוואות ישירות של המדינה וכן השגת חיתום של המדינה להנפקת המניות כשהמדינה באופן חסר תקדים לא תשתתף בניהול החברה אלא רק תזרים כסף.

הפתרון הנכון ביותר והטוב ביותר לחברה הוא רכישת מניות אל-על בידי גוף פרטי שיש לו כסף ומעוניין להשקיע אותו בחברת התעופה. גוף כזה שיזרים הון יקל על המדינה לתת ערבויות לאגרות חוב שיונפקו ויקל על משקיעים לרכוש את אגרות חוב אלה כשהונה העצמי של החברה מעובדה בסכומים לא מבוטלים. והחשוב יותר – בלי כסף של משלם המסים.

יש לציין כי חברת כנפיים שמחזיקה בשליטה באל-על מאז הופרטה על-ידי המדינה לא הצליחה לנהל את החברה ולהביא אותה לנקודה בה היכולות שלה בצירוף הטבות מרחיקות לכת של המדינה (כמו מימון הוצאות הביטחון וכד') ימקסמו את שווי השקעתם, מה שהותיר את החברה שברירית שאינה מוכנה להתמודד עם משבר בסדר גודל כמו שפקד אותה עכשיו.

להדגיש כי הרבה חברות תעופה לא הצליחו להתמודד עם המשבר הנוכחי אך חברה כמו אל-על לו הייתה מנוהלת באופן מיטבי ניתן היה בסיוע מינימלי ועם תוכנית הבראה סבירה להוציא אותה מהמשבר הזה, אבל כל זה לא קרה ומחר, ככל הנראה, תתמודד כנפיים עם משקיע אגרסיבי שמעוניין לרכוש את השליטה בה.

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    שמישהו בבקשה יסביר למה?
    קק 16/09/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לקנות את החברה המפסידה הזאת?
    סגור
  • 4.
    לא חשוב מי יהיה בעל השליטה הפורמאלי
    צביאל 16/09/2020 08:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את ההגה ימשיכו להחזיק נהגי המטוסים, שמבחינתם השמש זורחת מחיר העכוז שלהם חבל.
    סגור
  • 3.
    כתב שלא מתמצא או שיש לו אגנדה של משלמי משכורתו
    דני 16/09/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ישראל זו המדינה היחידה שסגרה את הטיסות לתושביה, ולכן אילצה את אל על לסגור את שעריה. חברת תעופה לא יכולה להתמודד עם משבר כלכלי בלי לטוס.
    סגור
  • 2.
    למה הוא כ"כ מעוניין - חברה נוראית
    שלומי 16/09/2020 08:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לתת לה ליפול. ולבנות מחדש
    סגור
  • 1.
    בורוביץ החוצה.
    דני 16/09/2020 04:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי נתן במתנה את אלעל ל בורוביץ. כנראה שתמכו בו. משפחה של גזלנים. אין להם מושג בניהול עסקים הוגן. רק לגנוב.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות