"המעבר לרכבים חשמליים הוא איום של עוד 10-15 שנים; המכוניות שטסלה מייצרת זה בערך שבועיים עבודה של פולקסווגן"

שמוליק וולודינגר, יו"ר רבל: "החברות מחפשות להקטין את משקל הרכב. אנחנו מספקים פתרונות"; "תכננו לצמוח ב-20%. זה לא יקרה. הירידה במכירות השנה לא תהיה כמו ברבעון השני. ירידה של 10% לעומת שנת 2019, עדיין תאפשר לנו להציג רווחיות גבוהה ותזרים מזומנים גבוה"
 | 

חברת רבל +2.52% רבל 186.8 +2.52% רבל בסיס:182.2 פתיחה:182.2 גבוה:190.8 נמוך:184.5 תמורה:128,500 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , שמייצרת חלקי פלסטיק למותגי הרכב הגדולים בעולם, ובניהם אאודי, פורד, ניסאן, פולקסווגן הציגה נתוני צמיחה מרשימים עד שנת 2019. עם זאת, החברה נפגעה (כצפוי) ממשבר הקורונה, אם כי "השד לא נורא" כל כך, לפחות לא בשורה התחתונה ולא בתזרים המזומנים. מעבר לכך - מסתמנת מגמת התאוששות. בראיון לביזפורטל, שמוליק וולודינגר, יו"ר רבל מסביר למה הוא אופטימי ואיך מגמת המעבר לרכבים חשמליים צפויה להגדיל את הביקוש למוצרי החברה.

תוצאות ברבעונים האחרונים: ירידה דרמטית במכירות, ירידה פחות דרמטית ברווח:

מה בעצם מייחד את רבל ביחס לכל מפעל פלסטיק אחר?
"חברת רבל, היא ספק של חלקים לתעשיית הרכב, בתהליך ייצור המכוניות. בתחום זה נמצאות שלושה סוגי חברות, הראשונות מפתחות טכנולוגיה ייחודית תחת רישום פטנט, הסוג השני הם חברות שמייצרות ומפתחות חלקים לפי מפרט ודרישה של חברות הרכב, והאחרונות הן ספקים של רכיבים כלליים לפי תבניות ללא שום רכיב פיתוח. רבל פועלת באמצעות שתי זרועות בשני התחומים הכוללים פיתוח. לחברה קיימת טכנולוגיה בתחום שסתמי הדלק, וחברת הבת ארקל שהיא בעלת יכולות הנדסיות לייצור ופיתוח מוצרים לפי מפרט בטכנולוגיית ייצור פלסטיק קשיח"

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ממה נובע הביקוש לייצור חלקים לרכב מפלסטיק?
"הסיבה העיקרית היא הקטנת משקל הרכב. שני הגורמים המשפיעים על תכנון רכיבי הרכב הם חווית הנהיגה ורגולציה. התחום הרגולטורי כולל חוקים להפחתת זיהום אוויר ושיפור צריכת הדלק של הרכב, מכאן שמוצרינו עוזרים לחברות לעמוד בחוקים הרגולטוריים השונים."

"בתחום הפעילות הראשון שלנו, אנו מייצרים שסתומים מיוחדים שמורכבים בתוך תא הדלק ובאמצעותם מפחיתים עד לרמה אפסית, את אדי הדלק הנפלטים לאוויר מתא הדלק. השסתומים מורידים את מערכת הלחצים במיכל ומחזירים את אדי הדלק אל תוך פעולת המנוע עצמו, ובכך מצמצמים את אחד ממרכיבי הזיהום הגדולים בעולם."

"מן הצד השני, קיימת את חברת ארקל, המייצרת חלקים מבניים, כאשר מטרתם היא להחליף את חלקי המתכת לחלקי פלסטיק, ובאמצעות כך מפחיתים את משקל הרכב. הפחתת משקל הרכב מאפשרת להקטין את המנועים לצד שמירה על רמת ביצועים, כפועל יוצא מפחיתה את צריכת הדלק".

"הרגולציות הנוקשות על תעשיית הרכב, קונסות חברות שלא עומדות בדרישות בהרבה מאד כסף, ולכן יש למותגי הרכב תמריצים כספיים לשנות את התפיסה. עם תחילתו של שוק הרכבים החשמליים, הרגולציה הופכת לקשיחה עוד יותר".

כיצד אתם מושפעים משוק הרכבים החשמליים?
"אנחנו לא רואים איום אמיתי בטווח של ה-10 עד ה-15 שנים הבאות. עם כל הרעש סביב הרכבים החשמליים, בסוף היקף הרכבים הוא שולי, כמות המכוניות שטסלה מייצרת זה בערך שבועיים עבודה של פולקסווגן. מה שכן, תג המחיר האדיר של טסלה, גורם לשאר החברות להצטרף לחגיגה. המגבלות שעומדות בפני הרכבים החשמליים ובהן מגבלת הייצור לצד מגבלת חומרי הגלם לסוללות, ומן הצד שני פריסת מערכות הטענה בכל העולם, הופכים את המעבר לכלי רכב חשמליים ללא ישים בטווח הקרוב."

"דווקא הרכבים ההיברידיים ורכבי הפלאג אין, יתפסו נתח שוק רחב יותר, מה שלא מאיים על החברה, ולהפך. התחום של חברת הבת, ארקל, הוא קריטי לעידן הרכבים החשמליים, החברות מחפשות להקטין את משקל הרכב בכל דרך. אנחנו שותפים בפרויקטים של יצרניות הרכב הגדולות בעולם בעניין זה, לצד תחומי מעטפת וקירור הסוללה שהם התחומים המתפתחים בשוק. במידה ועולם הדלק ייעלם יום אחד, במהלך ה-10 שנים הבאות רבל תפתח מנועי צמיחה אחרים."

מגפת הקורונה השפיעה עליכם בצורה חזקה. היכן אתם מרגישים האטה ואיפה יש דווקא ניצנים של התאוששות?
"כשליש מסך היקף הפעילות של החברה מגיעה מהשוק הסיני, ולכן למגפת הקורונה יש השפעה על סך כל הביצועים והמכירות של החברה. החל מחודש ינואר, בו נחגג ראש השנה הסיני והמשיך עם התפרצות מגפת הקורונה, הייתה סגירה מסוימת של השוק הסיני. למרות שצפינו צמיחה גבוהה בדומה לשנת 2019, ברבעון הראשון לשנת 2020 החברה ביצעה מכירות דומות לשנת 2019 עם רווחיות גבוהה יותר."

"המשבר בסין נגמר לקראת חודש מרץ, והתעשייה הסינית חזרה לתפקוד בצורה מלאה, ואף היקף מכירות כלי הרכב עלה ב-15% עד כה, לעומת שנת 2019, זה מאפשר לרבל רגל יציבה יותר על הקרקע. ברבעון השני החברה סבלה בצורה קיצונית מעצירה של ייצור כלי הרכב באירופה ובארה"ב, ולכן סגרנו מפעלים ברחבי העולם. החברה התמקדה באיך לשמר את יכולות הייצור שלה ולמקסם את החיסכון בהוצאות על מנת לא להפסיד כסף. אין ספק שהעובדה שיש לנו מפעלים ברחבי העולם, יצרה מצב שנהנו במידה מסוימת מהחזר הוצאות כתוצאה ממענקים ממשלתיים."

"כתוצאה מזה הרבעון השני נגמר בירידה של כ-30% במכירות אבל נסגר ברווח. במקביל, בגלל שהחברה לא משקיעה, כי אין ייצור, הצלחנו לייצר מזומנים בהיקף גבוה, בחצי השנה הראשונה ייצרנו כ-23 מיליון יורו מזומנים. אנחנו מרוצים מהתוצאות".

"החל מסוף יוני, החלו המפעלים השונים לחזור לפעילות, כאשר בארה"ב החזרה היא מהירה יותר. אנחנו רואים כיום לפי כל הדיווחים, שעדיין לא כל התעשייה עובדת באופן מלא, ועל פי תחזיות של גופים שונים מדברים על כך שתהיה ירידה של כ-15% ועד 20% במכירות כלי הרכב. המכירות שלנו תלויות במכירות כלי הרכב בסופו של דבר, אבל רבל תכננה צמיחה של 20% בשנת 2020, היא לא תמומש, אבל אני מניח ומקווה שהשחיקה במכירות לאורך כל השנה לא תהיה כמו ברבעון השני ונחזור חזרה למצב הנורמלי. ירידה של 10% לעומת שנת 2019, עדיין תאפשר לנו להציג רווחיות גבוהה ותזרים מזומנים גבוה."

התמיכות הממשלתיות בעקבות הקורונה יימשכו גם לרבעונים הבאים?
"לא רלוונטי יותר, לשמחתי. הן מסתיימות ב-400 מיליון שקל מחזור, ואנחנו מעל המחזורים האלה. לכן אין לנו רלוונטיות לתמיכות השונות".

הצמיחה לטווח הבינוני והארוך צפויה להימשך? איפה תהיו בשנים הבאות?
"יש לנו צבר הזמנות משמעותי קדימה, אחרי תיקוני הערכות של שינוי מטבע, לחברה יש הסכמי מסגרת של כ-320 מיליון יורו לשנת 2021. אין ספק שזה מותנה בסופו של דבר בהתאוששות הכלכלה העולמית."

"החברה עוסקת כל הזמן בבחינה ופיתוח של תחומים נוספים גם מתוך החשיבה האסטרטגית של צמיחה אשר לא תהיה מוגבלת רק לתחום אחד. זה חייה של חברה טכנולוגית בעלת היקף פיתוח גדול, ורעיונות אינספור".

תגובות לכתבה(12):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    למה לא שאלתם על גניגר
    שוקו 22/09/2020 19:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יש לו זמן לנהל שתי חברות
    סגור
  • 11.
    יש ארבה שמעדיפים פולקסבגן במקום טסלה (ל"ת)
    משה 22/09/2020 15:00
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 10.
    אפו כול פקחי הבורסה על הרצאת מניות חייב חקירה (ל"ת)
    דוד 22/09/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    לא מענין אותם קורונה שכול העולם ילך רק כסף שחור (ל"ת)
    אבי 22/09/2020 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    שוב החזרים חזרו לשוק להלבין כסף שחור (ל"ת)
    אבי 22/09/2020 13:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    כמה קוצר ראייה..
    א.א. 22/09/2020 12:52
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מי שלא רואה את העתיד - לא ישרוד בעתיד.
    סגור
  • 6.
    אם טסלה דוהרת כנראה השוק מעריך את הפוטנציאל אחרת
    שולתתתת1 22/09/2020 12:29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הבחור צריך לראות איך הוא מתפתח אם ההערכה שלו לגבי הרכב החשמלי יתפתח אחרת ממה שהוא חושב.סה"כ נראית חברה טובה. בהצלחה!
    סגור
  • 5.
    לברוח מהבורסה כמה שיותר מהר מעלים אותה שהכרישים יצאו (ל"ת)
    דוד 22/09/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    קנתים מניות בחול אתם חושבים שארוחתם לו ולמה כי
    דוד 22/09/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עלה המניות הפסדתם בדולר כי מתי שעולה המניות הדולר יורד
    סגור
  • 3.
    מפחד...
    רוני 22/09/2020 12:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הוא מפחד…מדבר מהפוזיציה..,טסלה זה העולם החדש וכבר היום
    סגור
  • 2.
    לא מענין אותם קורונה רק עליות גם לו דולר (ל"ת)
    tch 22/09/2020 12:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קצת צניעות
    אלון מאסק 22/09/2020 11:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חברה לייצור חלקי פלסטיק לרכב נותנן את דעתה הרכבים החשמליים. היה עדיף שיתרכזו במה שהם יודעים. עם הנהלה כזו הייתי חושש
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות