אפולו פאוור בוחנת היתכנות לשיתוף פעולה עם רפאל
חברת האנרגיה הסולארית אפולו פאוור -4.49% אפולו פאוור 227.7 -4.49% בסיס:238.4 פתיחה:238.4 גבוה:238.4 נמוך:226.1 תמורה:290,327 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת שחברת הבת סולארפיינט התקשרה עם חברת רפאל בהסכם לבדיקת היתכנות. לפיו, ישתפו הצדדים פעולה בבדיקת התכנות לשילוב טכנולוגיית היריעה הסולארית של החברה בחומרים מסוימים המיועדים לסדרת מוצרים בטחוניים שתוגדר במשותף בין הצדדים.
לקריאה נוספת:
> אפולו פאוור מדווחת על מזכר הבנות עם Audi; אך הדרך עוד ארוכה
> אפולו פאוור קיבלה הזמנה ליריעות סולאריות מחברת COX העולמית
> אפולו פאוור: יריעה סולארית על גגות רכבים הפיקה 50KW שעה
בגין ביצוע בדיקת ההתכנות, תהיה סולארפיינט זכאית לתמורה של 50 אלף דולר. כמו כן, סולארפיינט תבצע תכנית עבודה שתימשך 13 שבועות ותגיש לרפאל ניתוח תוצאות, לאחר מכן רפאל תבדוק את ניתוח התוצאות בתוך כחודש ותודיע לסולארפיינט תוך ארבעה וחצי חודשים אם ברצונה להתקדם לעבר חתימה על הסכם שיתוף פעולה מסחרי שיעניק לה בלעדיות לתקופה של חצי שנה.
עודד רוזנברג, מנכ"ל אפולו פאוור: "אנו שמחים וגאים לחבור לרפאל שהינה מובילה עולמית בתחום הבטחוני ועל הבעת האמון שלהם בנו. לרפאל יש יכולות טכנולוגיות מרשימות, חדשניות וכן ניסיון עתיר שנים במכירות בתחום הבטחוני. לנו יש טכנולוגייה לייצור יריעה סולארית קלת משקל ובעלת גמישות מלאה, יעילות גבוהה ועמידות לאורך זמן. אני משוכנע שבחיבור הזה קיים פוטנציאל עצום ליצור מוצרים הטובים למגוון שימושים בטחוניים"
שיתוף פעולה עם AUDI וזינוק של מאות אחוזים?
מניית החברה זינקה בכ-330% מתחילת השנה. החברה רק החלה לייצר הכנסות, עדיין בהיקף זניח, במחצית הראשונה של השנה אולם מאז הדיווח על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם חברת AUDI לשילוב היריעה הסולארית של החברה על רכביה, המניה זינקה והחלה לרכז עניין. בראיון שהעניק לפני כשבועיים עודד רוזנברג, מנכ"ל החברה הסביר מה היתרונות של מוצר החברה ולאן היא הולכת.
מניית אפולו פאוור - זינוק של מאות אחוזים לאחר הדיווח על שת"פ עם AUDI
מהם המוצרים המרכזיים של החברה ובאיזה שלב הם נמצאים מבחינת הפיתוח?
"סיימנו את הפיתוח של הדור הראשון של היריעות הסולאריות שלנו והחברה החלה לאחרונה לייצר ולמכור מוצרים שונים שמבוססים על היריעה הזו כגון מטענים סולארים לטלפונים ניידים, מצלמות ומכשירי חשמל שונים כאשר הכוונה היא לשימוש במקומות מנותקים מרשת החשמל. מכרנו גם מטענים סולארים לשמירה על מצברי כלי רכב מכוניות פרטיות, משאיות ואוטובוסים וכן מטענים סולארים לכלי שיט (סירות יאכטות) – חשוב לציין שכל המוצרים שאנו מוכרים מבוססים על הטכנולוגיה הייחודית של היריעה הסולארית הגמישה שפיתחנו במשך שנים ארוכות וכולם רותמים את היתרונות הגלומים בה.
"במקביל למכירות הראשונות, החברה מפתחת יחד עם שותפים אסטרטגיים בינלאומיים מוצרים מתקדמים כגון מצופים סולאריים המיועדים להשמה על שטחי מים גדולים וכן חלקי רכב סולארים, בהם מוטמעת היריעה הסולארית שלנו, אשר נמצאים בשלבי פיתוח ראשוניים מול חברת אודי וקבוצת רנו ניסאן מיצובישי.
"כמו כן החברה החלה בפיתוח עסקי והרחבת קהלי היעד שלה ונכנסת לתחומים שונים כגון בנייה משולבת סולאר, לתחום האגרו סולארי וכן לתעשייה הבטחונית".
מה ההספק של המוצרים ומה זה אומר במונחים של תקופת החזר ההשקעה (בשנים) ביחס לעלות המוצר?
"מכוון שאנו מייצרים חשמל ישירות מאור השמש, ההספק החשמלי של היריעה שלנו תלוי בגודל היריעה ובקרינת השמש בזמן נתון. כאשר אנו מסתכלים על ממוצע ליום שלם בה היריעה הייתה חשופה לאור השמש ניתן יהיה להפיק סדר גודל של 750 ואט שעה לכל מטר מרובע של היריעה שלנו, אולם ההספק המדויק נקבע על פי צרכי הלקוח ותכנון המוצר והפרויקט.
"לא אוכל להתייחס למחיר ספציפי למטר מרובע שלנו מכוון שזה תלוי בגודל וסוג הפרויקט אבל חשוב להבין שהיריעה הזו מחזירה את ההשקעה. בפרוייקטים שמייצרים חשמל לרשת, היריעה אף תייצר הכנסה לאחר מספר שנים.
"לאחר שנים של עבודת פיתוח הגענו למצב שבו,למעשה, אנחנו בדיוק כמו כל פאנל סולארי אשר נמכר היום בשוק, רק קל, דק גמיש ויכול להיות מיושם במקומות שפאנל סולאר סטנדרטי פשוט לא יכול".
מה היתרון המרכזי של הטכנולוגיה של החברה? מה מיוחד בה?
"היתרון בפאנל גמיש קל ודק הוא בכל הרבדים הקשורים בפרויקט סולארי. הוא זול יותר לשינוע, דורש קונסטרוקציה זולה יותר, קל יותר ומאפשר להביא את הסולאר למקומות שאינם יכולים היום לשמש כאתר סולארי. אני גאה לומר שהצלחנו להביא לשוק פתרון סולארי גמיש ומוביל שמסוגל לראשונה להתחרות בצורה אמיתית עם המוצרים הקיימים, ולאפשר לכל משטח החשוף לשמש להפוך למשטח המייצר אנרגיה סולארית בלי להשחית שטחים פתוחים נוספים.
"אני חושב שהטכנולוגיה מביאה בשורה לכל מי שרוצה להשתמש בפאנלים סולארים אבל כיום לא יכול בגלל שהמוצר שיש היום בשוק מוגבל, כבד ושביר".
מה הסטאטוס הנוכחי של הפיילוטים שמבצעת החברה?
"החברה מבצעת מספר פיילוטים מול לקוחות, הפיילוטים מוכיחים בשטח, חלקם כבר למעלה משנה וחצי במזג האוויר הישראלי, את היעילות והעמידות של היריעה הסולארית. למשל, הפיילוט הצף הראשון, על שטח של כ-40 מ"ר, שעובד בצורה יפה ואנו ממשיכים לפיילוט הבא בהתאם למתווה המתוכנן".
איך מתקדם שיתוף הפעולה עם AUDI?
"למרות שההודעה לשוק יצאה רק לאחרונה, להסכם שנחתם עם אודי קדמו מס ניסויים משותפים מבחינת ההסכם שנחתם, אנו נמצאים בשלב הראשון של שיתוף הפעולה ומרוצים מאוד מהעבודה המשותפת עם הצוותים המקצועיים שלהם. שיטת העבודה בזמן הקורונה היא שאנחנו שולחים להם יריעות והם מבצעים את ניסוי השילוב בחלקי הרכב נותנים לנו משוב על התוצאות".
באיזה שלב נמצאת החברה מבחינת בניית קווי ייצור ומה היקף הגיוס הנדרש לחברה לצורך השלמת קווי הייצור ומעבר לפעילות מסחרית?
"קו הייצור הראשון שרכשנו כבר הגיע לישראל ולמעשה כבר הותקן. אנו נמצאים בשלבי הרצה שלו ורואים שיפור בקצב הייצור לעומת היכולת המעבדתית שהיתה לפני כן. אין גאים מאיתנו לפתוח את המפעל הראשון בישראל לייצור יריעות סולאריות – ואנחנו עושים את זה עם מוצר מתקדם וייחודי בעולם".
מה היעדים המרכזיים של החברה מבחינת התכנית העסקית?
"החברה החלה לייצר הכנסות במהלך החציון הראשון של שנת 2020, מרגש לעבור מחברה שעסקה כמעט 6 שנים במחקר ופיתוח לחברה שמתחילה למכור מוצרים. כמנכ"ל החברה אין גאה ממני בזה שהתחלנו לייצר הכנסות – כמובן שאנו שואפים להגיע לגידול בהיקפי הפעילות שלנו כבר בחציון השני של שנת 2020 ולהמשיך ולהגדיל הכנסות מחציון לחציון".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.פרסמתם הודעה במאיה מה אם ההודעה השניההדר 23/09/2020 12:31הגב לתגובה זו0 0והבנתי שגם מחר אתם מכינים לנו הפתעה טובה מעניינת פשוט יש לכם בחברה הרבה מידע שלא יוצא החוצהסגור