אבגול משפרת עמדות ונסחרת במכפיל נמוך, למרות הזינוק במניה השנה
יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול +4.18% אבגול 137.2 +4.18% בסיס:131.7 פתיחה:131.7 גבוה:140.9 נמוך:133.3 תמורה:50,094 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה כי דירקטוריון החברה החליט על העתקת ושדרוג קו הייצור מברקן לאתר חדש בהודו. באבגול מציינים כי זהו צעד אסטרטגי שנועד לחזק את מעמד החברה בשוק בהודו, בו קיימת דרישה גוברת למוצרי היגיינה ומוצרים בתחום הרפואי. הקמת הקו צפויה להסתיים בתום שנת 2021 והיצור המסחרי צפוי להתחיל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2022.
קו הייצור המועתק הינו בעל יכולת ייצור שנתית של כ-10,000 טון, הפועל בטכנולוגיית SpunMelt ומסוגל לייצר מגוון מוצרים לשימושים בתחום ההיגיינה ובתחום הרפואי. בחברה מעריכים כי הקו יכפיל את כושר היצור של אבגול בהודו ויחזק את הקשרים המסחריים של החברה עם יצרני מוצרי ההיגיינה והמוצרים הרפואיים בהודו, המסתמכים כיום במידה רבה על יבוא.
לאבגול קו ייצור קיים בהודו, אשר ממוקם באתר של אחד מלקוחותיה לו נמכרת התוצרת במלואה. הקו המועתק, הינו קו Reicofil בעל יכולת טכנולוגית לייצר מוצרים מתקדמים במשקלים נמוכים.
הקו החדש ימוקם במיקום שונה מהקו הקיים בהודו, כאשר המיקום החדש נועד להקנות לאבגול יתרונות אסטרטגיים ולוגיסטיים מבחינת מיקום הלקוחות והספקים המיועדים של הקו.
החברה מעריכה כי ההשקעה הצפויה בהעתקת הקו תעמוד על כ-17 מיליון דולר, כולל השקעה בהון החוזר ושדרוג הקו, וכוללת גם הוספת קו Melt Blown בעל יכולת ייצור של כ-540 טון בסמיכות לקו זה.
ההשקעה בהעתקת ושידרוג הקו תמומן מההון העצמי של החברה, והעברת הקו תסיים את פעילות החברה באתר בברקן עליה דיווחה החברה בעבר.
שחר רחים מנכ"ל אבגול: "העברת הקו היא מהלך אסטרטגי אשר ממצב את אבגול בלב השוק המתפתח של דרום מזרח אסיה בכלל והודו בפרט, בו יש דרישה גוברת למוצרי היגיינה ומוצרים לתחום הרפואי, אשר צפויה להמשיך ולעלות בשנים הקרובות. סכום ההשקעה בהעתקת הקו כאמור ושידרוגו יכפילו את היקף הייצור שלנו בהודו ויאפשרו מתן מענה מהיר לעודפי הביקושים למוצרים שלנו בשוק ההודי, וכל זאת תחת זמן החזר השקעה אטרקטיבי במיוחד. כפי שהראתה אבגול ברבעונים האחרונים, החברה ממשיכה להוביל את שוק הבדים הלא ארוגים בחדשנות ובניצול הזדמנויות עסקיות."
הרווח זינק בזכות הקורונה
ברבעון השני של 2020 דיווחה אבגול על עליה של 1% בהכנסות, לצד זינוק ברווח הנקי ל-18 מיליון דולר, כתוצאה משיפור דרמטי ברווחיות הגולמית והתפעולית וקיטון בהוצאות המימון. החברה הצליחה להתאושש במהירות מסגירת המפעל בסין, במהלך הרבעון הראשון, וחזרה לפעילות תפעולית מלאה בתחילת חודש מרץ תוך כניסה לשוק חדש של ייצור בדים לא ארוגים למסיכות פנים ומוצרי PPE נוספים (לכתבה המלאה).
את המחצית הראשונה של 2020 סיימה אבגול עם הכנסות בהיקף של 194 מיליון דולר ורווח נקי של 26.1 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח נקי של 6.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. מניית החברה זינקה בכ-50% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 10 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים (או מכפיל נמוך מ-5 ביחס לרווחי הרבעון השני). עם זאת, צריך לציין כי החברה נהנתה ממשבר הקורונה ובהנחה שהמשבר ייגמר בעתיד הקרוב, תהיה לכך השפעה שלילית על הרווח. לצורך מתן קנה מידה, שווי השוק של החברה ביחס לרווח הממוצע במהלך 5 השנים האחרונות (2015-2019) משקף מכפיל 16.5 על הרווח.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.חברה מצליחה ושואפת קדימה ! (ל"ת)רון 20/10/2020 18:10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.אין תעשייה בארץ (ל"ת)ישראלי 20/10/2020 16:33הגב לתגובה זו1 1סגור