מנכ"ל אבגול: "תוצאות הרבעון משקפות עליית מדרגה בפעילות העסקית"

מניית אבגול איבדה 12% לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי, אבל בחברה מסבירים שהתוצאות מעולות - האם השוק טיפש? (לרוב לא) למה הרווחיות הגולמית משתפרת, בשעה שההכנסות קטנות? ולאן הולך תחום המדיקל שהזניק את התוצאות מאז פרוץ המשבר?
 | 
telegram
(1)

יצרנית הבדים הלא ארוגים  אבגול 0% אבגול 127.6 0% אבגול בסיס:127.6 פתיחה:0 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על תוצאות פושרות לרבעון השלישי של 2020, ההכנסות ירדו ל-93.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-102.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. מעבר לכך - מחירי חומרי הגלם עולים וזה משפיע לרעה כמובן על הרווחיות והרווח. אז המכלול רע ולכן המניה בתגובה ירדה - בשיעור מצטבר של 12%.

ההכנסות ברבעון השלישי כללו הכנסות מבדים שנועדו למוצרים רפואיים ברווחיות שהינה גבוהה מהרווחיות הממוצעת מבדים בתחום ההיגיינה. כתוצאה מכך, החברה אמנם סיימה את הרבעון ברווח של 8.3 מיליון דולר - לעומת מעל 2 מיליון ברבעון המקביל, אבל הרווח ברבעון היה חלש לעומת הרווח הרבעוני הממוצע במחצית הראשונה - שעמד על מעל 12 מיליון דולר לרבעון. המניה הגיבה לתוצאות בירידות שערים של כ-12% כאמור, אבל באבגול טוענים שהתוצאות טובות.

בראיון שערכנו עם מנכ"ל אבגול שחר רחים, הוא טוען כי אי אפשר להשוות את תוצאות הרבעון השלישי לתוצאות הרבעון השני. "ברבעון השני של 2020, לנוכח משבר הקורונה היתה היסטריה בשוק, אשר הובילה למכירת בדים לא ארוגים המשמשים לייצור מוצרים רפואיים ומוצרי היגיינה המשמשים להתמודדות עם משבר הקורונה במחירים אופורטוניסטיים, שלא יחזרו, והבהרנו את זה מראש".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אז מה בעצם מצביע על שיפור בתוצאות העסקיות ברבעון השלישי בכל זאת?
"אני חושב שהנתון החשוב ביותר שמצביע על התוצאות העסקיות הוא ה-EBITDA המתואם, הצגנו את הנתונים במסגרת המצגת לאנליסטים שפורסמה. ה-EBITDA המתואם ברבעון השלישי עמד על כ-23.5 מיליון דולר ברבעון השלישי, זה אמנם נמוך ביחס ל-31.1 מיליון דולר ברבעון השני, אבל זה משמעותית גבוה ביחס ל-3 הרבעונים הקודמים וזה משקף עליית מדרגה בתוצאות העסקיות".

תמצית הנתונים הכספיים, מתוך המצגת למשקיעים של החברה

למרות הכל, מתחילת השנה התוצאות חזקות מאד ביחס לתקופה המקבילה, מה הוביל לשיפור בתוצאות שהחברה מציגה מתחילת 2020?
"התפרצות הקורונה הובילה לשינויים משמעותיים בענף הבד הלא ארוג, ופעלנו במהירות על מנת לנצל את המצב החדש כדי למקסם את הרווח שניתן להפיק ממנו. ברבעון השני, בו הגיע הקורונה מסין לכל העולם, נוצר ביקוש אדיר למוצרי מיגון אותם אנו יכולים לייצר, כשמנגד ההיצע היה מוגבל, מה שאפשר לנו למכור 'במחירי פאניקה' את מוצרי המיגון, תוך שאנו ממשיכים לספק במקביל את הבדים ללקוחותינו הקבועים בהתאם להסכמים איתם.

היום, צד ההיצע התאים את עצמו, אבל הביקוש למוצרי המיגון נותר גבוה, ויותר מוצרים נעשים בטכנולוגיית Spunmelt, בו פועלות המכונות שלנו. דבר זה מאפשר לנו לייצר יותר מוצרים לתחום מוצרי המדיקל ברווחיות גבוהה יותר, כך שתמהיל המכירות שלנו הרבה טוב ביחס לתקופת 'טרום הקורונה'."

איך נוצר מצב שהרווחיות הגולמית משתפרת, בשעה שההכנסות דווקא קטנות?
"אבגול קונה חומרי גלם, שהם לרוב תוצרים של ענף הפטרוכימיה, והמכונות שלנו הופכות אותן לבדים לא ארוגים, לשימושים שונים – מחיתולים ועד למוצרי מיגון אישיים. מחירי המכירה של המוצרים שלנו מותאמים למחיר חומרי הגלם, כשהרווח שלנו הוא בעצם ההפרש ביניהם – כך שאין יותר מדי משמעות לשורת ההכנסות, שמושפעות מהתנודתיות במחירי חומרי הגלם.

מעבר לכך, בשנה האחרונה סגרנו את אתר הייצור בברקן, מתוך החלטה אסטרטגית למקד את הפעילות בישראל באתר החדש והיעיל יותר בדימונה. בעקבות מהלך זה, כמויות הבדים שייצרנו ביחס לשנת 2019 הייתה נמוכה יותר, והביאה גם כן לקיטון בהכנסות, אולם כאמור לא השפיעה ולא במאום על שורת הרווח, שדווקא השתפרה".

מה משפיע על מחירי חומרי הגלם בעולם?
"ברבעון הרביעי ישנה עלייה במחירי חומרי הגלם מה שיפגע ברווחיות של הרבעון הרביעי, יכול להיות שנראה בו הכנסות גבוהות יותר כי המחירים יותאמו למחירי חומרי גלם כלפי מעלה, אבל הרווחיות תפגע ברבעון הזה. המאקרו כלכלה לא מצדיקה עליית מחירים, ברגע שהביקוש וההיצע יתאזנו. קשה לצפות את הדינמיקה, וההשפעות של הקורונה ושל הביקוש וההיצע הפנים אזוריים.

החברה מתכוונת בתקופה זו לשפר את מיקס המוצרים ולמסחר מוצרים חדשים בכדי לשמר רווחיות עודפת. שלא כן איזון הביקוש וההיצע יובילו לחסרה למחירים ורווחיות טרום קורונה."

איך אתם רואים כרגע את תחום המדיקל?
"כל מי שנמצא בתחום המדיקל חווה כרגע תקופה של שגשוג. המודעות בעולם עלתה והביקושים עולים בצורה אקספוננציאלית, כמה זמן זה יישאר? קשה להעריך. אבל כנראה שהביקושים בתחום מוצרי המטליות הלחות יישארו חזקים לזמן ממושך, המודעות עלתה והיקף השימוש במוצרים הללו עלה מדרגה, אם זה בבתי מלון, במפעלים או שימוש אישי. כרגע כל התחום נהנה מביקושים גבוהים וההיצע נמוך מהביקוש, אבל סביר להניח שתוך כשנה הפערים הללו ייסגרו. בסופו של דבר תמיד נוצר איזון בין ביקוש להיצע, אז זה רק שאלה של זמן.

איך הביקושים בעולם למוצרים שלכם?
"הביקוש למוצרים שלנו הוא גבוה בכל האזורים הגיאוגרפים שאנו פועלים בהם, ובמיוחד בצפון אמריקה, שמהווה אזור מרכזי בפעילות שלנו".

מה היכולת של אבגול לשמור על שיעורי הרווחיות הנוכחיים גם בעתיד?
"הצלחנו להוריד מלאים פעם נוספת, חלק מזה כי אין ברירה ורוצים לספק את כל הסחורה, וחלק מזה הגיע בביצוע תהליכי עבודה נכונים, למדנו לעבוד במלאים יותר נכונים, וזה ימשיך איתנו לשנים הבאות ונטמיע מול הלקוחות. העלייה במלאי נובעת ממחירי חומרי גלם".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השפעת מחירי ח"ג
    מקלקל שמחות 10/11/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאור הגידול בביקושים למוצרי החברה, צפוי שהחברה תצליח להעביר את העלייה במחירי חומרי הגלם לצרכנים וכן לא להוריד מחירים שמחירי חומרי הגלם ירדו. אי ההצלחה לעשות זאת, נובעת כנראה משוק מאוד תחרותי.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות