תחרות לאלקטריאון? מגמנט תמוזג לשלד הבורסאי איי.סי.בי
הפתרון להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים של מגמנט הוא באמצעות סלילת כבישים עם הרכיבים של החברה מה שמביא לנצילות גבוהה של הפתרון שלה
הרעב של המשקיעים המוסדיים לסיכון הביא לפריחה של השוק הראשוני בכל הנוגע לחברות טכנולוגיה העוסקות בתחום האנרגיה. אבל יש דרך נוספת להגיע לבורסה - "בדלת האחורית" דרך רכישת שלד והכנסת פעילות לשלד בתמורה להקצאת מניות בחברה עם הפעילות. ככה נכנסו אלקטריאון +2.56% אלקטריאון 19,200 +2.56% בסיס:18,720 פתיחה:18,980 גבוה:19,500 נמוך:18,510 תמורה:13,715,994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וחברות נוספות לבורסה. אלקטריאון מפתחת טכנולוגיה של "כביש חכם", להנעה אלחוטית של כלי רכב בעלי הנעה חשמלית, באמצעות תשתית סלילים המוטמנת מתחת לנתיב הנסיעה. החברה - קשה להאמין - זינקה פי 10 בפחות משנתיים והיא נסחרת כעת ב-2.8 מיליארד שקל. השווי הזה הוא הטריגר לחברה גרמנית בשם מגמנט (Magment) לנסות להיכנס גם לבורסה שלנו.
מגמנט, פועלת בתחם דומה לזה של אלקטריאון והיא תתמזג עם השלד הבורסאי סילבר קסטל +2.63% סילבר קסטל 604.5 +2.63% בסיס:589 פתיחה:589 גבוה:620 נמוך:611.6 תמורה:1,226 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: . לכאורה עולה התמיהה, מדוע חברה גרמנית שעוסקת בפיתוח מוצר שהייעוד שלו בינלאומי מגייסת כאן בישראל הקטנה? התשובה לכך, לטענת החברה נעוצה ברעב של המשקיעים הישראלים לחדשנות, רעב ופתיחות לרעיונות חדשים והכרות עם תחום האנרגיה המתחדשת ובמיוחד עם אלקטריאון.
מגמנט הוקמה בשנת 2015 על-ידי מאוריציו אסגוארה וד"ר ראלף לוקה, שניהם מומחים לתחום המגנטיקה. על-פי דיווח של איי.סי.בי הרי שאסגוארה הוא פיזיקאי מאוניברסיטת TUM שבמינכן ועבד במשך 12 שנים בסימנס. ראלף לוקה הוא ד"ר למדעי החומר מאוניברסיטת הוכשולה שבמינכן ועבד, אף הוא, בסימנס במשך 12 שנים.
האתגר הגדול של המעבר לכלי רכב חשמליים הוא נושא הטעינה. טעינה מהירה, יעילה וזולה תהיה ככל הנראה הזרז למעבר מכלי רכב המונעים על-ידי בנזין לכלי רכב חשמליים מה שפותח שוק חדש וגדול. מגמנט נמצאים כרגע בשלב של ניסויים לפתרון טעינה אלחוטי מעניין. הפתרון של החברה הוא בבטון בעל רכיבים מגנטיים שמאפשר לבטריה שמניעה את כלי הרכב להיטען בצורה מהירה וחלקה כך שלמעשה, אם הניסוי יצליח הרי שכל מה שצריך לעשות הוא לנסוע על הכביש והרכב יטען תוך כדי נסיעה מבלי שהנהג עושה דבר, מעבר לנהיגה עצמה.
הפיתוח של מגמנט שנרשמו בגינו גם פטנטים, מאפשר, לטענתם, להגדיל את נצילות שידור האנרגיה כך שניתן יהיה גם להטעין כלי רכב כבדים כמו אוטובוסים אבל לא רק אלא גם כלי רכב קטנים כמו קורקינטים, מלגזות במרכזים לוגיסטיים כשלטענת החברה, הפיתוח מאפשר להטעין את כלי הרכב כמעט כמו בכבל וזאת בשל הפיתוח המאתגר שלה.
העסקה עליה חתמה מגמנט עם השלד איי.סי.בי מביא למעשה לעסקת מיזוג באמצעות החלפת מניות כשבעלי המניות במגמט יחזיקו לאחר המיזוג ב-65% מהחברה הממוזגת. בהמשך מתכוונת החברה הממוזגת לגייס כסף מהציבור כדי לממן את המשך הניסויים בפיתוח שלה.
כאמור, תחום הטעינה האלחוטית שלמעשה הופכת את הכבישים לכבישים חכמים הוא חלק מהטרנד העולמי של לצמצם למינימום את זיהום האוויר שנובע משימוש בכלי רכב. כרגע כ-14 מדינות הודיעו שיצמצמו את כניסת כלי הרכב המזהמים למרכזי הערים ב-50% עד לשנת 2040 מה שמציב בפני הענף אתגר לא פשוט אך נפתח למעשה שוק חדש.
בעיקרון, הפתרון של אלקטריאון הוא בהתקנה של פס הטענה על הכביש כך שכשכלי הרכב נוסע ליד פס ההטענה, הבטריה שלו נטענת. הפתרון של מגמנט, לעומת זאת, הוא סלילת הכביש והטמעה של רכיבי ההטענה בתוך הכביש עצמו מה שלטענת מגמנט הופך את ההטענה באמצעות הפתרון שלהם ליציב יותר ובעל נצילות גדולה יותר שקרובה ככל האפשר, להטענה באמצעות כבל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
21.זכרו שער 500 בתוך חודשהחברה זולה ויש הרבה מתעניינים להשקעה. המחיר בשוק מ 16/11/2020 13:18הגב לתגובה זו1 0החברה זולה ויש הרבה מתעניינים להשקעה. המחיר בשוק ממש מצחיק לעומת אלקטריאןסגור
-
20.העתיד כבר כאןעומרי 16/11/2020 11:07הגב לתגובה זו3 0זוהי מהפכה טכנולוגית שעשויה לשנות את הלך הדברים בתחוםסגור
-
19.נראה מעניין מאוד (ל"ת)עמית 16/11/2020 10:45הגב לתגובה זו1 0סגור
-
18.מה שם החברה באנגלית/גרמנית?טיפשוני 16/11/2020 10:42הגב לתגובה זו0 0לינק לאתר? לא מוצא אותהסגור
-
17.ואוו נראה מאוד מעניין (ל"ת)מיכל 16/11/2020 10:39הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
16.אבל היא נראית יותר שווה מהמתחרהיוחנן 16/11/2020 10:36הגב לתגובה זו0 0לא מבין מה השווי 200 מליון ?סגור
-
15.פוטנציאל אדירשייקה 16/11/2020 10:36הגב לתגובה זו0 0יכול להיות מאוד מאוד מענייןסגור
-
14.פוטנציאל היסטרישייקה 16/11/2020 10:33הגב לתגובה זו0 0יכול להיות מאוד מאוד מענייןסגור
-
13.פוטנציאל היסטרישייקה 16/11/2020 10:32הגב לתגובה זו0 0יכול להיות מאוד מאוד מענייןסגור
-
12.הפיטרון אינו כלכליבן כנען 16/11/2020 10:04הגב לתגובה זו0 0החברות לא יתפתחו מעבר לכמה הדגמות מיותרותסגור
-
11.אלקטוריאון מדהימה ושווה בהחלט להשקיע בהרמי 16/11/2020 09:58הגב לתגובה זו0 0אלקטוריאון מדהימה ושווה בהחלט להשקיע בהסגור
-
10.למה לא מנצלים....דר טיחו 16/11/2020 09:22הגב לתגובה זו0 0את מומנט הסיבוב של הגלגלים...???? (היה/יש ניסיון סיני בכיוון...???סגור
-
9.המניה נסחרת ?ואוו 16/11/2020 08:57הגב לתגובה זו0 0איי סי בי?סגור
-
8.זהירות, עובדים על המשקיעים. חברה עלובה מאד שהושקעו בה סמתמטיקאי-1 16/11/2020 08:51הגב לתגובה זו1 1חברה עלובה שהושקעו בה סכומים זניחים מאד. שמנצלת את הרצון של חברות שלד להכניס פעילות בכל מחיר. חברה שרק תעשה טוב למתווכחים בעיסקה... ראו הוזהרתם.סגור
-
שימו לב - מגיב עלוב וחסר מושג שהוא כנראה שלוח מטעםניסן 16/11/2020 16:51הגב לתגובה זו1 0שלא תעשו טעויות - הטכנולוגיה של מגמנט לא רואה את אלקטריאון ממטרסגור
-
7.זה העתיד (ל"ת)חוקר אנרגיה מתחלפת 16/11/2020 07:39הגב לתגובה זו2 0סגור
-
6.נשמע מבטיח.....יוני 16/11/2020 07:23הגב לתגובה זו4 1אלקטריון נסחרת פי 100 יותר יקר מגמנט.....הפרופורציות יתאזנו בהקדם אני מניח....סגור
-
5.מעניין מאוד (ל"ת)מוטי 16/11/2020 06:45הגב לתגובה זו4 2סגור
-
4.כתבה מדהימה, נושא סופר מענין , תודה (ל"ת)ליאת 16/11/2020 06:15הגב לתגובה זו2 0סגור
-
3.נשמע כמו חברה מעניינת עם פוטנציאל ענקשרון צפון 16/11/2020 01:03הגב לתגובה זו4 2מספיק שתקבל חוזה סלילה אחד והנייר יכול להציף ערך ולרוץ. לא המלצה.סגור
-
2.אחד מבכירי המחזיקים באלקטריאון מודה שהטכנולוגיה ...אחד שיודע ממש טוב 16/11/2020 00:41הגב לתגובה זו4 1של מגמנט עדיפה...סגור
-
גם אני רואה זאת ככה (ל"ת)עינב 16/11/2020 10:36הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.איסי בי מגמט בדרך למיליארדחבר 15/11/2020 23:12הגב לתגובה זו4 2הרבה יותר איכותית ויותר מעשי והרבה יותר זול מאלטריאון החברה בדרך למייארדיםסגור