קופת הגמל האג"חית החדשה של מור הניבה ב-4 חודשים 6% - זו תשואה "מזויפת" שנובעת מ...אופציות

התרגיל של מור - משתתפים בהנפקות פרטיות בדיסקאונט; מקבלים אופציות במתנה; משערכים את האופציות ובקופות וקרנות קטנות זה מייצר רווח אדיר; הציבור רואה קופות גמל בתשואות גבוהות ומזרים כספים... ככה לא עובדים בשביל הציבור אלא "עובדים על הציבור" 

 | 

קופת הגמל של בית ההשקעות מור, "אלפא מור לתגמולים – מסלול אג"ח עד 25% במניות", עלתה בשיעור של 6% מתחילת חודש יוני 2020 ועד סוף חודש ספטמבר 2020. מדובר על קרן חדשה, הכי חדשה של הבית, והיא מספקת לנו הצצה לשיטת ייפוי התשואות של מור. האמת, זה ניסוח עדין זה אולי לא זיוף במובן הרגיל של המילה, אבל התשואות האלו ממש לא אמיתיות.  

מי יכול להניב תשואה של 6% על ידי השקעה באג"ח בתוך ארבעה חודשים, כאשר מדדי היחס תל בונד 60 ותל בונד 20 יורדים ב-0.5% ו-0.3% בהתאמה? האמת, אף אחד ותרשו לנו להצהיר שגם לא מור בית ההשקעות שמנוהל על ידי יוסי לוי ואלי לוי. 

מדיניות השקעה של קופת הגמל לתגמולים של מור היא חשיפה לאג"ח בשיעור של לפחות 75%. החשיפה למניות תהיה עד 25%. אך, כפי שכבר כתבנו בעבר, מעבר להשקעה באג"ח ומניות למור יש עוד שפן בכובע והוא שוק ההנפקות הפרטיות. ככה מור מצליחה להגיע לצמרת התשואות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מור רוכשים בהנפקה פרטית מניות ואופציות. בהנפקות האלו יש דיסקאונט גבוה. כך מור נהנים מרווח מידי ומובטח כשהאופציות לרוב נרשמות מיידית על פי שווין הכלכלי בעוד שבהנפקה הן לרוב ניתנו באפס. הרווח הזה הוא ענק. רווח נוסף (לרוב) נובע מעליית ערך המניות לאחר הדיווח על הכניסה. מור נכנסת למניות קטנות-בינוניות ומציפה אותן לציבור המשקיעים שמעריך שאם מור בפנים כדאי להיות בפנים. 

וכך, מחודש יוני ועד חודש ספטמבר, רכיב האופציות תרם את כל התשואה של הקופה המדוברת. רכיב האג"ח תרם תשואה שלילית של 0.64%, רכיב המניות תרם תשואה צנועה חיובית של 0.22%, לעומתן האופציות בהנפקות פשוט התפוצצו עם תשואה של 6.31%. במילים אחרות, הן אחראיות באופן בלעדי על התשואה של הקופה מתחילת השנה (התשואה המדויקת 5.9%). עיקר התשואות נרשמו בחודשים הראשונים שהקופה היתה "פיצ'לה" - תשואה חיובית של 1.51% ביוני, 3.43% ביולי, ללא קשר לאג"ח, אלא לאופציות בלבד. התשואה הזו תלך לכל חיי הקופה. אתם שמסתכלים על הנתונים עלולים לחשוב שמדובר בקוסמים, אבל, מדובר בסה"כ ברווח של 80 אלף שקל בחודש יוני וכנראה סביב 200 אלף שקל בחודש יולי, כשהקופה היתה מיליונים בודדים והתחילה לגדול. 

האמת? גאוני - בשיטה הזו, מקבעים תשואה גבוהה לשנים קדימה, מייצרים ביקושים לקופה, וכל זה בזכות השתתפות של הקופה בכמה הנפקות פרטיות. אז מה אם זה לא ממש קשור לאג"ח, אז מה אם זה תרגיל שיווקי די מסריח, אז מה אם זה לא בהכרח יחזור? הבעיה בתרגילים האלו שהם שמים בצל את כל האנליזה של מור. אחרי הכל, הבית רוצה להשיג תשואות, ואם משיגים תשואה כתוצאה מהנפקה בדיסקאונט, למי כבר חשוב עד כמה החברה טובה. הרווחנו 50% ונתחיל להתעסק בעתיד שלה. תודה רבה, שלום. 

אז מור שמנפנפים באנליזה הטובה שלהם, תוקעים לעצמם גול עצמי. מי שמרוכז בטריקים שיווקיים לא מחפש חברות טובות אלא מניות טובות לטווח הקצר. ואחר כך. אה, כמעט שכחנו. אחר כך, גם אם ההנפקה הפרטית מתבררת כטעות איומה, הקופה כבר מספיק גדולה כדי שההפסד ייבלע. להמחשה - מרוויחים 80 אלף שקל כשהקופה 4 מיליון שקל - 2%, ומפסידים בחזרה את ה-80 אלף שקל כשהקופה  40 מיליון - זה כסף קטן - 0.2% בלבד.    

נתונים חודשיים של קופת הגמל:

קופת הגמל המדוברת החלה לפעול ביוני ובמשך ארבעת החודשים הראשונים להקמתה גייסה יותר מ-30 מיליון שקל. בחודש הראשון להקמתה, האופציות היו אחראיות על 2.29% מהתשואה (ההיקף הכספי היה 4 מיליון שקל בלבד) ובחודש לאחר מכן על 3.74% (ההיקף הכספי הגיע בסוף החודש ל-10 מיליון שקל). בגודל כזה, קל כאמור לייצר תשואה ואפילו לזייף תשואה. 

זו לא פעם ראשונה שאנו כותבים על הבחירה של מור להשיא תשואה לעמיתים שלה, על דרך שהיא כשרה אבל מסריחה. עכשיו, זה הזמן לשאול למה שזה יעניין את העמית? הרי הדבר הכי חשוב למשקיע הוא התשואה.

ובכן אנחנו לא סתם חמוצים. יש יתרונות בשיטה של מור אם אתם עמיתים בשלבים הראשונים, אבל התרגיל של מור עלול להתפוצץ בפנים של העמיתים. התרגיל הזה, חייבים לומר, הוא לא "פטנט" של מור. הוא פותח בעבר אבל השתכלל אצל מור.

כל עוד זה נמשך, זה טוב גם למשקיעים, אבל התרגיל הזה לא יכול להימשך לעד. סביר מאוד להניח שכמות ההנפקות הפרטיות לא תצליח לגדול בקצב שדומה לקצב זרימת ההון הנוכחי לקופות הגמל של בית ההשקעות; ובכלל - הנפקות פרטיות הן רעה חולה בשוק ההון ועתידן במתכונת הנוכחית מייצר אפליה שלא תחייה לאורך זמן (ראו כאן - תביעה ייצוגית נגד פנאקסיה שהובילה הנפקה פרטית בדיסקאונט של 58%). לכן צפוי שההשפעה של התשואה כתוצאה מהנפקות פרטיות תלך ותקטן ככל שהקופה תגדל ולכן לעמיתים החדשים שמפנים את ההון שלהם לקופות של מור נכונה אכזבה - מה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה. 

זה המקום להזכיר וקצת להסתייג. אין שום דבר רע בלנצל הזדמנויות עבור לקוחותיך – ההיפך. זה אלמנט מבורך. למעשה זו בדיוק התכונה שמאפיינת את המשקיעים המפורסמים בעולם. הבעיה היא שכאן מדובר בניהול השקעות עם שעון חול שצפוי להסתיים ברגע שישיג את מטרתו והיא איסוף של עשרות אלפי עמיתים חדשים לקופות ולקרנות של מור. אם תרצו, מדובר בסוג של שוחד ספורטיבי שמאפיין את הליגות הנמוכות בישראל. כאשר הקבוצות המצטיינות באותו שוחד עולות לליגות העליונות, הן חייבות להימדד על ידי היכולות הספורטיביות שלהן בלבד – וזו כבר ליגה אחרת לגמרי.

אז חשוב לדעת - התשואות שאתם רואים ומפתות אתכם להשקעה אינן התשואות האמיתיות לאורך זמן. לכן – אל תתלהבו מה-6% בקופת גמל אג"חית. זה לא יחזור. הבעיה האמיתית של הסיפור היא השימוש הרע לכאורה בשיטה ואוזלת היד של המחוקק שמאפשר אותה. הרגולטור צריך לבדוק איך ייתכן שהוא הכשיר כלי שיווקי שמזייף תשואות? איך ייתכן שקופה אג"חית מרוויחה 6.3% מאופציות (יותר מ-100% מהתשואה של הקופה כולה) בטווח של 4 חודשים? הרשות צריכה להפסיק לדבר ולהתחיל לפעול. 

ממור נמסר כי החברה אינה יכולה להתייחס באופן מפורש להשקעותיה מכוח הרגולציה. על פי מקורבים לחברה, קופת האג"ח עם חשיפה למניות של מור היא קרן חדשה ולא ניתן עדיין לנתח בצורה טובה את הגורמים המשפיעים על תשואתה. זאת משום שבקרן חדשה כל פדיון או גיוס מביא לשינוי מהותי בתשואה. עוד עלה כי בחודשים האחרונים (תקופת ניהולה של הקרן) לא היו הנפקות פרטיות משמעותיות, לעומת תקופות אחרות דוגמת תחילת השנה. כך או אחרת, התשואה הגבוהה בשאר הקופות נובעת בעיקר מהורדת רכיב הסיכון בתחילת השנה.

עוד נמסר ממקורבים לחברה כי במור לא מנסים להצניע את דרך השקעה בהנפקות פרטיות. למעשה, ההיפך הוא הנכון, כאשר השקעה כזו מתרחשת הם מודיעים על כך בצורה מוסדרת לציבור. להשקפתם, מדובר בניהול השקעות חכם, ייחודי ומתקדם כאשר שאר הפעולות להשגת תשואה בענף נושאות סיכון משמעותי יותר. ולגבי העתיד לבוא, המקורבים מסבירים כי גם אם בית ההשקעות ימשיך לצמוח, הם יוכלו להוסיף ולרכוש מניות בצורה פרטית, רק בצורה רחבה ועמוקה יותר.

תגובות לכתבה(97):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 65.
    מור שירות מצויין וחא יפה לכלכך ישר על ההתחלה
    גל 30/01/2021 21:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קבלתי שירות מעולה . נמתין לראות מה קורה בשווקים . על שרות טוב משלמים זה דבר ראשון דבר שני נראה לי שהכתבה לא ככ מאוזנת ויש להמתין כי כשיורד גשם אעדיף אופציית שורט כמו קאברד קול אבל הפוך שיעשו על הגמל להגנות זה דבר ראשון דבר שני מותר להמתין קצת כי אגחים מחלקים ריביות .
    סגור
  • 64.
    שכחתם לציין ״כתבה ממומנת״
    אחד שיודע 27/11/2020 18:48
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שכל המתחרים יאכלו את הכובע. מדןבר בשחקן חדש בשוק שמתנהל על פי מדיניות השקעה שקבע. אם מותר להשקיע עד 25% מניות בקופה מה זה משנה אם כל התשואה בגיע מרכיב זה אם מאופציות או מניות? כל עוד עומדים בתנאים?? המשקיע יודע מה מדיניות ההשקעה מראש. תראו לי מסלול זהה של המתחרים שהניב תשואה כזו.. יתרון הקוטן זה כאן! תנצלו כל עוד אפשר. הצטרפתי לקרן ההשתלמות המנייתית בתחילת שנה שעברה והתוצאות מדברות! פי 2 כמעל מעל אלטשולר..
    סגור
  • 63.
    לכל אלה שטוענים שמי שהצטרף למור מחודש יוני הפסיד
    אבי 17/11/2020 21:12
    הגב לתגובה זו
    2 5
    כסף מוזמן לבדוק את המספרים שלו לעומק כי רק בחודש ספטמבר מור * שוב* הייתה מקום ראשון בתשואות. כתבה מגמתית וממומנת ע"י המתחרים שמתקשים לקבל את העובדה שיש שחקן חדש בשכונה.
    סגור
  • במצבטר מיוני (עוד לפני נובמבר השחור למור) אתם נראים רע
    סורי, לא מפגרים 18/11/2020 15:30
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ואחרי נובמבר אם ייגמר כמו שהוא עכשיו, עם התשואות שלך, החגיגה במור תגמר מהר יותר.
    סגור
  • 62.
    צריך פשוט למחוק את התשואות הפיקטיביות האלה בגמלנט
    איפה רשות שוק ההון? 17/11/2020 19:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הזיה להציג את הרמאות הזו שעל בסיסה לקוחות עוזבים גופים מעולים ועוברים למי שעושה תרגילים כאלה
    סגור
  • טען עוד
  • 61.
    כתבה מגמתית הכל מקנאה
    יוסי 17/11/2020 17:35
    הגב לתגובה זו
    6 8
    בתי ההשקעות מיללים כי הגיעה עלמה יפה יותר
    סגור
  • הנוכלות היא מגמתית...
    עלמה יפה עלק 17/11/2020 19:42
    הגב לתגובה זו
    9 0
    מכוונת רק לגמל כי רק שם אתם מצליחים לנפח תשואות עם נכסים לא סחירים ושערוכי אופציות... מעניין למה קרנות הנאמנות שלכם גרועות כל כך? וזה כשיש לך את אותם אנליסטים שמשרתים את כל ההשקעות
    סגור
  • 60.
    יפה מאוד. גופים שונים חזרו על התרגיל הזה
    מיכאל 17/11/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חבל שהעיתונים הראשייםאו הערוצים העיקריים, לא מספרים על זה יותר בהרחבה. זו הונאה פשוטה
    סגור
  • בכנות חוץ ממור אין כמעט אף שחקן שמלכלך ככה (ל"ת)
    אכן הונאה 17/11/2020 17:44
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 59.
    מקווה שמשרד האוצר ורשות ני"ע תכנס בהם (ל"ת)
    הונאה של ממש 17/11/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 58.
    צריך לחקור את מנהלי ההשקעות של מור
    ברקת וגואטה נרדמו 17/11/2020 13:41
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אחת מהונאות הצרכנים הגדולות של השנים האחרונות ויהיו הרבה קורבנות למה שקורה שם כי מיליארדים נכנסו לשם (וכמןב לא זכו לראות שום תשואה בולטת בחודשים האחרונים. להפך רק הפסידו מהמעבר אליהם ביחס למתחרים)
    סגור
  • אין מה לחקור העבדות ברורות. צריך רק להציג את העובדות
    צנרת האוצר 17/11/2020 17:23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו שאלמוג עושה כאן
    סגור
  • לא מספיק. כי הציבור הרחבלא חשוף לכתבותכאלה
    לפסול אותם בגמלנט 17/11/2020 17:45
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ואז מגיע הסוכן של פרופיט ומראה לו את אחיזת העיניים הזו בגמלנט ומוכר לו את המעבר בשניות אם היו פוסליםאותם בגמלנט אז באמת ההונאה הוז הייתה נגמרת בלי קורבנות
    סגור
  • 57.
    לא מבין למה לא עושים תשואה משוקללת לפי משקולות
    בן 17/11/2020 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכי פשוט הכי אמין ..כל חודש יש תשואה. את התשואה שמפרמים עושם לפי המשקולת של סך הנכסים. ככה שאם מור עשו 6 אחוז תשואה עם 60 מיליוןם נכנסים ואכח 0.3 אחוז תשואה שהנכסים עלו ל-900 מיליוןם , שימוש בכלי יחסי של תשואה לפי שווי הנכסים מונע כל מניפולציה זולה שכזאת
    סגור
  • זה ייצור עיוותים לשקלל כי לכל גוף הרכב מסלולים שונה
    משקיע 17/11/2020 17:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ולכן גוף שהוא מאוד סולידי (לא פר קופה אלא בתמהיל הכולל שלו) ייפגע בתקופות של שוק מניות עולה ולהיפך. ובסוף הלקוח נמצא במסלול ספצפי, ולא בתיק משוקלל...
    סגור
  • 56.
    הכי טוב לשים את הכסף על S&P 500 אף גוף השקעה לא יותר טו
    משקיע 17/11/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טוב
    סגור
  • 55.
    צריך לשים סוף לקרנות וקופות חדשות שצצות לשם תשואה (ל"ת)
    האשם תמיד 17/11/2020 10:04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 54.
    נתונים נכונים, מסקנות שגויות
    דניאל 17/11/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
    2 5
    מספר נקודות - לא לדיון: 1. בעבר כל היצרנים עשו את זה. עד שהאוצר חייב את היצרנים לאחד קופות זהות. היום עושים את זה עדיין בקרנות נאמנות. 2. אין בזה שום רע למי שמנהל את הכסף שלו. 3. למי שחכם - יכנס עכשיו ויצבור את התשואה הגבוהה. מי שאידיוט, ימשיך לצקצק. מי שחכם ידע לעקוב ולהשוות כל הזמן ולנהל את ההחלטה. מי שאידיוט, יקבל החלטות בהתאם להיסטוריה ולא בהתאם להווה. בהצלחה לכל הצדדים. אנחנו צריכים את שניכם.
    סגור
  • ממש לא נכון.הונאה כזו אף אחד לא עשה קודם
    מכיר 17/11/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
    7 0
    1. הבעיה אינה ריבוי מסלולים - הרי יש למור רק מסלול אגח אחד. 2. זו אשליה וגניבת דעת. כי אנשים מצטרפים על סמך תשואה הסטורית ובפועל לא נהנים ממשהו שמתקרב אליה. קומץ לקוחות שהצטרפו באמת בחודשים הראשונים עוד ראו תשואה גבוהה יחסית, הרוב שמגיעים לאחר מכן נפגעים בשל ירידת אותם שערוכים שהקפיצו את התשואות בחודשיים האחרונים. 3. למי שחכם - עדיף כבר לא להכנס כי הקופות האלה כבר גדולות מדי כדי להמשיך לייצר תשואה עודפת ולראיה הנפילה החדה שלהם בתשואות של ה-3-4 חודשים האחרונים (מקום אחרון בתעשיה)
    סגור
  • 53.
    בהתאם לגופים נוספים
    ב 17/11/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מור עושה בדיוק מה שאלטשולר שחם וילין לפידות עשו בתחילת דרכן, תבדקו את התשואות שלהן בתחילת הדרך, עוד כשהיו קטנות ותבינו.
    סגור
  • אלטשולר לא התנהגו כגנבים מעולם (ל"ת)
    חגית 17/11/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 52.
    אין בעיה
    אנונימי 17/11/2020 09:20
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מה אכפת לי, אם הם מצליחים לייצר תשואה באותה רמת סיכון, גם אם זה דרך הנפקות פרטיות ובגלל שהקרן קטנה, זה לא אמור לעניין אף אחד, מי שמבין את העניין הזה ונכנס לקרן כשהיא עוד קונה נהנה מיתרים הקטן. מעבר לכך מור מגופי ההשקעות הטובים בשוק, מאמין שגם כשהקרנות יגדלו הן יצליחו לייצר ערך ללקוחות.
    סגור
  • הם כל כך "טובים" שבגלל זה היועצים מפרקים את קרנות
    ממש 17/11/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הנאמנות שלהם, תיקי ההשקעות שלהם על הפנים, קרן הגידור לא מתרוממת ובפוליסות הביטוח הם מקום אחרון בשוק ההון.
    סגור
  • 51.
    מדוע לא בקרנות הישנות
    לבן 17/11/2020 09:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לי קופת גמל במור והרווח שלי בתקופה הנ"ל היה כ2%. מדוע מור "מקפחת" את החוסכים הוותיקים שלה? אני האמנתי "שכולם שווים". עכשיו אני סקפטי בעניין. נותן להם עוד צ'אנס לתקופה הקרובה. מפסיק להמליץ עליהם לחברים( ודעתי די מקובלת) ואשקול צעדים בעתיד הקרוב.
    סגור
  • הפראיירים לא מתחלפים, הם מצטרפים למור ואז מפסידים
    הסבר: 17/11/2020 13:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מצטרפים כי ראו תשואות בדיוניות שהושגו באמצעות תרגילים מלוכלכים ואז חוטפים תשואה בינונית עד גרועה לאחר מכן
    סגור
  • 50.
    מה מור עשו לביזפורטל
    כבר כמה זמן שביזפורטל מחפשת בכח להשחיר את מור כולם 17/11/2020 08:35
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כבר כמה זמן שביזפורטל מחפשת בכח להשחיר את מור כולם עושים את מה שמור עושה אף אחד לא חסיד כולם עלו בזכות אותה שיטה פשוט כתבות מתוזמנות על ידי מתחרים כנראה
    סגור
  • 49.
    "הקוסמים"
    איכה 17/11/2020 08:33
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מחפשים את הקוסם שיביא לכם תשואות גבוהות-תתיעצו עם נתניהו ותלמדו איך לקבל תשואה 600% בהשקעה בחברה מפסידה.
    סגור
  • 48.
    איפה ברקת ומשרד האוצר לעצור את השוד הזה? (ל"ת)
    נמאס 17/11/2020 07:46
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 47.
    הם במקומות אחרונים בתשואות קרנות נאמנות, ותיקי השקעות
    ברקת?מישהו? 17/11/2020 07:04
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ופוליסות חסכון כי בכל אלה התרגילים לא עובדים. וגובנים את שוק ההון ואת הלקוחות בתחום הגמל.
    סגור
  • מי בפאניקה? למה לשקר?
    דניאל 17/11/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    0 3
    למה לומר את האמת כשאפשר לזרוק שקר בתקווה ש 90% לא יבדקו אותו?
    סגור
  • אף אחד לא בפאניקה - יש נתונים והם פודים כףס בערימות
    הצחקת 17/11/2020 17:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בגלל התשואות הגרועות. תראה את הפוליסות שלםה מול כל האחרים שבההכשרה. קטסרטופה. בריחת כספים מקרנות הנאמנות השנה. ממה זה? תשואה טובה? הם היו על הפנים השנה. ברח מהם באופן יחסי הרבה יותר מכעמט כל מתחרה אחר בתעשיה
    סגור
  • 46.
    מהטובות והמדויקות שנכתבו בישראל
    כתבה מעולה 16/11/2020 23:21
    הגב לתגובה זו
    9 0
    כל הכבוד!!! "המלך הוא עירום," ועדיף לכתוב על כך מאוחר מאשר אף פעם לא
    סגור
  • 45.
    תגיד מר מרמרה, למה אכפת לי איך הכסף שלי נכנס להיריון?
    ניק ניים 16/11/2020 22:12
    הגב לתגובה זו
    1 3
    כל עוד הכסף גודל, שישקו אותו כל יום עם טפטפות לא מעניין אותי, כתבה של מרמרה
    סגור
  • כי קופת גמל זו השקעה ארוכת טווח (ל"ת)
    נק לס 17/11/2020 10:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 44.
    כתבה מרושעת ומגמתית חסרת מקצועיות
    מאיר 16/11/2020 20:57
    הגב לתגובה זו
    1 9
    כתבה מוזמנת ע״י המתחרים אשר כנראה סובלים מחוסר מקצועיות ומקנאה מטורפת. כתבה המעליבה את רשות שוק ההון ומציגה אותו כגוף שלא מבין ולא יודע מה הוא עושה. כתבה אשר אין בה בדל אמת מלבד התשואה שהיא אמיתית וכנראה תמשיך לצמוח ולהביא ערך לחוסכים של מור. תתרגלו מור כאן כדי להישאר
    סגור
  • כתבה מצוינת. אתה עובד במור שמבין שהחגיגה ל'קראת סיום.
    פחחח... 17/11/2020 07:13
    הגב לתגובה זו
    11 0
    כי לשם שינוי מישהו חושף את התרגילים המלוכלכלים שלכם, אלה שבאופן מפתיע לא עובדים לכם בשום פעילות אחרת שלכם שבכולן אתם במקומות אחרונים: קרנות נאמנות שיוצא מהן ערימות של כסף השנה, תיקי השקעות שאתם אשכרה אחרונים או כמעט אחרונים מ-15-20 גופים, פוליסות הכשרה - אחרונים... אפשר להפסיק לעבוד על כולם. גם בגמל בחודישם האחרונים התשואה שלכם על הפנים והסיבה היחידה שמגייסים ערימות של כסף זה הונאת התשואות שנחפשה כאן, והייתה רלוונטית רק למשקיעים הראשונים שלכם. מי שנכנס בחודשים האחרונים ראה תשואות בינוניות מינוס ולא נהנה מכל התרגילים האלה.
    סגור
  • 43.
    באמת חמוץ. תן להנות מישראבלוף במיטבו
    שוקע 16/11/2020 20:35
    הגב לתגובה זו
    4 0
    בתמיכת הריגולטור הישראלי. סהכ כספי עמיתים לא משהו חשוב מדי
    סגור
  • 42.
    יא חמוץ (ל"ת)
    אתה באמת חמוץ. 16/11/2020 18:02
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 41.
    תמיד זה חוזר על עצמו
    דוד מירושלים 16/11/2020 17:19
    הגב לתגובה זו
    12 0
    הרבה פעמים כאשר נפתחות קופות גמל חדשות, כמעט בחשאי, הם מראים בשנה הראשונה ביצועים מרשימים. זה מאוד קל כי בקופה סכום זעום. לאחר שנים הם מתיישרות עם השאר
    סגור
  • 40.
    לא פלא שהם מקום אחרון
    חרטה 16/11/2020 17:00
    הגב לתגובה זו
    11 1
    פעם שניה בארבע חודשים שהם מקום אחרון, מזכירים יותר את אנאליסט מילין לפידות
    סגור
  • 39.
    אגחי דלק קבוצה יכולים לשפר תשואה
    אגח דלק קבוצה 16/11/2020 16:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    דרך מסורתית יותר לשפר תשואה בקרנות אגחיות היא לאתר אגחים שמתחילים לתקן. אגחי דלק קבוצה כיום הם דוגמה כזו, וככל שמחיר הנפט יעלה כך איתקה תהיה שווה יותר ואז האגחים יוכלו לחזור לפארי, ולייצר תשואה נאה לעמיתים.
    סגור
  • 38.
    נוכלים נמאסתם! (ל"ת)
    איפה האוצר? 16/11/2020 15:31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 37.
    טובים
    תשואה 16/11/2020 15:01
    הגב לתגובה זו
    3 7
    אחלה חברה. מביאים תשואה למשקיעים.
    סגור
  • 36.
    זה תרגיל שיווקי-עתיק- במה הם עברו על החוק-זכיתה בכתבה
    fu,c 16/11/2020 14:16
    הגב לתגובה זו
    3 3
    תגיד תודה ---הם תרמו לך כתבה- תרגיל שיווקי
    סגור
  • 35.
    ואיפה הרשות לני"ע? בתנומת החורף (ל"ת)
    גיא 16/11/2020 13:53
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • 34.
    מור השקעות
    דוד 16/11/2020 13:51
    הגב לתגובה זו
    3 8
    אין פירגן בענף ההשקעות זה ידוע לכולם
    סגור
  • לא מפרגנים לנוכלים. מזל באמת. (ל"ת)
    טל 17/11/2020 07:14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 33.
    אמת לאמיתה
    סופסוף 16/11/2020 13:40
    הגב לתגובה זו
    12 1
    שמח שמישהו שם את הדברים על השולחן.
    סגור
  • 32.
    רמאים וגזלנים
    האמיתי 16/11/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    5 1
    גועל נפש
    סגור
  • 31.
    שוק באגח בבועה הרבה יותר גדולה משוק המניות. ראוי להיזהר (ל"ת)
    משקיע 16/11/2020 13:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 30.
    ממומן על ידי מיטב דש
    משה לוי 16/11/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
    8 6
    מיטב מייצגים את ביזפורטל. תפסיקו עם הכתבות המטופשות הללו וטפלו בעצמכם. מור בינתיים ראשונה וכדרך אגב אני בילין לפידות!
    סגור
  • התכוונת שאתה עובד במור. כל כך שקוף. (ל"ת)
    בדיחה 17/11/2020 07:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 29.
    צרות עין
    בוזגלו 16/11/2020 13:15
    הגב לתגובה זו
    3 7
    החברה האלה מצליחים ובגדול, כן גם על ידי שיטות אחרות וכשרות. אותו הדבר לגבי הסיכון. מי שלא מתאים לו שלא ינייד... בינתיים ראשונים בשוק ואני מאמין שלפחות עוד 5 שנים ככה.
    סגור
  • גם לא חמישה חודשים..תראה את התשואות הגרועות של מור
    הלוחש לסוסים 17/11/2020 07:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בחודשים האחרונים בכל הקופות הגדולות שלהם...מי שהרויח מהתרגילים האלה זה רק מי שנכנס בחודשים הראשונים. עכשיו אתם כבר על הפנים
    סגור
  • 28.
    אני רואה בקצה המערה מפולת בדרך הזהרו לצאת כמה שיותר מהר (ל"ת)
    הנביא 16/11/2020 13:15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 27.
    בידין בשביל לספק תרופה לקרונה יעלה מסים אין לו בררה חו (ל"ת)
    דוד 16/11/2020 13:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    חברים היזהרו האס אם פי הגיעה לסי כול הזמנים ראו אוזרתם (ל"ת)
    דוד 16/11/2020 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    האס אם פי טנגו 3 קדימה 1 אחורה וכך זה ממשיךלפיל את הדו (ל"ת)
    דוד 16/11/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    תענוג לראות צרי עין!!!! כתב ממורמר וצר עין תמשיך לאכול
    חחח 16/11/2020 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 6
    חומוס חחח לא יכול להפסיק לצחוק חחח כואבת לי הבטן מרוב צחוק
    סגור
  • 23.
    ראיתם את המניה
    יונה 16/11/2020 12:55
    הגב לתגובה זו
    2 1
    של קו מנחה? ,פלא שמקנאים במצליחים בדרך חוקית!!!????יוסי לוי גאון פיננסי מאז שניהל את ק.הגמל של התעשייה האוירית והלאה....
    סגור
  • 22.
    דרושה התערבות של רשות ניירות ערך (ל"ת)
    שימי 16/11/2020 12:53
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 21.
    כתבה ממש אגרסיבית ... מה עם איזון?
    אביב 16/11/2020 12:42
    הגב לתגובה זו
    5 9
    מצד אחד יש ביקורת ממש קשה. האשמות חריפות.... ומצד שני לא ראיתי פרגון בחודש ספטמבר כשמור עשו הכי טוב... אולי אפשר לאזן קצת?
    סגור
  • מה לא הבנת? רוב התשואה מקומבינות...
    להיפך, היו עדינים 17/11/2020 07:18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל מיני שערוכי אופציות לא סחירות שהקפיצו אתהתשואה בצורה פיקטיבית. מה יש לאזן?
    סגור
  • 20.
    פתח תקווה
    סרגיו 16/11/2020 12:39
    הגב לתגובה זו
    4 8
    זה נראה כמו מתחרים שלא אוהבים את מור כותבים על זה, מור היבה תשואה טובה מאוד ולא ממש משנה איך היא עשתה את זה , אנשים הרוויחו , ומור נמצאת היום מקום ראשון מעל כולם, אנשים מרוויחים ברגע שזה השתנה נדבר.
    סגור
  • זה כבר השתנה. מי שנכנס למור בחודשים האחרונים הפסיד
    יודע 17/11/2020 07:20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ביחס לכל המתחרים. הם הקפיצו תשואות על כסף קטן ועכשיו אנשים רואים תשואה חריגה ופיקטיבית שהושגה על כסף קטן מאוד ומצטרפים לאותה קופה על בסס העבר הרחוק יותר. בחודשים האחרונים הם די בין האחרונים בתחום.
    סגור
  • הם מעל כולם בהתחלה, אחר כך לא - כדאי שתקרא את הכתבה (ל"ת)
    שימי 16/11/2020 12:54
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 19.
    מור -כבדהו וחשדהו גם בניהול תיקים
    אבי 16/11/2020 12:30
    הגב לתגובה זו
    12 1
    בהתחלה עושים תשואות יפות ואח"כ עלובות ...
    סגור
  • אתה טועה. בניהול תיקים הם אחרונים וגם לא ממש עשו
    רועי 17/11/2020 07:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    את התרגילים האלה של הגמל. לצערם של לקוחות התיקים.
    סגור
  • זה תמיד ככה
    יונה 16/11/2020 12:57
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה הבורסה מתנהלת בשיני מסור???,,פעם מרוויחים פעם פחות
    סגור
  • 18.
    תשקורת
    אחד שיודע 16/11/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    6 13
    מעניין למה רק ביזפורטל הפורטל שממומן על ידי חברות בעלי אינטרס היחיד שדואג לעדכן אותנו על הביצועים של מור, ושום מילה על הפניקס אקסלנס שנמכרה לחברה זרה, שום מילה על חברות אחרות כמו מנורה, מיטב דש, מגדל, רק מור והתשואות שלהם משהו פה פישי אתר לא אמין בכלל... כתב ממומן בעל אינטרס
    סגור
  • אחד שעובד במור התכוונת...
    כתבה מעולה 17/11/2020 07:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה בדיוק הבעיה בזה שאקסלנס והפקניס נמכרו לקרן זרה? בעלים שהם בערך 10 ליגות מעל מור. למה יהלומנים בלי נסיון בשוק ההון כמו אלה של מור עדיף על סנטרברידג', אחת הקרנות הטובות בעולם?
    סגור
  • אולי בגלל שרק מור עושה את זה (ל"ת)
    עדי 16/11/2020 12:52
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 17.
    זה ייגמר רע. מור פועלים בתחום האפור, הכתב צודק לגמרי
    דוד 16/11/2020 12:24
    הגב לתגובה זו
    12 4
    התשואות שלהם זה כדי למשוך אנ/שים לקנות, שזה יתפוצץ בפרצוץ אל תגידו שלא ידעתם
    סגור
  • 16.
    מתרשם מ"התשואות " של מור ומעביר לשם כסף (ל"ת)
    הציבור מטומטם... 16/11/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    6 9
    סגור
  • אתה עובד אקסלנס (-:
    אביב 16/11/2020 12:40
    הגב לתגובה זו
    1 5
    שמתי לב שכל מי שכותב תגובות יש לו איזו חכמה וסיפור לספר ... מה? הנתונים לא ברורים? כל אחד עם איזו פרשנות... והמצאות... בואו ניצמד לתשואות וזה הכל... דיבורים יש כמו חול...
    סגור
  • לכל חגיגה יש סוף
    גילי 16/11/2020 20:30
    הגב לתגובה זו
    4 0
    והבעיה האמיתית כאן היא של עמיתים חדשים שמצטרפים לקופה לפי שווי שוק של תיק שכולל בתוכו מניות של חברות באיכות נמוכה שפימפמו אותם וקשה לממשם. למעשה בלתי אפשרי לממש אותם ללא דיסקאונט עמוק. צריך לזכור שלכל שבת יש מוצאי שבת
    סגור
  • כדאי למשקיעים
    חיים 16/11/2020 12:26
    הגב לתגובה זו
    1 6
    כסף זה כסף ! מתי תבינו את זה ? הפעולה שלהם נותנת ללקוחות יותר אחוזים ויותר כסף! הגדולים לא יכולים לבצע זאת . ממליץ לכולם להיכנס עכשיו ועוד שנה לצאת
    סגור
  • אתהטועה. מי שנכנס עכשיו כבר מפסיד ותראה איך הם מפשלים
    עוקב 17/11/2020 07:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בודשים האחרונים על הכסף הגדול. התרגיל הזה עבד להם רק בחודשים הראשונים. הם כבר גדולים מדי בשביל שזה יעבוד להם יותר. מי שנכנס למור לפני 3-4-5 חודשים כבר מופסד הרבה ביחס למתחרים
    סגור
  • 15.
    לא הבנתי מה הבעיה , קונים בזול ומוכרים ביוקר (ל"ת)
    משנ 16/11/2020 12:16
    הגב לתגובה זו
    1 5
    סגור
  • 14.
    זעזעו את כל השוק המנומנם הזה
    לקוח מרוצה 16/11/2020 12:15
    הגב לתגובה זו
    3 13
    שהמתחרים יבכו. הם עושים מה שהם יכולים עכשיו ... שנה הבאה או עוד שנתיים יתכנסו לניהול האיכותי שלהם
    סגור
  • היהול ה"איכותי" שלהם זה להיות במקום כמעט אחרון
    מכיר 17/11/2020 07:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא במקרה יוצא מהם מלא כסף מקרנות הנאמנות...אותה מחלקת מחקר והפרשי תשואות נוראיים אם הייתי משקיע בקרנות נאמנות הייתי תובע אותם על אפליה כי את כל התרגילים שםה עושים משום מה שמים רק בגמל כדי להקפיץ תשואות פיקטיביות
    סגור
  • טוקבקיסטים של מור נכנסו לפעולה (ל"ת)
    חחח 16/11/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 13.
    וזה עובר בשתיקה ברשות ני"ע??????? (ל"ת)
    נתי 16/11/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    17 0
    סגור
  • כן ברור למה שלא יעבור ?
    המשכורת דופקת 16/11/2020 13:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בלי קשר
    סגור
  • כן , כי זה חוקי לגמרי (ל"ת)
    משה 16/11/2020 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 12.
    עוד לו נגמר הצבא הירוק שרק צבאים כול הזמן ירוק (ל"ת)
    אבי 16/11/2020 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    עוד לנפח עוד להתפיס דולרים כלכלה אדומה המבול בדרך (ל"ת)
    אבי 16/11/2020 12:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    אתם האתר הכלכלי היחיד עם תוכן אמיתי
    ירון 16/11/2020 12:04
    הגב לתגובה זו
    20 3
    כל השאר זה תוכן שיווקי
    סגור
  • 9.
    טרמפ צריך מהר ללכת הורס את הדולר לו כדי ליצא לחול (ל"ת)
    אבי 16/11/2020 12:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    כמו הנהירה לקופ"ג פריזמה וההתרסקות הכואבת
    חיים 16/11/2020 11:49
    הגב לתגובה זו
    11 0
    ב2007 העברתי קופ"ג ל"פריזמה" הכוכב התורן,ההתרסקות היתה כואבת מאוד, מיד העברתי 4 קופ"ג לילין לפידות , רציתי וקבלתי יציבות
    סגור
  • 7.
    עברית בבקשה
    Z 16/11/2020 11:49
    הגב לתגובה זו
    7 0
    "אז מה עם זה לא ממש קשור לאג"ח, אז מה עם זה תרגיל שיווקי די מסריח, אז מה עם זה לא בהכרח יחזור?" בכל מקום שמופיע "עם" צריך להיות "אם"
    סגור
  • 6.
    הבלוף הזה עובד רק בקופה קטנה ומגייסת..
    מוסדי 16/11/2020 11:42
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הבלוף הזה עובד רק בקופה קטנה ומגייסת.. הרבעון הם כבר מקום אחרון. ככה לא בונים חברה.
    סגור
  • 5.
    יתכן להן הגיע הדולר בגלל טרמפ מפיל אותה אם חובות עצומים (ל"ת)
    vbbnh 16/11/2020 11:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    חברים טרמפ הורס את הכלכלה העולמית מריץ את הבורסה בגלל (ל"ת)
    vbbnh 16/11/2020 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כלכלה טובה לו קורונה מתים חובות עצומים הבתלה עצומה וכו (ל"ת)
    vbbnh 16/11/2020 11:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    יש דבר כזה שבורסה רק עולה כי זה בלוף משקרים לציבור (ל"ת)
    vbbnh 16/11/2020 11:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כול הבורסה בנסדק בלוף אחד שלם עובדים על הציבור (ל"ת)
    vbbnh 16/11/2020 11:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות