מליסרון: הרווח ירד ב-40% ברבעון לכ-78 מיליון שקל בהשפעת הסגר

עקב ההקלות שנתנה החברה ברבעון לשוכריה בגין משבר הקורונה, ה-NOI מנכסים זהים הסתכם בכ-238 מיליון שקל, בהשוואה לכ-294 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד; עם זאת, שיעורי התפוסה נותרו גבוהים
 | 
telegram
(3)

על רקע משבר הקורונה וסגירת הקניונים באמצע חודש ספטמבר,  מליסרון -1.77% מליסרון 30,500 -1.77% מליסרון בסיס:31,050 פתיחה:30,700 גבוה:30,840 נמוך:30,060 תמורה:18,090,460 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  סיימה את הרבעון השלישי עם רווח של כ-78 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ-131 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר מהקלות שנתנה החברה ברבעון זה לשוכריה בגין משבר הקורונה, ובאו לידי ביטוי בוויתור על דמי השכירות החל ממועד סגירת הקניון באמצע ספטמבר, שהשפיעו גם על ה-NOI, ה-FFO ושאר הפרמטרים התפעוליים הרלבנטיים.

במהלך החודשים בהם פעלו קניוני החברה (החל מ-7/5/2020 ועד ליום 18/9/2020), ולמרות שאירוע הקורונה המשיך להשפיע בתקופה זו, עלו פדיונות החברה (בנטרול פעילות בתי הקולנוע שלא נפתחו בתקופה, המסעדות ובתי הקפה) בשיעור של כ-3.3% לעומת התקופה המקבילה. פדיונות אלה כוללים את פדיון חודש ספטמבר ואת המכירות של לפני ראש השנה, שמתבססים על נתוני חברת RIS. יצוין עוד, כי בתקופה זו, עמד שיעור הגבייה מלקוחות על כ-97%.

בעקבות ויתור על דמי השכירות שהעניקה החברה לשוכרים בהיקף של כ-49 מיליון שקל (מתוכם 21 מיליון שקל נוגעים לתקופת הסגר החל מיום 18/9/2020), ה-NOI מנכסים זהים הסתכם ברבעון השלישי בכ-238 מיליון שקל, בהשוואה לכ-294 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ברבעון השלישי הסתכם ה-NOI של חלק הבעלים בכ-230 מיליון שקל, בהשוואה לכ-274 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מהקלות הקורונה כאמור לעיל, מקוזז ע"י רכישת המיעוט בקניון רמת אביב בחודש דצמבר 2019. בעקבות הקיטון ב-NOI  חלק הבעלים, ה-FFO המייצג ברבעון הסתכם בכ-141 מיליון שקל, בהשוואה לכ-180 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

למרות הסגר, שיעור התפוסה בנכסי החברה נותר גבוה. במרכזים המסחריים הוא נשאר על כ-98% ואילו בתפוסת המשרדים במהלך שנת 2020 נרשמה עליה של כ-2%, המהווים 6,000 מ״ר נוספים, והם עומדים כיום על כ- 95% תפוסה.

אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "מאז פתיחתם המחודשת של קניוני החברה במהלך חודש מאי ועד סגירתם מחדש בספטמבר, נרשמה בקניונים תנועת קונים שהלכה וגדלה בכל יום שעבר, מה שמעיד על הרצון והצורך האדירים של הציבור לשוב ולבקר בקניונים כחוויית קניות ובילוי. אנו רואים בכך הבעת אמון מצד קהל המבקרים ביכולתנו לספק חוויית קניה בטוחה ומהנה גם בעיתוי המאתגר הנוכחי. יש לנו מחויבות להמשיך ולהיות המקום הבטוח ביותר לבילוי וקניות תוך פיקוח הדוק על הנהלים המחמירים ביותר – הגיינה וניקיון בשטחים הציבוריים, צמצום הצפיפות, בדיקות חום והקפדה על עטיית מסכות. מאחר שמעל ל -70% מהמסחר במדינה מתבצע בקניונים, והביקושים חזרו לשגרה, תהיה זו טעות לצופף את קהל הקונים לכמות מצומצמת ביותר של שטחי מסחר ובכך לסכן אותם. רק פתיחת כל מרכזי המסחר תחת שמירה על מגבלות התו הסגול תאפשר פיזור גדול יותר, תמנע צפיפות והתקהלויות ותשמור על בריאות הציבור".

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תוצאה מעולה ביחס רבעון הנוכחי
    ירון סופר 16/11/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין חו"ל בקרוב חופשות בארץ מתחילות למצא את עצמן אנשים פשוט יסערו על מרכזי הקניות מייד לאחר הסגר.
    סגור
  • 2.
    בועה
    בזמנים רגילים הודעה כזו הייתה מורידה את המניה ב 10 16/11/2020 15:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמנים רגילים הודעה כזו הייתה מורידה את המניה ב 10%משהו יכול להסביר את העניין ... בועה
    סגור
  • 1.
    בועה
    בזמנים נורמליים , הודעה מהסוג הנ״ל הייתה מורידה את 16/11/2020 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמנים נורמליים , הודעה מהסוג הנ״ל הייתה מורידה את המניה ב 10%משהו יכול להסביר את ההגיון?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות