למרות המשבר: גולף עברה לרווח של 11 מיליון שקל ברבעון השלישי
רשת האופנה גולף +1.33% גולף 626.1 +1.33% בסיס:617.9 פתיחה:617.9 גבוה:639.5 נמוך:610 תמורה:72,775 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על ירידה קלה בלבד בהכנסות הרבעון השלישי - 2.6% לרמה של כ-230 מיליון שקל, בזכות גידול בהכנסות החברה המוחזקת {עדיקה סטייל}. החברה דיווחה גם על ירידה בשולי הרווחיות הגולמית, אולם בדומה למתחרות, לנוכח צמצום הוצאות התפעול, הציגה תוצאות טובות יחסית לתקופה שלפני המשבר בשורה התחתונה, עם מעבר לרווח נקי של כ-11 מיליון שקל.
מכירות הקבוצה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-229.9 מיליון שקל, לעומת כ-236.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-2.7% הנובעת בעיקר מירידה במכירות החנויות הפיזיות בתחומי פעילות אופנת הבית ואופנת ההלבשה בתקופת סגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה. הירידה קוזזה בחלקה מעליה במכירות בתחום פעילות עדיקה ומעלייה במכירות אתרי גולף.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-10.7 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-5.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הפדיון הממוצע למ"ר ברבעון (בנטרול תקופת הסגר) בחנויות מגזרי אופנת הבית ואופנת ההלבשה הסתכם בכ-1,146 שקל לעומת כ-1,085 שקל ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ- 5.6%.
ירידה ברווחיות הגולמית אשר קוזזה בירידה של הוצאות המכירה
הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-139.8 מיליון שקל (כ-60.8% מההכנסות), לעומת כ-144.3 מיליון שקל (כ-61.1% מההכנסות) ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מירידה ברווחיות של פעילות עדיקה, אשר קוזזה בחלקה מעלייה בשיעור הרווח הגולמי בתחומי אופנת הבית ואופנת ההלבשה.
למרות הירידה בהכנסות וברווחיות הגולמית כאמור, הרווח התפעולי הסתכם בכ-15.7 מיליון שקל (כ-6.8% מההכנסות), לעומת רווח תפעולי של כ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר לנוכח ירידה בהוצאות המכירה ושיווק, המיוחסת בעיקר לירידה בהוצאות תחומי פעילות אופנת הבית וההלבשה עקב סגירת החנויות בשל השפעות הקורונה וכן מפעולות התייעלות וחסכון בהוצאות שננקטו במסגרת הפעלת החנויות לאור המשבר. הירידה בהוצאות קוזזה בחלקה מעלייה בהוצאות מכירה ושיווק של תחום עדיקה. .
מגזרי פעילות
מכירות תחום אופנת ההלבשה ברבעון הסתכמו בכ-70.6 מיליון שקל לעומת כ-80.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות נובעת מסגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה.
מכירות תחום אופנת הבית הסתכמו ברבעון בכ-109.7 מיליון שקל לעומת כ-116.0 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מסגירת החנויות בשל השפעות הקורונה. הירידה קוזזה בחלקה בעיקר מעלייה במכירות אתרי גולף של תחום הפעילות וכן מעליה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות בתחום הפעילות.
מכירות תחום עדיקה הסתכמו ברבעון לכ-49.6 מיליון שקל לעומת כ-39.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מצמיחה בפעילות השוטפת של התחום הן בפעילות המקומית והן בבינלאומית, אשר תורגמה בין היתר לגידול בלקוחות הפעילים באתר עדיקה.
גונן ביבר, מ"מ יו"ר גולף: "באוגוסט 2020 התקשרה כלל תעשיות, בעלת השליטה בגולף, בהסכם לפיו הוענקה אופציה לרכישת 6.5% מהון מניות גולף לקבוצת סטימצקי, במקביל למינוי אייל גרינברג לדירקטור ולמשנה ליו"ר הדירקטוריון ומסתמן כי שיתוף הפעולה בהובלת החברה עובד בצורה מיטבית."
אלי שפיר, מ"מ מנכ"ל קבוצת גולף וסמנכ"ל הכספים: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי עם שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים וזאת על אף אתגרי התקופה והסגר במהלך השבועיים האחרונים של הרבעון. השיפור בתוצאות הרבעון משתקף בין היתר בשיפור בשיעור הרווח הגולמי בתחומי אופנת ההלבשה ואופנת הבית, ירידה וחסכון בהוצאות בעלויות תפעול, בעליה בפדיון הממוצע למ"ר, הן הכללי והן בחנויות זהות, בתחומי הפעילות של אופנת ההלבשה והבית באופנת ההלבשה. תחום אופנת ההלבשה מציג ברבעון השלישי שיפור ומעבר לרווח תפעולי מול הפסד ברבעון המקביל ובתחום אופנת הבית אנו מציגים גידול משמעותי ברווח התפעולי, חרף הירידה במחזור המכירות כתוצאה מהסגר. תוצאות אלה הושגו הודות לשורת מהלכים שביצענו לרבות המשך יישום צעדי התייעלות משמעותיים. פעילות האון ליין ממשיכה לצמוח ואנו חווים ביקושים מוגברים בתקופה זו. אנו מייחסים חשיבות רבה לפיתוח תחום המסחר המקוון ורואים בו אחד ממנועי הצמיחה. בשבוע החולף השקנו שני אתרי סחר חדשים נוספים: לרשת אינטימה ולרשת גולף אופנה."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הוד השרוןנתן 19/11/2020 22:02הגב לתגובה זו0 1גולף מובילה באופנה בישראל ובעולםסגור
-
1.אם גולף הרוויחה 11 מיליון אז פוקס הרוויחה 80 מיליון (ל"ת)אלין 19/11/2020 16:34הגב לתגובה זו1 0סגור