בית שמש עברה להפסד של 0.5 מיליון דולר - האמת, לא רע לאור המצב

לנוכח השפעות משבר הקורונה והפגיעה בפעילות התעופה בעולם, יצרנית מנועי המטוסים דיווחה על ירידה של 36% בהכנסות אשר הובילה לקריסה של 90% ברווח התפעולי; בחברה מבהירים כי הפגיעה נוצרה מדחיית הזמנות ולא מביטולן
 | 
telegram
(7)

יצרנית מנועי המטוסים בית שמש +2.62% בית שמש 35,620 +2.62% בית שמש בסיס:34,710 פתיחה:34,730 גבוה:36,040 נמוך:34,250 תמורה:10,004,367 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על ירידה של 36% בהכנסות הרבעון השלישי כתוצאה ממשבר הקורונה, הירידה הובילה לפגיעה בשולי הרווחיות הגולמית ומעבר להפסד של כ-0.5 מיליון דולר. המניה צנחה ב-46% מתחילת השנה על רקע הפגיעה בעסקים. אחרי הכל בית שמש מפתחת ומייצרת מנועים לכלי טיס ואין טיס בתקופת הקורונה, ובכל זאת - למרות המצב ההפסדים מינימליים ומבטאים דווקא את חצי הכוס המלאה. אם זה המצב ברבעון השחור של הקורונה, אז זה לא באמת ביג דיל. זה כואב, התוצאות חלשות, אבל לא מדובר בהפסדי עתק והעתיד נראה טוב יותר. בכל אופן, המניה עלתה בכ-26% בחודש האחרון.

הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-26.5 מיליון דולר, ירידה של כ-36.3% לעומת הכנסות של כ-41.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מירידה במכירות במגזר החלקים בשל השפעת משבר הקורונה על ענף התעופה.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד של כ-0.5 מיליון דולר, לעומת רווח נקי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-2.6 מיליון דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2020 הסתכם בכ-2.5 מיליון דולר (כ-9.4% מההכנסות), ירידה של כ-59% לעומת כ-6 מיליון דולר (כ-14.5% מההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד. 

השפעות הקורונה
התפרצות נגיף הקורונה הובילה לפגיעה ישירה ועקיפה בתחום התעופה לרבות ביצרני המנועים והחלקים למנועים בעולם שהינם לקוחותיה של הקבוצה. השפעה זו חלה בעיקר בפעילותה במגזר החלקים שעוסק בייצור ואספקת מוצרים ושירותים ומהווה חוליה חשובה בשרשרת האספקה בענף. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 הקבוצה לא הושפעה כתוצאה מהתפרצות הנגיף ותוצאות הפעילות תאמו את תוכניות העבודה של הקבוצה.

החל מהרבעון השני של שנת 2020 ובצורה קשה יותר ברבעון השלישי, חלה השפעה על תוצאות הפעילות כאשר החברה מאשררת את תחזיותיה כי במהלך שנת 2020 תהיה ירידה בהכנסות בשיעור של 15%-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שניתן ליחסן למשבר הקורונה, באופן ישיר או עקיף, בעיקר במגזר החלקים, וכפועל יוצא גם צפויה ירידה ברווחיות הקבוצה. למיטב ידיעת החברה, הירידה בהיקף המכירות מקורה בדחיית מועד הספקה של הזמנות מלקוחות ולא בביטולן.

ירידה בשולי הרווחיות הגולמית
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-2.7 מיליון דולר על שולי רווחיות גולמית של כ-10% וירידה של כ-58%, לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-6.4 מיליון דולר, על שולי רווחיות גולמית של כ-15.3%. הירידה ברווחיות הגולמית מיוחסת לירידה בהיקף המכירות.

ברמה התפעולית, החברה הציגה ירידה קלה בהוצאות התפעול, אולם הירידה בהכנסות וברווחיות הגולמית כאמור הובילו לירידה של כ-90% ברווח התפעולי, לרמה של כ-0.5 מיליון דולר.

העתיד נראה טוב יותר
בסוף חודש יולי דיווחה החברה כי לקוח חדש חתם על הסכם להזמנת פתרונות ב-100 מיליון דולר. ההסכם נחתם ל-10 שנים. הלקוח - חברת מנועים אירופאית מובילה בתחום המנועים התעופתיים (לכתבה המלאה).

בנוסף, דיווחה החברה בחודש אוגוסט, כי במהלך שנת 2020, חתמה על חידוש הסכמי מסגרת עם 6 לקוחות קיימים של מגזר החלקים בהיקף כולל של כ-118 מיליון דולר במהלך תקופה של בין שלוש לעשר שנים (לכתבה המלאה).

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש: "תוצאות הרבעון ממשיכות להיות מושפעות ממשבר הקורונה והשפעתו על ענף התעופה. על אף הפגיעה המשמעותית במגזר החלקים, המושפע באופן ישיר מהפגיעה בענף התעופה העולמי, אנו ממשיכים לראות אפקטיביות בצעדי ההתייעלות אותם נקטנו להתאמת מבנה ההוצאות, אשר מיתנו את ההשפעה השלילית של המשבר על המגזר. מגזר המנועים, שאיננו מושפע מהשלכות הקורונה, מפגין איתנות גם ברבעון הנוכחי עם שיפור ניכר ברווחיות כתוצאה ממיקוד ניהולי ותהליכי התייעלות. אנו מעריכים כי למרות הירידה במגזר החלקים ברבעון המדווח, הקבוצה עדיין צופה שסך היקף הירידה בשנת 2020 לעומת 2019 בכלל מגזריה ינוע בטווח של 20%-15% בהתאם לתחזית אותה פרסמנו בחודש מאי השנה. מאזן החברה משקף איתנות פיננסית עם הון עצמי של כ-132 מיליון דולר המהווה כ-50.8% מסך המאזן. הקבוצה ממשיכה להתמיד במאמץ להרחבת עסקינו ופועלים במטרה לשמור על המשכיות עסקית ללא שינויים מהותיים כתוצאה ממשבר הקורונה תוך מיקוד ניהולי בפעולות הנדרשות בכדי להשיג מטרה זו."

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כדאי שתיתן דיסקליימר סוקול.
    סוקולנט 22/11/2020 14:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה נשמע כמו המלצת קנייה.
    סגור
  • 2.
    המטוסים עם החיסון יסתובבו מחודש הבא בעולם כמו משוגעים
    שמוליק 22/11/2020 12:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכולם יעברו טיפולי מנוע בזמן
    סגור
  • 1.
    דוחות גרועים. לחברה יש חוב שאין סיכוי שתוכל לשרת אותו
    המוסדי שמבין 22/11/2020 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 4
    זו חברה שבפועל תגיע לפשיטת רגל ללא הזרמת הון
    סגור
  • איזה בדיחות חמודי (ל"ת)
    רן 22/11/2020 20:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טוב אחי
    לא משנה 22/11/2020 12:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אין ספק שאתה מבין בשוק ההון.. לך תשקיע את כל הכסף שלך בטבע ועזוב אותנו
    סגור
  • טען עוד
  • קישקוש - החברה מרוויחה 15 מיליון בשנה והחוב כ60 מיליון
    שמוליק 22/11/2020 12:01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תוך כמה שנים מבלי לעשות שום מהלך הוני היא תשרת את החוב. שנה הבאה יש התפוצצות של הכנסות - חייבים לעשות טיפול במנועים תקופתי גם אם טסו וגם אם לא טסו. כל מטוס שעומד ימשיך להיות לקוח גם אם הוא לא טס.
    סגור
  • אתה חי בסרט- רמות החוב ברה יותר גבוהות
    רוני 22/11/2020 13:32
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לחברה יש עסקאות פקטורינג ומעבר לזה הדוחות אינם מציגים את הרווחיות האמיתית שהיא הרבה יותר נמוכה. עובדים שם על ריק
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות