בית שמש עברה להפסד של 0.5 מיליון דולר - האמת, לא רע לאור המצב
יצרנית מנועי המטוסים בית שמש +2.62% בית שמש 35,620 +2.62% בסיס:34,710 פתיחה:34,730 גבוה:36,040 נמוך:34,250 תמורה:10,004,367 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה על ירידה של 36% בהכנסות הרבעון השלישי כתוצאה ממשבר הקורונה, הירידה הובילה לפגיעה בשולי הרווחיות הגולמית ומעבר להפסד של כ-0.5 מיליון דולר. המניה צנחה ב-46% מתחילת השנה על רקע הפגיעה בעסקים. אחרי הכל בית שמש מפתחת ומייצרת מנועים לכלי טיס ואין טיס בתקופת הקורונה, ובכל זאת - למרות המצב ההפסדים מינימליים ומבטאים דווקא את חצי הכוס המלאה. אם זה המצב ברבעון השחור של הקורונה, אז זה לא באמת ביג דיל. זה כואב, התוצאות חלשות, אבל לא מדובר בהפסדי עתק והעתיד נראה טוב יותר. בכל אופן, המניה עלתה בכ-26% בחודש האחרון.
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-26.5 מיליון דולר, ירידה של כ-36.3% לעומת הכנסות של כ-41.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת מירידה במכירות במגזר החלקים בשל השפעת משבר הקורונה על ענף התעופה.
בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד של כ-0.5 מיליון דולר, לעומת רווח נקי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-2.6 מיליון דולר.
ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2020 הסתכם בכ-2.5 מיליון דולר (כ-9.4% מההכנסות), ירידה של כ-59% לעומת כ-6 מיליון דולר (כ-14.5% מההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.
השפעות הקורונה
התפרצות נגיף הקורונה הובילה לפגיעה ישירה ועקיפה בתחום התעופה לרבות ביצרני המנועים והחלקים למנועים בעולם שהינם לקוחותיה של הקבוצה. השפעה זו חלה בעיקר בפעילותה במגזר החלקים שעוסק בייצור ואספקת מוצרים ושירותים ומהווה חוליה חשובה בשרשרת האספקה בענף. במהלך הרבעון הראשון של שנת 2020 הקבוצה לא הושפעה כתוצאה מהתפרצות הנגיף ותוצאות הפעילות תאמו את תוכניות העבודה של הקבוצה.
החל מהרבעון השני של שנת 2020 ובצורה קשה יותר ברבעון השלישי, חלה השפעה על תוצאות הפעילות כאשר החברה מאשררת את תחזיותיה כי במהלך שנת 2020 תהיה ירידה בהכנסות בשיעור של 15%-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שניתן ליחסן למשבר הקורונה, באופן ישיר או עקיף, בעיקר במגזר החלקים, וכפועל יוצא גם צפויה ירידה ברווחיות הקבוצה. למיטב ידיעת החברה, הירידה בהיקף המכירות מקורה בדחיית מועד הספקה של הזמנות מלקוחות ולא בביטולן.
ירידה בשולי הרווחיות הגולמית
הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בכ-2.7 מיליון דולר על שולי רווחיות גולמית של כ-10% וירידה של כ-58%, לעומת הרווח הגולמי ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-6.4 מיליון דולר, על שולי רווחיות גולמית של כ-15.3%. הירידה ברווחיות הגולמית מיוחסת לירידה בהיקף המכירות.
ברמה התפעולית, החברה הציגה ירידה קלה בהוצאות התפעול, אולם הירידה בהכנסות וברווחיות הגולמית כאמור הובילו לירידה של כ-90% ברווח התפעולי, לרמה של כ-0.5 מיליון דולר.
העתיד נראה טוב יותר
בסוף חודש יולי דיווחה החברה כי לקוח חדש חתם על הסכם להזמנת פתרונות ב-100 מיליון דולר. ההסכם נחתם ל-10 שנים. הלקוח - חברת מנועים אירופאית מובילה בתחום המנועים התעופתיים (לכתבה המלאה).
בנוסף, דיווחה החברה בחודש אוגוסט, כי במהלך שנת 2020, חתמה על חידוש הסכמי מסגרת עם 6 לקוחות קיימים של מגזר החלקים בהיקף כולל של כ-118 מיליון דולר במהלך תקופה של בין שלוש לעשר שנים (לכתבה המלאה).
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש: "תוצאות הרבעון ממשיכות להיות מושפעות ממשבר הקורונה והשפעתו על ענף התעופה. על אף הפגיעה המשמעותית במגזר החלקים, המושפע באופן ישיר מהפגיעה בענף התעופה העולמי, אנו ממשיכים לראות אפקטיביות בצעדי ההתייעלות אותם נקטנו להתאמת מבנה ההוצאות, אשר מיתנו את ההשפעה השלילית של המשבר על המגזר. מגזר המנועים, שאיננו מושפע מהשלכות הקורונה, מפגין איתנות גם ברבעון הנוכחי עם שיפור ניכר ברווחיות כתוצאה ממיקוד ניהולי ותהליכי התייעלות. אנו מעריכים כי למרות הירידה במגזר החלקים ברבעון המדווח, הקבוצה עדיין צופה שסך היקף הירידה בשנת 2020 לעומת 2019 בכלל מגזריה ינוע בטווח של 20%-15% בהתאם לתחזית אותה פרסמנו בחודש מאי השנה. מאזן החברה משקף איתנות פיננסית עם הון עצמי של כ-132 מיליון דולר המהווה כ-50.8% מסך המאזן. הקבוצה ממשיכה להתמיד במאמץ להרחבת עסקינו ופועלים במטרה לשמור על המשכיות עסקית ללא שינויים מהותיים כתוצאה ממשבר הקורונה תוך מיקוד ניהולי בפעולות הנדרשות בכדי להשיג מטרה זו."
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.כדאי שתיתן דיסקליימר סוקול.סוקולנט 22/11/2020 14:34הגב לתגובה זו0 0זה נשמע כמו המלצת קנייה.סגור
-
2.המטוסים עם החיסון יסתובבו מחודש הבא בעולם כמו משוגעיםשמוליק 22/11/2020 12:09הגב לתגובה זו0 0וכולם יעברו טיפולי מנוע בזמןסגור
-
1.דוחות גרועים. לחברה יש חוב שאין סיכוי שתוכל לשרת אותוהמוסדי שמבין 22/11/2020 10:11הגב לתגובה זו1 4זו חברה שבפועל תגיע לפשיטת רגל ללא הזרמת הוןסגור
-
איזה בדיחות חמודי (ל"ת)רן 22/11/2020 20:02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
טוב אחילא משנה 22/11/2020 12:26הגב לתגובה זו5 0אין ספק שאתה מבין בשוק ההון.. לך תשקיע את כל הכסף שלך בטבע ועזוב אותנוסגור
- טען עוד
-
קישקוש - החברה מרוויחה 15 מיליון בשנה והחוב כ60 מיליוןשמוליק 22/11/2020 12:01הגב לתגובה זו2 1תוך כמה שנים מבלי לעשות שום מהלך הוני היא תשרת את החוב. שנה הבאה יש התפוצצות של הכנסות - חייבים לעשות טיפול במנועים תקופתי גם אם טסו וגם אם לא טסו. כל מטוס שעומד ימשיך להיות לקוח גם אם הוא לא טס.סגור
-
אתה חי בסרט- רמות החוב ברה יותר גבוהותרוני 22/11/2020 13:32הגב לתגובה זו1 1לחברה יש עסקאות פקטורינג ומעבר לזה הדוחות אינם מציגים את הרווחיות האמיתית שהיא הרבה יותר נמוכה. עובדים שם על ריקסגור