"ברגע שהשוק יחזור לעצמו, נהיה בעמדה טובה יותר לעומת לפני המשבר"
יצרנית מנועי המטוסים בית שמש +2.62% בית שמש 35,620 +2.62% בסיס:34,710 פתיחה:34,730 גבוה:36,040 נמוך:34,250 תמורה:10,004,367 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דיווחה אתמול על ירידה של 36% בהכנסות הרבעון השלישי כתוצאה ממשבר הקורונה, הירידה הובילה לפגיעה בשולי הרווחיות הגולמית ומעבר להפסד של כ-0.5 מיליון דולר. המניה צנחה ב-47% מתחילת השנה על רקע הפגיעה בעסקים. אחרי הכל בית שמש מפתחת ומייצרת מנועים לכלי טיס ואין טיס בתקופת הקורונה, ובכל זאת בראיון לביזפורטל רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש משדר אופטימיות: "למרות שמנועי בית שמש נשענת על ענף התעופה שכולם יודעים טוב מאד עד כמה הוא נפגע כתוצאה מהמשבר, מפרוץ המשבר עשינו בחברה הרבה התאמות ומהלכי התייעלות שיעזרו לחברה לעבור את התקופה ביציבות. וברגע שהשוק יחזור לעצמו, זה ישים אותנו בעמדה טובה ואפילו יותר טובה ביחס למצב שהיה לפני המשבר".
דרורי מבהיר כי הפגיעה העיקרית בתוצאות מגיעה ממגזר החלפים אשר נשען על שוק התעופה האזרחי, כאשר מנגד מגזר המנועים אשר נשען על השוק הצבאי כמעט ולא נפגע ואפילו הושג בו שיפור תפעולי.
ברור לכולם ששוק התעופה יחזור לעצמו בבמוקדם או במאוחר, יש לכם צפי בנוגע לחזרה לצמיחה משמעותית של פעילות החברה?
"אנחנו עדיין חיים במצב של אי-ודאות. העולם נמצא כרגע בעיצומו של גל שני של קורונה אשר גורר הטלת מגבלות, סגרים וסגירת גבולות, באופן בו מן הסתם זה משפיע על תנועת המטוסים עליו נשענת פעילות מגזר החלפים שלנו. אני לא יכול להיכנס לתחזיות, אבל אוכל להגיד שהצפי בשוק לגבי חזרה של שוק היעד לשנו למצב נורמלי הינו בשנת 2022".
במסגרת פרסום התוצאות הכספיות ציינתם שהפגיעה בהכנסות הינה כתוצאה מדחיית הזמנות ולא מביטולן. תוכל לספק למשקיעים אומדן לגבי השאלה לכמה זמן נדחו ההזמנות?
"אופי הפעילות שלנו הינו באמצעות הסכמי מסגרת ארוכי טווח ל-10 עד 20 שנים, כאשר קצב ההזמנות שאנחנו מקבלים מהלקוחות שלנו הינו בהתאם לקצב המכירות של הלקוח. כלומר, נכון לכרגע, הלקוחות הורידו את קצב הרכישות, במקביל לירידה בקצב המכירות שלהם, אבל אין הגדרת מסגרת זמנים לגבי משך דחיית ההזמנות. אנחנו צופים שברגע שהשוק יחזור לעצמו, הלקוחות שלנו יחזרו לרכוש בקצב אליו הורגלנו לפני המשבר".
מה היקף הסובסידיות או התמיכה הכספית שהחברה קיבלה עד כה מהממשלה?
"כלום. בגל הראשון לא הוצאנו עובדים לחל"ת אז לא היינו זכאים למענקים ובהמשך ביצענו מעט התאמות והוצאנו קצת עובדים לח"לת, אבל בכל תכניות הסיוע שניתנו, היה סעיף כזה או אחר שקבע כי אנחנו לא זכאים לסיוע. אז למרות שהיועצים המשפטיים שלנו בוחנים האם יש אפשרות לקבל סיוע בכל זאת, נכון לכרגע לא קיבלנו שום סיוע ואנחנו גם לא בונים על קבלת סיוע".
ביום שאחרי המשבר, בו שוק התעופה יחזור לעצמו, האם תוכל לתת אומדן כלשהו לגבי הרווח המייצג של החברה?
"יש לנו הנחות לגבי העתיד, אבל לא אכנס כאן לתחזיות. אוכל רק לומר שאני אופטימי. יש הסכמים אסטרטגיים שחתמנו, הבסיס הוא טוב וברגע שהשוק יעשה את התפנית שלו (והוא יעשה) פעילות החברה תחזור לעצמה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.חברה מצויינת אם אילו התוצאות בימי קורונה בשיגרה היא טסה (ל"ת)ירון סופר 24/11/2020 10:22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.יציל אותנו (ל"ת)אורי מנור 23/11/2020 19:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.התעופה בסין חזרה תוך חצי שנה (ל"ת)שמוליק 23/11/2020 14:48הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.אל תחכו לממשלת נתניהו .. יש שם מנהל גרוע (ל"ת)יוסי חתוכה 23/11/2020 14:40הגב לתגובה זו1 1סגור
-
7.זה דבר הזוי מה שקורה בבורסה בנסדק חובות עצומים מה שקור (ל"ת)הננמי 23/11/2020 14:19הגב לתגובה זו1 0סגור
- טען עוד
-
6.ארצות הברית בחובות של 330 טרליון דולר והבורסה חוגגת (ל"ת)הננמי 23/11/2020 14:17הגב לתגובה זו1 0סגור
-
מדפיסיםזה ברור 23/11/2020 23:29הגב לתגובה זו0 0מדפיסים כסף זול ולכן יש כסף כמו זבל. ואיפה ילך אם לא להשקעות זולות בבורסה... לכן עולה.סגור
-
5.אפו ראיתם כולם בוכים והבורסה בסי המפולת בדרך (ל"ת)הננמי 23/11/2020 14:14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.אל על מאריכה את תקופת החל"ת עד דצמבר...דודו 23/11/2020 14:03הגב לתגובה זו2 0אבל הם לא נפגעיםסגור
-
3.כל הראיונות בעולם לא יטשטשו את הקטסטרופההמכונאי 23/11/2020 14:00הגב לתגובה זו3 1רויילס רוייס כמעט פשטה רגל ונאלצה לגייס הון במחירי ריצפה כי היא מערכיה שהשוק לא יחזור לעצמו בעשור הקרוב, אבל הוא אופטימי...סגור
-
2.חברה שמושפעת מידי מהדולראבנר שחם 23/11/2020 13:42הגב לתגובה זו0 0חוזים חתומים לפי הדולר שמתרסק יפגע ברווחיםסגור
-
1.הבורסה סתם חוגגת הי בסי חייב מימושב שבורסה תהיה טובה לש (ל"ת)הננמי 23/11/2020 13:26הגב לתגובה זו1 0סגור