אל על הפסידה ברבעון את כל התמיכה שקיבלה; אסור למדינה להמשיך ולתמוך בה

אל על היתה כושלת עוד לפני הקורונה, אבל בחסות הקורונה היא קיבלה תמיכה ממשלתית; בקרוב יהיו לחצים לתמיכה נוספת - זה כסף שהולך לפח
 | 

חברת  אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% אל על בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:   מדווחת על רבעון שלישי קטסטרופלי - הפסד של כ-147 מיליון דולר וגירעון בהון של מעל 120 מיליון דולר. הכל צפוי ואנחנו לא אומרים את זה בדיעבד (הרחבה כאן). השאלה - למה אנחנו - הציבור - משלמים את המחיר דרך תמיכה ממשלתית בחברה הכושלת. כושלת עוד לפני הקורונה. שאלה נוספת היא מה מחפש המשקיע החדש, אלי רוזנברג, באל על ושאלת השאלות היא איך זה שהחברה שנסחרה ב-450 מיליון שקל לפני הקורונה נסחרת היום ב-850 מיליון שקל למרות שבתשעת החודשים האלו היא שרפה 400 מיליון דולר? אולי זה בזכות גיוס ההון מהמשקיעים והתמיכה הממשלתית? נבדוק - החברה גייסה במסגרת הנפקה 150 מיליון דולר שכולם הלכו לאיבוד ברבעון אחד. אז יש לנו בנטו (והמספרים מעוגלים) איבוד ערך של 250 מיליון דולר ומולו תוספת ערך בבורסה. העלייה בשווי השוק אגב היא תוצאה של הנפקת מניות חדשות, לא עליית מחיר המניה, ועדיין - אל על איבדה שווי בתקופה הזו לא ההיפך. השווי בשוק לא צפוי להחזיק מעמד. 

אל על עם המשקיע החדש אלי רוזנברג היא אומנם חברה רזה יותר - כשליש מהעובדים הלכו או ילכו הביתה (כ-2,000 עובדים), אבל קשה להאמין שזה יספיק לה. יש לה בעל בית שיהיה חייב להזרים כספים נוספים (הוא היה האחראי על הגיוס של קרוב ל-150 מיליון דולר), יש לה תמיכה ממשלתית (בעיקר ערבויות) של קרוב ל-200 מיליון דולר, אבל הכסף הזה נגמר/ ייגמר תוך שני רבעונים. אל על, חשוב להדגיש, היתה חברה כושלת עוד לפני הקורונה. אנחנו לא צריכים לתמוך בחברות כושלות. המצב שלהן הוא הבעיה שלהן.

הקורונה היא רק המסמר בארון הקבורה. המצב לפני הקורונה היה קשה בעיקר בגלל הוצאות תפעוליות כבדות, מינוף גדול ושוק תחרותי מאוד. ההוצאות הכבדות נובעות בעיקר משכר עובדים. זו היתה חברה שוועד העובדים שלט בה, זו היתה חברה שמנה, זו היתה חברה שידעה שהיא לא יכולה ליפול - כי הממשלה תתמוך בה וזה מה שקרה. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אבל היא תצטרך בקרוב (האמת שכבר עכשיו) תמיכה נוספת ולא ברור מי יעניק לה. הקורונה תימשך במקרה הטוב עוד 3-6 חודשים וקצב ההפסדים ו/שריפת המזומנים הנוכחי גדול על החברה. היא שוב תבוא למדינה לקבלת תמיכות, ושוב נכתוב שאסור לתת לה,  ושוב יהיה מאבק גדול. אבל הפעם - פשוט אסור לתת לה. זה כסף שייזרק לפח. 

תגובות לכתבה(41):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 28.
    רוע
    אזרח 26/11/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חבל שכמו הרבה אחרים זורע שנאה וארס אלעל הייתה ותהיה פה לעד חבל שאנשים כמוך מטעים וזורעים שנאה נכון אין ספק צריך להתייעל אך לכתוב שטויות ולפגוע בעובדים שנותנים נשמתם לחברה תתבייש איש קטן
    סגור
  • 27.
    אבישי עובדיה
    בכל כתבה על אל-על אתה זורע רוע ,ושנאה משום מה זו ל 26/11/2020 06:07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בכל כתבה על אל-על אתה זורע רוע ,ושנאה משום מה זו לא בית טעות של כתב כלכלי
    סגור
  • 26.
    לא לתת שקל לחברה שלא מנסה להיות ריווחית ומשביתה צי 15% (ל"ת)
    מהזמן 25/11/2020 17:31
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 25.
    מה החלק של טייסי החברה בגרעון?
    נוסע מתמיד 25/11/2020 17:03
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בשום חברה תעופה מערבית טייסים לא מרווחים את משכורת העתק של טייסי אל-על. מתי הטייסים ירדו אל העם ? בשביל להציל 5500 משפחות
    סגור
  • חלקם בכישלון הוא מאה אחוז. סחיטה וגרימת נזקים מכוונת. (ל"ת)
    My answer 25/11/2020 20:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • כמה מרוויח טייס באלעל? וכמה זה ביחס לחברות אחרות בעולם? (ל"ת)
    גם נוסע מתמיד 25/11/2020 20:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 24.
    זבל של אתר
    דני דין 25/11/2020 16:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הצנזורה שלכם כמו הכתבות שלכן שוות לתחת, לכו תחפשו מישהו אחר שיקרא את הזבל שלכם
    סגור
  • 23.
    איך להפוך את אל על לרוחית תוך רבעון
    המעופף 25/11/2020 15:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרטים בהמשך
    סגור
  • 22.
    אם לא טסים ברור שמפסידים
    גיא 25/11/2020 15:09
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ברור שאל על תציג עוד רבעונים קשים כי אין טיסות יש קורונה.יתכן שיהיה צורך בהלאמה, אולי בסגירה ופירוק.בכל העולם לא סוגרים חברות תעופה לאומיות למרות שאל על פרטית.
    סגור
  • 21.
    לקוח
    לקוח 25/11/2020 12:49
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שילכו הביתה הכי טוב מנסיון
    סגור
  • 20.
    כמה דמגוגיה ושנאה
    חיים 25/11/2020 12:20
    הגב לתגובה זו
    7 5
    המדינה לא מאפשרת טיסות, אז לחברה אין הכנסות ורווחים, מצד שני יש לה הלוואות להחזיר - אז ברור שהיא תהיה הפסדית. דווקא עשו הרבה צעדי התייעלות כמו סגירת שני ציי מטוסים ומעבר למטוסים הצורכים 30% פחות דלק - אז כמו כל הסיוע לעסקים סגורים, גם להם צריך לתת סיוע עד תעבור קורונה
    סגור
  • ומה היה לפני ההגבלה על הטיסות היא הייתה חברה ריווחית? (ל"ת)
    זרזרוקה 25/11/2020 17:08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 19.
    אל על זו לא חברה
    8 25/11/2020 12:13
    הגב לתגובה זו
    10 1
    זה וועד עובדים. גם בלי קורונה זו חברה גרועה ומפסידה.
    סגור
  • 18.
    ״אסור״ במדינה מתוקנת, לא בסוציאליסטן המושחתת
    8 25/11/2020 12:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בראשות הסוציאליסט החזירי נתניהו.
    סגור
  • 17.
    רווח גדול מהחרדים הם טסים הרבה (ל"ת)
    ,hb 25/11/2020 11:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 16.
    אל על מכונת שחיתות משומנת היטב.
    תמים 25/11/2020 11:00
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אל על חברת התעופה המושחתת ביותר בעולם. וועדים ומנהלים מושחתים שסוחטים את החברה. אם אלי רוזנברג היה יודע שאל על מושחתת לא היה משקיע בה.
    סגור
  • רוזנברג לא קנה חתול בשק.
    חנוך 25/11/2020 15:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם כן אז כספו הלך פייפן.
    סגור
  • 15.
    צודק בהחלט, חברה חלשה.
    YONATAN 25/11/2020 10:59
    הגב לתגובה זו
    5 3
    לצערי היום מכרתי את המניות שהחזקתי באלעל בהפסד. בשיא משבר הקורונה רכשתי אלעל, דלתא איירליינס, יוניייטד איירלינס. האמריקאיות טסו פי 5 כמעט בזמן שאלעל רק נופלת עוד. החברה הייתה על סף פשיטת רגל גם לפני הקורונה ואין הצדקה לכך שהמדינה תממן את הכיס של מר רוזנברג או אדם אחר. שלא יבלבלו תמח חברה לאומית וחברה חיונית למשק כי יקומו עוד 5 אלעל בלי שנספיק למצמץ.
    סגור
  • 14.
    כדי שאלעד תרום על הרגליים צריך לב
    א 25/11/2020 10:41
    הגב לתגובה זו
    4 1
    את אלעל צריך לסגור ולפתוח חברה חדשה שתצדיק את קיומה.
    סגור
  • 13.
    זו הזדמנות חד פעמית לבעלים החדשים לעשות שם סדר
    משה 25/11/2020 10:29
    הגב לתגובה זו
    13 0
    לייעל את החברה הזו - לפטר ולהוריד שכר באגרסיביות.
    סגור
  • אבל חובש הכיפה שקנה ימשיך לסגור אותה 15% מהזמן !
    דני 25/11/2020 17:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איך בדייוק תהיה רווחית אם לא תנצל את הצי כמו המתחרים? איך תהיה ריווחית עם ועדי עובדים חזיריים?
    סגור
  • 12.
    חברה פרטית היא חברה פרטית, לא הציבור מממן אותה (ל"ת)
    גדעון 25/11/2020 10:28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 11.
    זו לא חברה רגילה. היא צריכה להתייעל אבל אסור שהיא תמחק (ל"ת)
    משקיע 25/11/2020 10:27
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 10.
    אבל זאת חברה שמוגדרת כחיונית לביטחון ולמשק ישראל
    יריב משה 25/11/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    11 8
    אין דרך לא לתת לה כספים
    סגור
  • חוסר מקצועיות והבנה של הכתב
    יוסי 25/11/2020 11:42
    הגב לתגובה זו
    4 1
    והיא אכן חיונית. אין לכתב האדיוט מושג כמה הביטחון שלו תלוי בחברה הזאת שמביאה לארץ ציוד ביטחוני שאף חברה בעולם אסור בכלל שתדע שהוא קיים כמו גם ביטחון תזונתי של המדינה. בנוסף ההסבר המטופש שלו שהגירעון הוא מהשכר שבעצם 95% מהעובדים בחל"ת ושכרם משולם עי המדינה. הגירעון נובע מהחזר הלוואות על מטוסי הדרימליינר. ביזפורטל בושה שיש לכם אידיוט כזה במערכת.
    סגור
  • 9.
    זריקת כסף-בטח לא לפח
    לא מסכים 25/11/2020 10:03
    הגב לתגובה זו
    13 8
    הפח שאתה מדבר עליו הוא לחמם של עובדים, ספקים ואופרציה שלמה. התמיכה הממשלתית היא עוד דרך של הממשלה לתמוך במשק בתקופה קשה זו כפי שהיא תומכת בדמי אבטלה,מענקים וכדומה. הסיבה שהממשלה בוחרת לתמוך באופן הזה בחברה ידועה לכל(בטחונית בעיקר). לכן, בטח לא מדובר על זריקת כסף לפח ולכן מבקש שתחזור בך כי אתה מטעה וגונה דעת.
    סגור
  • 8.
    כתבה דוחה ומגעילה (ל"ת)
    דני 25/11/2020 09:46
    הגב לתגובה זו
    12 7
    סגור
  • 7.
    כתבה עלובה
    רוני 25/11/2020 09:44
    הגב לתגובה זו
    15 8
    בכל העולם מדינות תמכו בחברות התעופה שלהם בעשרות מיליוני דולר ואפילו מיליארדי יורו, רק בארץ במקום לתמוך בחברה שנפגעה הכי קשה, זורקים ארס לאוויר ושמחים לראות אותה מתבוססת בדם ואפילו הלוואה, כן הלוואה לא נותנים לה. בושה וחרפה. לתשובה ולפישמן נתנו מילארדים כמו חבורה של נבלות, אבל לתמוך בענף שמאכיל 100,000איש זה קשה.
    סגור
  • לא בחברות שגם לפני הקורונה שבתו %15 מהזמן ! (ל"ת)
    דני 25/11/2020 17:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    המדינה עזרה לאלעל?המדינה לא נתנה שקל לאלעל! (ל"ת)
    גיל 25/11/2020 09:41
    הגב לתגובה זו
    7 4
    סגור
  • ערבויות והלוואות זה תמיכה (ל"ת)
    דוד 25/11/2020 10:28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • ערבויות והלוואות זה לא תמיכה.
    גיל 25/11/2020 20:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעשה שעורי בית תראה בעולם כמה מליארדים נתנו הממשלות כדי להציל את חברות התעופה שלהם.בדגש נתנו כסף.שום חברת תעופה לא יכולה לשרוד לאור העובדה שמטוס אחד עולה 200 מליון דולרשלא נדבר על 16 מטוסים ואת ההלוואות צריך להחזיר.וזה נכון לגבי כל החברות בעולם.
    סגור
  • 5.
    למה אזרחי ישראל צריכים לשלם הון עתק עבור מועדון לגמלאי
    אזרח 25/11/2020 09:37
    הגב לתגובה זו
    14 3
    חיל האויר. אין שום סיכוי לחברה שמנוהלת על ידי ההסתדרות להיות רווחית ןלהשתקם. עדיף לסגור ולתמוך בחברות שהם בלי הסתדרות
    סגור
  • שטויות
    לא מסכים 25/11/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אם זה גמלאי חיל האוויר רוב המשכורת שלהם מוגשת ישירות למס, ומשם אלייך. לכן יש לך אינטרס שיהיו שם כמה שיותר גמלאים
    סגור
  • 4.
    המנהלים והעובדים יושבים על הקופה ..שוב נגמר הכסף (ל"ת)
    מוטי דעבול 25/11/2020 09:36
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • כל העובדים בחל"ת - על איזו קופה אתה מדבר? (ל"ת)
    חיים 25/11/2020 12:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 3.
    תפסיק לבלבל .. (ל"ת)
    דב 25/11/2020 09:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    לסגור הכל את אל על , את קידוחי הגז, את כיל. ולסגור את
    חחח 25/11/2020 09:32
    הגב לתגובה זו
    6 1
    ענף החקלאות זה מבזבז מים להסתמך רק על יבוא . אפשר גם ליבא חברי כנסת וראש ממשלה יעילים יותר מדינת הקמצנים החסכנים והמיסים
    סגור
  • חחח
    אאא 25/11/2020 11:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך לסגור מדינה או לעביר אותה לארצת הברית
    סגור
  • 1.
    למה לחשוב שניתן לוותר?
    דרור 25/11/2020 09:15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אל על היא החברה היחידה האמיתי לתעופה בישראללמה לחשוב שניתן לוותר עליה?אם צריך לתת לה בראש ולפטר עובדים ,סבבה שהממשלה תלחץ ותעשה זאת.אבל חובה לתמוך בה בדיוק כמו בכל עסק אחר שנפגע מהקורונההחברה היתה על הרגליים מעולה לפני הקורונה וזה למרות הועד המגעיל שלה.עכשיו יש הזדמנות לעשות שם שינוי ולאפשר למדינת ישראל להנות מחברה טובה יותר בעתידאז ךמה לחסל אותה?וזה ממש על קצ ה המזלגלצערי שוב כותבים כותבים שטויות בלי לחשוב על ההשלכות לעתיד
    סגור
  • לסגור ולפתוח מחדש, בחוזים אישיים עם טיסות 7 ימים בשבוע (ל"ת)
    ג׳וני 25/11/2020 17:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות