אקוואריוס גייסה 214 מיליון שקל מהמוסדיים ותגייס כ-5 מ׳ מהציבור
חברת אקוואריוס, שפיתחה מנוע בעירה פנימית קטן, ירוק וחסכוני, פרסמה היום תשקיף סופי להנפקת מניותיה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, תחת הסימול AQUA. מהתשקיף, עולה כי החברה קיבלה התחייבויות להשקעה ממשקיעים מוסדיים בהיקף של כ-214 מיליון שקל.
ביום ראשון צפויה אקוואריוס לצאת לשלב הציבורי של ההנפקה במטרה לגייס כ-5 מיליון שקלים נוספים. המסחר במנייה צפוי להתחיל לאחר השלמת ההנפקה במהלך השבוע הבא.
את ההנפקה מובילות חברות החיתום של אוריון, אפסילון ופועלים IBI, והחברה מייעדת את כספי הגיוס למימון והרחבה של פעילותה העסקית השוטפת. עוד לפני היציאה להנפקה בבורסה בת"א, אקוואריוס התקשרה בהסכם השקעה בסך של עד 10 מיליון דולרים עם הענקית היפנית TPR, יצרנית המתמחה בייצור בוכנות, חלקי חילוף וטבעות בוכנה לרכבים.
סה"כ גייסה אקוואריוס עוד לפני ההנפקה 37 מיליון דולר, ובין משקיעיה הבולטים ניתן למצוא את מריוס נכט, ליאון רקנאטי חברת MAX (יבואנית סקניה בישראל), ד"ר גדעון שטיין (המדען הראשי של מובילאיי), Musashi Seimitsu היפנית ומשקיעים נוספים.
אקוואריוס מכוונת לשווי של 1 מיליארד שקל - בינתיים אין הכנסות, אבל יש פיילוט עם נוקיה (לכתבה המלאה). ואכן, החברה תציע כ-5.35 מיליון מניות, המהוות כ-19% לאחר ההנפקה מהונה של החברה. מחיר מניה יעמוד על 35.9 שקל המשקף שווי של כ-1 מיליארד שקל.
גל פרידמן, יו"ר אקוואריוס, אמר היום: "אנו נרגשים להציג מהפכה בעולם המנועים, שלא השתנה ב-150 שנים האחרונות, לבורסה בת"א ושמחים על ההיענות הגדולה והבעת האמון של הגופים המוסדיים הגדולים והמובילים בישראל. אנו מתכוונים למנף את ההון שנגייס על מנת להביא את בשורת המנוע הזעיר לכל מקום בעולם".
החברה פיתחה מנוע ליניארי קטן השוקל כ-10 קילו, בעל מנגנון בעירה פנימית המיועד בעיקר לשימוש בגנרטורים. בניגוד למנועים המסורתיים, במנוע של אקוואריוס יש חלק נע אחד בלבד והוא הופך דלק לחשמל. בשל גודלו ומשקלו הקל של הגנרטור (100 ק"ג) והיכולת שלו לייצר אנרגיה הוא מזהם פחות.
לדברי פרידמן, המנוע הזעיר של אקווריאס הנו מנוע שעתיד לעשות מהפכה בתחום הפקת חשמל ממנועים. "עד היום ובמהלך- 150 השנים האחרונות, כל המנועים בעולם עובדים על תנועה סיבובית - כלומר, מנוע מסובב גיר של אוטו או אלטנטרנטור – ומייצר חשמל. אקווריאס קוראת תיגר על השיטה הסיבובית.
"הטכנולוגיה העומדת בבסיס המנוע של אקוואריוס משתמשת בתנועה לניארית שיש במנוע על מנת להפיק חשמל, כל זאת ללא הפסדי האנרגיה שמתקיימת בשיטת התנועה הסיבובית. כמו כן, המנוע הזעיר כולל מעט מאוד חלקים, מה שהופך אותו זול מאוד לייצור. בנוסף, אינו דורש החלפת שמנים ותחזוקה שוטפת ולכן מתאים מאוד להתקנה במקומות מרוחקים – בהם תחזוקה מהווה אתגר".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.החברה לא מפרסמת את הנצלות של מאריך הטווחלילי 14/06/2021 09:47הגב לתגובה זו0 0במכונית ששוקלת 1500 ק"ג זה לא משנה אם המנוע שוקל 10 או 20 ק"ג . הנתון הקריטי היינו הנצלות . נצלות מעל 60 אחוז מהווה פריצת דרך . החברה לא פרסמה מה הנצלות לכן יש כאן מאריך טווח אחד מני רביםסגור
-
4.מנועי הקיטור היו מנועים לינארייםלילי 01/01/2021 14:39הגב לתגובה זו0 0הטכנולוגיה הלינארית לא מעשית ולא כלכלית . כיום כל מנועי המכוניות ממירים את התנועה בגלגלים לחשמל וכך בולמים את הרכב .סגור
-
3.לא הבנתיאלי 31/12/2020 05:20הגב לתגובה זו0 0לא הבנתי מה התפקיד של המנוע הקטן אם יש גנרטור.סגור
-
2.רק לפתוח את יהו ולראות כמה חברות מפתחות גנרטור חשמלי נטשגיא 28/12/2020 08:29הגב לתגובה זו0 0ללא דלק פוסילי ללא זיהום כלל כדי להבין שגם מנוע של 10 ק"ג פג תוקפו מיכרזים בעולם ידברו על גנרטורים חשמליים בלבד שעובדים על תאי דלק מימניים באמצעות מיים ..פג תוקף של מנוע בעירה אפילו לנארי .סגור
-
1.הישראלים ממציאים מחדש מה שכבר קייםח.נ. 28/11/2020 09:07הגב לתגובה זו1 1הכל כדי לקחת את כספי הציבור. הדבר קשקוש תחת רעיון ששוק הרכב מתנפח, שורפים את כספי הפנסיה שלנו מתחת לאף של משרד האוצר ברשות ביבי.... ולמי איכפת? העיקר חוק שמחייב הפקדה לפנסיה. עוד 10 שנים חקירה בנושאסגור