שגריר: רווח נקי של 12 מיליון שקל; GoTo הפסידה 5 מיליון שקל
קבוצת שגריר +3.66% שגריר 1,106 +3.66% בסיס:1,067 פתיחה:1,067 גבוה:1,119 נמוך:1,104 תמורה:8,120 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת במתן שירותים לחברות הביטוח ושיתוף והשכרת רכבים, מדווחת על הכנסות של כ-46.4 מיליון שקל ברבעון השלישי, ירידה של כ-5% בהשוואה להכנסות של כ-49 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בהכנסות נבע משחיקה בתעריפים ומשינוי בתמהיל השירותים שנתנה החברה, בין היתר כתוצאה מהשפעות מגפת וירוס הקורונה.
ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכם בכ-7.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון ב-EBITDA נובע מקיטון ברווח הגולמי אשר קוזז עם השפעת תקן IFRS 16 (שינוי מדיניות הכרה בחכירות) שהוביל לגידול בהוצאות הפחת בהיקף של כ-400 אלף שקל.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם בכ-11.7 מיליון שקל, בהשוואה להפסד נקי של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לרבעון כולל רווח חד פעמי בהיקף של כ-12.8 מיליון שקל הנובע ממימוש אחזקה בחברת GoTo. בחודש יולי השנה, רכש היזם אדם נוימן, ממייסדי WeWork, מניות בכורה המהוות כ-33.33% מהון המניות של חברת הבת ״גו-טו״ (בדילול מלא ולאחר ההקצאה). החברה נותרה עם החזקה של כ-54% או כ-48.8% בדילול מלא. GoTo הינה חברה להשכרת רכבים שיתופיים, הפזורים ברחבי הערים השונות בחניות מיועדות.
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם בכ-7.3 מיליון שקל לעומת כ-6.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה. יתרת המזומנים ושווי המזומנים של שגריר נכון ל-30 בספטמבר 2020 הסתכמה בכ-22.8 מיליון שקל.
דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר: "אנו מדווחים לראשונה על תוצאות הרבעון ללא תוצאות מגזר שיתוף והשכרת רכבים וזאת לאחר השקעה בגוטו מצד אדם נוימן. במהלך הרבעון התמודדנו עם אתגרי מגפת הקורונה ושחיקה בהכנסות של החברה, אך יחד עם זאת שמרנו על יציבות בפעילותינו ואנו ממשיכים לשמר את כוחנו כחברת השירותים המובילה בישראל. בתחילת הרבעון השלישי ביצענו השקעה בחברת ווילשר העוסקת בהשאלה של כיסאות גלגלים במוסדות פרטיים וציבוריים ברחבי הארץ כחלק מאסטרטגיית החברה להרחיב ולגוון את תחומי פעילותה בתחום השירותים, כשיתרת המזומנים הגבוהה שברשותנו מאפשרת לנו לתור אחר הזדמנויות צמיחה נוספות להתרחבות."
GoTo לא מצליחה להתרומם
הכנסות חברת הרכבים השיתופיים - במהלך הרבעון השלישי לשנת 2020, ההכנסות מחברת גו-טו הסתכמו בכ-12 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ירד מ-5.5% ברבעון המקביל ל-5% ברבעון הנוכחי, וההפסד התפעולי עלה ל-4.7 מיליון שקל לעומת 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בהפסד התפעולי מיוחס לעלייה בהוצאות השיווק ובהוצאות הנהלה וכלליות, לצד ירידה קלה בהכנסות ובשיעור הרווחיות הגולמית.
בשורה התחתונה, ההפסד הנקי של גו-טו הסתכם בכ-4.9 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של כ-5.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הפער מיוחס להוצאות מימון בסך 1.5 מיליון שקל שהוכרו ברבעון השלישי בשנת 2019, בעוד ברבעון הנוכחי החברה דיווחה על הכנסות מימון של כ-90 אלף שקל. מזומנים נטו ששימשו לפעילות שוטפת הצטמצמו לכ-220 אלף שקל לעומת כ-1.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה מנהלת משא ומתן לתיקון ההסכם מול עיריית תל אביב, שבמהלכו צפויים להתווסף כ-100 רכבים נוספים לצי הרכב הקיים במיזם בעיר. נכון למועד זהף טרם התקבל אישור בנוגע להארכת ההסכם מול עיריית חיפה, שם מפעילה החברה כ-100 רכבים. באמצעות חברת הבת (100%) החלה גו-טו בחודש נובמבר פעילות בעיר מדריד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הבעייה המרכזית ששגריר רק יורדתדוד 27/11/2020 15:02הגב לתגובה זו0 0OK. גו טו לא מתרוממת. זה כנראה עוד יקרה. שיתוף מכוניות צומח בעולפ ויצמח גם כאן. אבל מה עם שגרי?? תכל'ס, בלי ההכנסה ממכירת מניות גו טו - שגריר הפסידה כסף. הפסידה???????????????? מי זה הדוד מיכאל הזה שלא דומה לכלום ?סגור
-
1.גוטו רוצים להעביר את הרכבים מחיפה לת"אdw 26/11/2020 14:23הגב לתגובה זו0 0חיפה סיימה את החוזה מול גוטו, שעכשיו יש לה 100 רכבים חשמליים פנויים. את הרכבים הללו גוטו מציעה לת"א, שזה דווקא רעיון יפה. עיקר הזיהום בת"א מגיע מאגזוזי המכוניות, ולכן טוב שמכניסים רכבים חשמליים במקום רכבים רגילים.סגור