
רמי לוי: הרווח הוכפל ל-48 מיליון שקל ברבעון - נסחרת במכפיל 22
רשת קמעונאות המזון רמי לוי 4.02% מדווחת על צמיחה של כ-8% בהכנסות הרבעון השלישי ל-1.66 מיליארד שקל ועל שיפור בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית. הרווח הנקי הוכפל ל-48 מיליון שקל. מניית החברה עלתה ב-17% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 22 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.
ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2020 צמחו בכ-8% לכ-1.66 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.54 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-6.3%, לצד פתיחת שני סניפים חדשים ברמלה ובקרית גת. המכירות למ"ר נטו ברבעון השלישי של שנת 2020 עלו לכ-16.32 אלף שקל למ"ר, בהשוואה לכ-15.26 אלף שקל למ"ר ברבעון הקודם ובהשוואה לכ-15.31 ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של השנה הוכפל לכ-48 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הנקי, נבעה מהצמיחה בהכנסות החברה, לצד שיפור בשיעורי הרווחיות. ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2020 עלה בכ-33% לכ-138 מיליון שקל (כ-8.3% מההכנסות), לעומת כ-103.9 מיליון שקל (כ-6.76% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של שנת 2020 עלה בכ-15.3% לכ-379 מיליון שקל, בהשוואה 329 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי עלה לכ-22.83%, לעומת כ-21.39% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר משיפור בתנאי הסחר, מהתייעלות לוגיסטית נוספת בעקבות פעולות המרכז הלוגיסטי החדש במודיעין, מהרווחיות הגולמית של החברות הבנות ומהפעילות במותג הפרטי. שיעור ההוצאות התפעוליות – הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות – ברבעון השלישי של שנת 2020 ירד לכ-18.19%, לעומת כ-18.24% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השלישי של שנת 2020 עלה בכ-64% לכ-77 מיליון שקל, בהשוואה לכ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2020 עלה לכ-4.64%, בהשוואה לכ-3.06% ברבעון המקביל אשתקד.
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "אנו גאים לסכם את הרבעון השלישי של השנה, בצל משבר הקורונה, עם צמיחה חד-ספרתית גבוהה בהכנסות, שיפור משמעותי ברווחיות ורווח נקי שהוכפל. רבעון זה מוכיח שוב את המודל העסקי המוצלח של הרשת – צמיחה בשורת ההכנסות למרות שאנו ממשיכים להוזיל את סל המוצרים לצרכן, לצד שיפור ברווחיות למרות שהגדלנו את כמות העובדים על מנת לחזק את מערך השירות ללקוחותינו הן בסניפים והן במכירות המקוונות – צורך שהתחזק נוכח משבר הקורונה. אנו ממשיכים באותה אסטרטגיה: להיטיב עם הלקוחות, לתת להם את סל המוצרים הזול ביותר במדינה, שלא על חשבון איכות ושירות. במקביל, אנו ממשיכים ביישום התכנית האסטרטגית של החברה להגדלת היקפי הפעילות של הרשת, במסגרתה אנו פותחים סניפים נוספים הן בדיסקאונט והן בתוך הערים תחת המותג "רמי לוי בשכונה", ופותחים סניפים נוספים בתחום הפארם באמצעות רשת גוד פארם. לצד זאת, הגדלנו את מכירות המותג הפרטי לכ-20% מסך המכירות, וכן הכפלנו את שיעור המכירות המקוונות תוך חודשים בודדים. אנו מחזקים את הקניות המקוונות ע"י כך שנפתח מחסנים רובוטים, שבאמצעותם ניתן שירות בכל חלקי הארץ. בנוסף, בימים אלו אנו ממשיכים בפיתוח תחום התשלומים הדיגיטליים, בדגש על ארנק דיגיטלי, זאת תוך הסתכלות הצרכים המשתנים של קהל הקונים. אני מבקש להודות ללקוחותינו על הבעת האמון המתמשכת ומבטיחים שנמשיך לספק להם מוצרים איכותיים, במחיר הזול ביותר ועם שירות איכותי. אני מבקש להודות גם לעובדי הרשת הפועלים במסירות רבה ולבעלי המניות השותפים לדרכנו".
- 5.תוצאות מעולות כמעט בכל האיזורים. (ל"ת)פ 30/11/2020 20:57הגב לתגובה זו
- 4.מי עובד בבית אוכל בבית, אנרגיה בבית ללא ספסוד של עבודה (ל"ת)עאבד 30/11/2020 14:07הגב לתגובה זו
- 3.בסופרקופיקס אחוזה רעננה מאחסנים סחורה בחדר אשפה ציבורי (ל"ת)זהירות חיידקים. 30/11/2020 13:59הגב לתגובה זו
- 2.תם 30/11/2020 10:27הגב לתגובה זושכן הרכב החוב והנכסים של החברות שונה, ועל כן ראוי להשוות מכפילי EBITDA והון. במכפיל EBITDA תגלו תמונה שונה בה רמי לוי זולה יותר.
- 1.אוביקטיבי 30/11/2020 10:21הגב לתגובה זוהגרידיות של רשתות המזון והיבואנים