מניית בזק מקבלת אפסייד של 23% מלאומי פרטנרס
"בטווח הבינוני-ארוך מדובר בחברה שיכולה לייצר תזרים חופשי גבוה ולחזור ולחלק דיבידנדים; בזק ממשיכה להציג חוזקה ותוצאות הרבעון הושפעו מהסגר, לכן ההערכה היא שלא מדובר באירועים פרמננטיים"
"בטווח הבינוני-ארוך מדובר בחברה שיכולה לייצר תזרים חופשי גבוה ובעתיד לחזור ולחלק דיבידנדים", כך כותבים בסקירה על קבוצת בזק -2.71% בזק 520 -2.71% בסיס:534.5 פתיחה:526 גבוה:533 נמוך:516.6 תמורה:36,559,728 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כלכלני לאומי פרטנרס, שמעניקים למניה המלצת "תשואת יתר" במחיר יעד של 4.5 שקלים – אפסייד של 23.2% על שער הבסיס (3.7 שקל) של המניה הבוקר.
לדברי כותבי הסקירה, "בזק עומדת כיום בעיצומם של שינויים רבים. חלק מהפעילויות של החברות הבנות יכולות בעתיד להיות חלק מבזק קווי ולצד זאת רשת הסיבים האופטיים עתידה להיפתח, תחת יעד אופטימי להגעה של כמיליון בתי אב עד סוף 2021. ייתכן שהחברה טרם סיימה לסווג מחדש את הדוחות הכספיים אחורה, וכמו כן נעשו חילופים בצוות ההנהלה, לרבות סמנכ"ל הכספים שעזב, ולצדם התייעלות בחברות הבנות תחת הנהלת אלפא". כל זה מוביל לכך שהטווח הקצר יכול להכיל לא מעט שינויים, אך בלאומי פרטנרס מאמינים ביכולת של החברה לייצר תזרים חופשי גבוה בטווח הבינוני-ארוך.
תוצאות הרבעון השלישי שפרסמה החברה הושפעו מסיווג מחדש של הדוחות וכן מהקורונה, כשבנטרול השפעות חשבונאיות בבזק בינלאומי התוצאות היו מעורבות. הכותבים מציינים בסקירתם כי מצד אחד, בזק קווי ממשיכה להציג חוזקה בביצועים כשהמגמות שאפינו אותה קודם, דוגמת ירידה בפעילות הטלפוניה ועליה בשאר הפעילויות, המשיכו ברבעון הנוכחי. Yes שומרת עדיין על רווחיות, אולם ההפסדים בפלאפון עלו ובזק בינלאומי מציגה הפסד גם ברווח הנקי המתואם.
במגזר הקווי, כמות מנויי האינטרנט עמדה על כ-1.565 מיליון אשר שיקפו ירידה של כ-6,000 מנויים לעומת רבעון קודם, מתוכם קיטון של כ-10,000 לקוחות סיטונאיים וגידול של כ-4,000 לקוחות קמעונאיים. הרווח הממוצע ללקוח (ARPU) קמעונאי באינטרנט עמד על 100 שקל לעומת כ-98 שקל ברבעון הקודם ובזה המקביל אשתקד. בטלפוניה החברה ממשיכה לאבד מנויים עם איבוד רבעוני של כ-22,000 ורמת ה-ARPL עמדה על 51 שקל בדומה לרבעון קודם ול-49 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
סך הכנסות המגזר הקווי הסתכמו בכ-1.042 מיליון שקל, ששיקפו עליה של כ-1.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (כאשר נמשכה מגמת העלייה בהכנסות ממגזר האינטרנט, תקשורת נתונים ותמסורת ושירותי ענן ומנגד ירידה מתמשכת במגזר הטלפוניה הקווית) והרווח התפעולי עמד על כ-446 מיליון שקל.
בחברה הבת פלאפון, כמות המנויים נכון לסוף הרבעון עמדה על כ- 2.406 מיליון מתוכם 1.986 מיליון מנויי Post-Paid (עליה של 27,000 מנויים מרבעון קודם) והיתרה Pre-Paid, ובסך הכל משקף עליה של כ-30 אלף מנויים לעומת רבעון קודם. רמת ה-ARPU עמדה על כ-55 שקל בדומה לרבעון קודם, אך נמוך ב-10 שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הנטישה הרבעוני עמד על כ-7.1%, ירידה מרמה של כ-7.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כל אלה הובילו לסך הכנסות רבעוניות של כ-545 מיליון שקל, אשר שיקפו ירידה של כ-10.9 לעומת רבעון מקביל אשתקד, ולהפסד נקי של 12 מיליון שקל. הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מהשפעת משבר הקורונה שהביא לירידה בשירותי נדידה עם סגירת השמיים לטיסות.
בגזרת בזק בינלאומי, תוצאות הרבעון השלישי הושפעו מרישום ירידת ערך בשל היערכות לניתוק לקוחות משלמים שלא עשו שימוש בשירותי ה-ISP במשך תקופה ממושכת אולם לא הפסיקו באופן יזום את ההתקשרות מול החברה. ההכנסות ברבעון עמדו על כ-315 מיליון שקל, ששיקפו ירידה של כ-4.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הירידה נבעה מקיטון במכירת ציוד ורישוי לעסקים, בהכנסות מאינטרנט ומשיחות בינלאומיות. לא היה שינוי חשבונאי בדיווח ההכנסות ברבעון שלוש 2019.
ההפסד התפעולי הרבעוני עמד על 275 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד טרום השינוי, והפסד של 40 מיליון שקל לאחר השינוי. ה-EBITDA הרבעוני הסתכם בהפסד של כ-233 מיליון שקל (וה-EBITDA המתואם על כ-49 מיליון שקל) לעומת 26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד טרום השינוי, ו-7 מיליון שקל לאחר השינוי (וה-EBITDA המתואם על כ-52 מיליון שקל).
אצל Yes כמות המנויים נכון לסוף הרבעון עמדה על כ-556 אלף, ירידה של כאלף לעומת הרבעון הקודם. מנגד, שיעור הנטישה ירד ל-5.4%. רמת ה-ARPU ירדה בחדות לרמה של 187 שקל לעומת 190 שקל ברבעון קודם, דבר שהוביל להכנסות רבעונית של כ-313 מיליון, ששיקפו ירידה שנתית של כ-6.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ורווח נקי של כ-16 מיליון שקל.
תוצאות הרבעון השלישי של 2020 כוללות בחלקן את הסגר שהחל בסוף ספטמבר, לכן ההערכה של לאומי פרטנרס היא כי שלא מדובר באירועים פרמננטיים, ואלה אינם צפויים להשפיע על תוצאות השנה הבאה. הערכת השווי של בזק מתבצעת על בסיס מכפיל תזרים נקי של 13 לשנת 2021, המוערך בכמיליארד שקל, מה שגוזר שווי למניה של 4.8 שקלים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה