ענבר גרופ נכנסת לתחום האופנועים החשמליים - המניה מזנקת
חברת ענבר גרופ מדווחת על חתימת הסכם מחייב לרכישת חברת בליץ אלקטריק מוטורס העוסקת בייצור ושיווק של אופנועים חשמליים תמורת הקצאת 60% עד 75% ממניות החברה בתוספת אופציות. מניית ענבר גרופ מזנקת כעת בכ-34% בתגובה לדיווח, לשווי שוק של כ-32.6 מיליון שקל, אשר משקף לחברה הממוזגת (ככל שהעסקה תשולם) שווי של כ-80 עד 130 מיליון שקל.
על פי הדיווח, עם השלמת העסקה תרכוש ענבר גרופ 100% ממניות ואופציות העובדים בחברת בליץ מוטורס בתמורה להקצאה של מניות ואופציות לא סחירות בשיעור כולל של 60% מהון ענבר ותשנה את שמה לבליץ טכנולוגיות. במקביל תמכור ענבר את אחזקותיה בחברות הבנות שלה ואת כל פעילותה הנוכחית בשווי המירבי האפשרי. כמו כן, ענבר גרופ התחייבה כי יהיה בקופתה, במועד השלמת העסקה, סך של לפחות 10 מיליון שקל.
במידה ובליץ תעמוד באבן דרך של מכירת 500 אופנועים חשמליים מחוץ לישראל בהיקף של לפחות 1 מיליון דולר בתוך 21 חודשים ממועד ההשלמה, חלקם של מחזיקי בליץ בענבר גרופ יגדל ל-75%.
בליץ הינה חברה העוסקת בייצור ושיווק של אופנועים חשמליים. למיטב ידיעת החברה, וכפי שנמסר לה על ידי בליץ, לחברה טכנולוגיה ייחודית אשר הינה בתהליכי רישום של פטנט - של סוללה קלה, קלה לטעינה ובטוחה, לצורך טעינת האופנועים החשמליים, אשר מאפשרת לרוכב זמן נסיעה ארוך יותר.
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- "הביקושים גבוהים, ברבעון השני המכירות עלו בשיעור דו ספרתי"
על לקוחותיה של בליץ נמנים דומינוס פיצה ישראל, מקדולנד'ס ישראל, פיצה האט ישראל, מנהל הרכב ורשויות מקומיות. עד כה, מכרה בליץ כ-2,000 אופנועים חשמליים.
בשנת 2019 הציגה בליץ הכנסות של כ-8.2 מיליון שקל, גידול של כ-48% לעומת הכנסות של כ-5.54 מיליון שקל בשנת 2018. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח של כ-120 אלף שקל בכל אחת מהשנים.
רפאל מוזינסקי, מנכ״ל BLITZ: "בליץ מביאה בשורה מוכחת של אופנוע חשמלי ייחודי שזוכה להצלחה רבה בקרב לקוחות החברה עליהם נמנים דומינוס פיצה, מקדונלדס, פיצה האט, ג'פניקה ועוד רבים אחרים. פיתחנו בחברה טכנולוגיה מוכחת המניבה ערך מיידי ללקוחותינו יחד עם מודל עסקי המבטיח לבליץ הכנסות שוטפות לאורך שנים. בליץ מעניקה פתרון טכנולוגי שלם של הנעה חשמלית ירוקה חסרת זיהום ולוקחת חלק מרכזי בפתרון בעיות תנועה במרכזי ערים. בכוונת בליץ להפוך לחברה גלובאלית ולהתמקד בשיכפול ההצלחה במספר רחב של מדינות באירופה, הודו וארצות הברית, תוך הרחבה של שרותי המידע הניתנים למשתמש.״ גלי ליברמן, מנכ״ל ענבר גרופ: ״מצאנו בבליץ צוות יזמים והנהלה שמביאה בשורה אמיתית ויכולות ניהול מרשימות לאחד מהתחומים אשר מרכזים את הכי הרבה עניין היום בכלכלה עולמית, עולם הרכב החשמלי. החברה מוכרת, ממוקדת התרחבות גלובלית ואנו בטוחים בבשורה ובערך שאנו מביאים היום לציבור המשקיעים שלנו.״
מיהי חברת בליץ - BLITZ? BLITZ מפתחת קטנועים חשמליים, חסכוניים ומהירים המיועדים לשימוש אינטנסיבי לטובת השוק המסחרי. החברה הוקמה בשנת 2012 על ידי רפאל מוזינסקי שמכהן כמנכ"ל. מוזינסקי, שגדל בבלגיה, עבר ללונדון, שם למד תואר כלכלה ופיננסים. לאחר סיום לימודיו, עבד רפאל בברקליס קפיטל כדירקטור בתחום המסחר ובתום חמש שנות קריירה, עבר לישראל. מוזינסקי הושפע רבות מהספר “Start-up nation” שהצית בו את התשוקה שהובילה להקמת חברת בליץ מוטורוס המביאה את בשורת התחבורה הירוקה, לשיפור יעילות האנרגיה והמשאבים בשנת 2012.
- אלקטריאון פספסה את היעד השנתי, המנכ"ל מתרץ
- השווי של אוטוטוקס צנח ב-65% ושחק את רווחי דלק רכב
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בליץ מספקת לקהל לקוחותיה מגוון נרחב של שירותים הכוללים תמיכה, תפעול, ביטוח, תחזוקה, תיקונים ושירותים שוטפים. יו״ר דירקטוריון החברה הינו דוד מחלב שניהל עד לאחרונה את חברת פוינטר עד למכירתה ל-ID Systems והפך לאחר המכירה למנכ"ל הפעילות הבינלאומית של החברה הממוזגת - פוורפליט.
הקטנועים מנוטרים 24/7 תוך איסוף מידע (Data), מלא המיועד לשיפור השרות ולאופטימיזציה של ה-Last Mile delivery. בין לקוחות בליץ ניתן למנות את דומינוס פיצה, פיצה האט, מקדונלד'ס וג'פניקה, לצד חברות שליחויות נוספות, רשויות ממשלתיות ומקומיות, דואר ישראל ועוד.
בחברה טוענים כי הטכנולוגיה שפיתחה בליץ מאפשרת לרוכב להנות מנסיעה רציפה, בקרת בלמים, הגבלת מהירות, לצד שיפור הבטיחות. הטכנולוגיה מאפשרת למפעיל להשיג חיסכון תיפעולי משמעותי מיידי ביחס לכלי רכב הפועלים בהנעה של בעירה פנימית.
עוד טוענים בחברה כי הטכנולוגיה של בליץ כוללת סוללה קלה נשלפת, המאפשרת הטענה בעמדות ניידות והמשך נסיעה רציפה וללא צורך בתשתית טעינה. כמו כן, טכנולוגיית הניטור של החברה הוכיחה את עצמה, והצליחה להפחית את תאונות הדרכים במעל 45% בציי קטנועים – טכנולוגיה זו מצויה בראשית הדרך וצפויה להערכת החברה לשפר את ביצועי הקטנוע ויחד עם נדבך נוסף בפיתוח להוות פלטפורמה מרכזית בניהול שרותי המשלוח העירוני (last mile solution).
- 8.נסים 26/05/2021 11:11הגב לתגובה זוחברה בורסאית עאלק!! ושיחות הטלפון עוברות למענה קולי. לזכותם יאמר השלוחה היחידה שעונה אנושי. זה השרות. בכל אופן בהצלחה
- 7.SCAM ALERT 09/12/2020 23:45הגב לתגובה זוDIG DEEPER
- 6.תוהה 09/12/2020 21:58הגב לתגובה זואחזקות ציבור הן 35%, זה ברור שבעלי השליטה הם אלו שמכרו את רוב המניות במחיר שיא של המניה, הציבור הפראייר קנה, השתמשו במילות הקסם "סוללה חשמלית"אפילו במצגת שפורסמה לא היה שום נתון כספי ואף מילה על תחרות, הזויפראיירים ומהמרים זה מה שיש להגיד על מי שקנה היום
- 5.אלי 09/12/2020 15:38הגב לתגובה זובשביל זה משלמים מעל 100 מיליון חברות טיפשים
- 4.דניאל 09/12/2020 12:28הגב לתגובה זוכל הנושא של הקצאות זה בלוף אחד גדול אם היו באים בדרך הקידמית גם 30 מיליון לא היו מקבלים רווח של 120 אלף ??
- 3.יש שם צוות מנצח! (ל"ת)אחד שמבין 09/12/2020 12:25הגב לתגובה זו
- 2.אורן 09/12/2020 12:16הגב לתגובה זובשורה התחתונה רשמה החברה רווח של כ-120 אלף שקל בכל אחת מהשנים?
- 1.נמאס להם ממסחר באופציות? (ל"ת)א 09/12/2020 11:57הגב לתגובה זו