שופרסל מקבלת אפסייד של 16% ממיטב דש, ויקטורי עם 14%
"תוצאות הרבעון השלישי, ממשיכות לתמוך במגמת העדפת מישור האון ליין והשכונתי על פני הדיסקאונט ונראה כי גם ברבעון הרביעי השוק שומר על קצב צמיחה גבוה". כך כותב גיא בראל, אנליסט מיטב דש ברוקראז' בסקירה על שוק קמעונאות המזון, ממנה עולה כי המניות המומלצות במגזר הן אלה של שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם אפסייד של כ-16% ומניית ויקטורי -1.32% ויקטורי 5,290 -1.32% בסיס:5,361 פתיחה:5,410 גבוה:5,410 נמוך:5,245 תמורה:411,675 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עם אפסייד של כ-14%, יוחננוף -2.13% יוחננוף 23,880 -2.13% בסיס:24,400 פתיחה:24,400 גבוה:24,460 נמוך:23,810 תמורה:1,388,697 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ומניית רמי לוי -1.72% רמי לוי 22,840 -1.72% בסיס:23,240 פתיחה:23,240 גבוה:23,240 נמוך:22,760 תמורה:6,478,347 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקבלות המלצת משקל שוק בלבד.
בהתבסס על נתוני סטורנקס לשמונת החודשים הראשונים של 2020, בראל מעריך כי השנה פורמט הדיסקאונט צפוי להישחק: חודשי הפעילות, חודשי הסגר פגעו בצורה הקשה ביותר בפורמט הדיסקאונט, מאידך רמת האבטלה הגבוהה אשר מלווה אותנו מתחילת המשבר, משתלבת באופן טבעי עם ביקוש מוגבר לפורמט הדיסקאונט כך שהתוצאה הסופית של שחיקה איננה מובנת מאליה". בראל מניח שפורמט הדיסקאונט נמצא כעת ב''קרב בלימה'' בו החברות ינסו להבליט את יתרונם על הפורמטים האחרים, בעיקר בפרמטר רמת המחירים לצרכן. ברבעון השלישי צמח שוק הקמעונאות כולו ב-9%, ואלה הם נתוני הצמיחה בחנויות הזהות של החברות הציבוריות הפועלות בו:
בעוד שבין 2016-2019 פורמקט הדיסקאונט הציג צמיחה עקבית של כ-65-66%, ההערכה של בראל היא כי השנה הוא יישחק בשיעור דומה (66.5%). זאת לעומת תמונת המראה מצד החנויות השכונתיות עם ירידה עקבית של כ-30-32% בין 2016-2019 וצמיחה דומה (31.2%) השנה.
נקודה מעניינת נוספת היא ההערכה של כותב הסקירה, לפיה תמהיל המכירות של החברות מכיל כעת רכיב גבוה יותר של נון-פוד בעל שיעור רווח גבוה יותר. האתגר, כך לפי בראל, הוא לשמר זאת גם בעתיד. נזכיר כי על רקע סגירת החנויות הלא חיוניות, קמעונאיות המזון (וכן הפארם) החלו למכור מוצרים נוספים בקטגוריית הנון-פוד, אליה מתייחס בראל, בהם צעצועים לדוגמה, והסוגייה הגיע אף לבית המשפט. ניתן לומר שיהיה מעניין לראות האם הציבור ימשיך לחפש אצל השחקניות בשוק המזון מוצרים כאלה, גם לאחר חזרת המשק לשגרה, וכן אם הן יצליחו לתפוס נתח של אי אלו עסקים שלא ישרדו את המשבר.
שופרסל – "תוצאות מעולות עם אופק חיובי מאוד"
מיטב דש ברוקראז' מעלים את מחיר היעד למניה מ-29 שקל ל-30 שקל, עם המשך המלצת משקל יתר, מה שמשקף אפסייד של 16%. "להערכתנו, שופרסל קרובה מאוד להגשים חלק ניכר מהאסטרטגיה הרב שנתית שלה, כבר בתוך פחות משנה וזאת עם היקף מכירות נרחב אשר ממשיך לצמוח באון ליין וזו כאשר המחסנים הרובוטים צפויים לתת שדרוג לרמות הרווחיות", נכתב.
בראל מציין את יתרת המזומנים של כמיליארד שקל שיש לשופרסל, נתון "החריגה לטובה לעומת יתרות המזומנים ההיסטוריות". כמו כן, הוא כותב כי "היקף המכירות וקצב הצמיחה באון ליין נמצאים בפער מהותי לעומת המתחרים, להערכתנו מעבר לשליטה על נתח שוק מהותי בתחום, הדומיננטיות של החברה גם מאפשרת לה לשפר את תנאי הסחר עם הספקים". לצד זאת, בראל מניח שחלק ניכר מהתוכניות האסטרטגיות של החברה מגיעות כעת למיצוי הפוטנציאל.
באשר לפעילות Be, לפי הסקירה זו צפויה להגיע לאיזון תפעולי ברבעון הנוכחי ולרווחיות ב-2021: "נראה כי לאחר תהליך ארוך (שלוש שנים) של בנייה והשקה של המותג, שופרסל קרובה מאוד לקצור את הפירות. אנו מניחים שיעד מכירות של מיליארד שקל הינו ריאלי בטווח הבינוני ובמקביל שמירה על רמת רווח דומה לזו הקיימת בקמעונאות המזון".
רמי לוי – "רווח טוב יחסית לפעילות הליבה; הצמיחה איטית מהשוק"
בראל מותיר את מחיר היעד למניה על 214 שקל עם המשך המלצת משקל שוק. ברבעון השלישי הרווח התפעולי של רמי לוי השתפר בצורה חדה ל-77 מיליון שקל, בהשוואה ל-47 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. "הפעילויות המשיקות לפעילות הליבה מושכות את רמת הרווחיות מעלה", לפי הניתוח.
בצד זאת, כותב הסקירה מצביע על כך ש"מפתיע לראות שפעילות האון ליין, עדיין לא מגיעה לשיעור של כ-10% מסך המכירות (רף של היקף מכירות בסך 166 מיליון שקל). כלומר הפערים בהיקף המכירות לעומת שופרסל מתחדדים מאוד במישור האון ליין". עוד מתייחס בראל ליתרת המזומנים של רמי לוי (810 מיליון שקל) וכותב כי "החברה לא מפרסמת שום מידע חדש בנוגע לתוכניות עתידיות כלפיו, לא ברור לנו מדוע החברה בוחרת לפעול ללא אסטרטגיה ברורה כלפי יתרת המזומנים, כאשר זו מהווה כבר כ- 25% משווי השוק של החברה".
יוחננוף – "סיכון גדול - אך גם סיכוי גדול"
מיטב דש ברוקראז' מעלים את מחיר היעד למניה מ-171 שקל ל- 174, עם המשך המלצת משקל שוק – אפסייד של 8%. יוחננוף צפויים להתרחב ולפתוח 7 סניפים חדשים עד 2021, כשלפי בראל בכל היא מאמצת תפיסה בה פורמט הדיסקאונט צפוי לחזור לשיעורו משוק קמעונאות המזון, כפי שהיה טרום משבר הקורונה. "אנו סבורים שמהלך זה טומן בחובו סיכון גדול אך גם סיכוי גדול שכן החברה תוכל להשתלט על נתחי שוק בצורה מהירה עם השינוי הצפוי בטעמי הצרכנים", הוא כותב, "אם אכן יחול שינוי חזרה לטעמי הצרכנים טרום משבר הקורונה קיים פוטנציאל רב לחברה לבצע קפיצת מדרגה משמעותית".
ויקטורי – "התרחבות בעיתוי אופטימלי שיצרה מומנטום חיובי"
בראל ומיטב דש ברוקראז' משנים את מחיר היעד למניה מ-85 שקל ל-80 שקל עם המלצת משקל יתר ובכך מעניקים לה אפסייד של 14%. מתחילת השנה החברה צומחת בקצב מהיר יותר מהשוק, ולדעת מיטב דש ברוקראז' "נראה כי מהלך ההתרחבות של החברה נעשה בעיתוי אופטימלי אשר יצר מומנטום חיובי מאוד לחברה". בהקשר זה, בראל מניח שהחברה עדיין לא מיצתה את מלוא הפוטנציאל כאשר שני סניפים הממוקמים בקניונים פעלו בצורה מוגבלת.
עוד מציין כותב הסקירה כי קיימת מגמה של המשך שיפור תנאי הסחר של ויקטורי מול הספקים וכי החברה מנסה לפתח מנוע צמיחה מהותי במישור האון ליין אשר כעת מגיע לכ- 5% מהמכירות אך מצליח לייצר רווח תפעולי דומה לזה הקיים במישור הפיזי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 10/12/2020 10:21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.רשות התחרות אישרה את המיזוג עם אמיגהיעקב 10/12/2020 05:25הגב לתגובה זו0 0בעניין שיווק מזון לגורמים מוסדיים. דבר שאמור להביא לעליה משמעותית בשורת הרווח ונפח הפעילות. יחד עם המעבר למבחר מקוון וצמצום סניפים - מדובר בחברה ששווה לדגור עליה לפחות 2 - 3 רבעוניםסגור
-
3.שופרסל היא כבר מזמן לא רק רשת מזוןוורן באפט 09/12/2020 16:11הגב לתגובה זו4 3שופרסל היא גם: בית מרקחת, מוכרת מוצרי חשמל וגינה, כרטיסי אשראי, בעלת נדל''ן והכי חושב - שירותי אונליין שלא מביישים את וול-מארט בארה''ב.סגור
-
מסכים לגמרי. קניתי היום (ל"ת)יוני 10/12/2020 05:57הגב לתגובה זו0 2סגור
-
2.רשת יקרה כנל BE שיקרה יותר אף מסופר פארם. (ל"ת)עדי 09/12/2020 16:11הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
1.איך לא כתבו על טיב טעם, הכי זולה בענף2ר2 09/12/2020 15:43הגב לתגובה זו3 6אפסייד גבוה לעומת מתחרותסגור