בגלילאו טק מרוצים מעליית שווי החברה, אך מודים שענף הטכנולוגיה מנופח
מניות גלילאו טק זינקו ב-210% מתחילת השנה וכ-70% מתחילת החודש. שווי השוק של החברה נאמד ב-50 מיליון שקל. על פי שלומי טופז, מנכ"ל גלילאו טק: "התמחור של חברות הטכנולוגיה הנסחרות בבורסה המקומית מגלם שווי שוק גבוה עבור השוק הישראלי ושהתמחור של חלק מהחברות מתבסס על הפוטנציאל הגלום בהתרחבות לשוק הגלובלי. בראיה גלובלית, חברות טכנולוגיות, בעלות טכנולוגיות ייחודיות עם צפי מכירות וחלום גדול, מגייסות מאות מיליוני דולרים לפי שווי שוק של מיליארדי דולרים עוד לפני שהרוויחו סנט לאור המודל העסקי שהן מציגות".
לגבי הזינוק בשוק המקומי, מסביר טופז כי "הציבור הישראלי הניזון מהמתרחש בעולם ובמיוחד מארה"ב, מייחל לכך שהחברות יפעלו בשווקים הגלובליים ולכן מעניק להן תמחור המגלם פרמיה של הנפקה בחו"ל או אקזיט אפשרי".
גלילאו טק חתמה על מזכר הבנות בחודש ספטמבר למיזוג עם חברת ברייט לד. האחרונה עוסקת בפיתוח תשתיות טכנולוגיות לניהול "עיר חכמה". תמורת המיזוג הקצתה החברה 15% ממניותיה, בשווי של כ-50 מיליון שקל.
רמי מירסקי, יזם ומנכ"ל ברייט לד, שמנהל תחום חדשנות בגלילאו טק מסביר על פועלה של החברה: "ברייט פיתחה מערכת שנקראת "Coral Reef" שהיא מערכת מתקדמת ופתוחה ליישומי עיר חכמה. המערכת מבוססת מחשוב ענן וקישור ליחידות קצה חכמות הממוקמות במקומות שונים במרחב העירוני (למשל על גבי עמודי תאורה, בניינים, רמזורים, תחנות אוטובוס וכו') – יחידות הקצה מקושרות בקלות לחיישנים ומאגרי מידע מסוגים שונים. מערכת ה Coral Reef יוצרת מעין חנות אפליקציות לשירותים עירוניים (בדומה לחנות האפליקציות של גוגל ואפל בעולם הסלולרי), ומאפשרת לחברות טכנולוגיות אחרות, להציע שירותים שונים בקלות ובמהירות על גבי המערכת, תוך ניתוח בזמן אמת של מידע שנאסף מהשטח ממגוון חיישנים ומקורות. המערכת יוצרת שוק (marketplace) לשיתוף ומסחר במידע בזמן אמת בין גופים שונים. המערכת מאפשרת דמוקרטיזציה של העיר החכמה, והחבירה לגלילאו מהווה הזדמנות לשילוב טכנולוגיות נוספות משלימות בעתיד".
חלק מהחברות שעוסקות בתחום כבר מציגות התקדמות ניסויית ברורה. איפה אתם נמצים?
מירסקי: "ברייט פרסה מערכת הדגמה בסינגפור, בשיתוף חברת האבטחה הגדולה בסינגפור (CERTIS). בפיילוט נפרסו יחידות קצה ששולבו בגופי תאורה, עם מגוון חיישנים ומצלמות, לצד כעשר אפליקציות שונות שכללו זיהוי וחיוב על חניה, זיהוי והתרעה על אירועים חריגים ברחוב (תאונה, חפץ חשוד או שוד), ניתוח זיהום אוויר, רעש וכו', אספקת שירותי תקשורת ועוד. ברייט יצרה קשרים ענפים עם גופים מובילים בעולם, ובין היתר לברייט שיתוף פעולה עם ארגון ה-OASC האירופי שמאגד מעל 150 רשויות ברחבי העולם, ושלוש רשויות מקומיות באיטליה ובבולגריה הביעו רצון לפריסת המערכת בתחומן. החברה, בשיתוף גלילאו פועלת לשם סיכום על שיתופי פעולה וסגירת התקנות ראשוניות במקומות נוספים".
בהינתן ולא יהיה אקזיט, מהיכן יגיעו ההכנסות?
טופז: "אפשר לחלק את המודל העסקי של גלילאו, בקידום הטכנולוגיה של ברייט ל-4: התקשרויות אסטרטגיות ושיתופי פעולה מול חברות מובילות בתחום הערים החכמות והרכבים האוטונומיים והחשמליים ברחבי העולם עבור עריכת פיילוטים ממומנים, תוך החדרת מוצרינו באמצעות שותפים מקומיים לשווקים הגלובליים; מתן שירותים מתקדמים לעיריות ולגופים ממשלתיים בארץ ובעולם; קבלת דמי רישוי ותשלומים שוטפים בגין שיתוף ברווחים, ממפתחים וחברות פיתוח אשר פיתחו אפליקציות למתן שירותים עירוניים ללקוחות קצה ועבור חברות מסחריות. האפליקציות יועלו לפלטפורמה על בסיס הקוד הפתוח של ברייט, תוך תשלום חודשי.
בנוסף, מתן שירותים מתקדמים לקהילה, חברות, עיריות ואנשים פרטיים במודל תשלום ע"פ צריכה ושימוש בפועל או במודל של תשלום בגין דמי מינוי חודשי. לדוגמה: שירותי אבטחה, לוגיסטיקה, טעינת רכבים, הזמנת חניה ועוד".
על פי יניב בן חיים, מנהל הטכנולוגיות של ברייט שהחל לכהן כמנהל טכנולוגיות ראשי (CTO) של גלילאו טק: "הטכנולוגיה היתה בפיתוח מספר שנים ובצעה פיילוט מוצלח בסינגפור, וכיום נמצאת במעבר מפיתוח למסחור."
רמי מירסקי. צילום: יח"צ
מה תוכלו לספר על התחרות בתחום שלכם ומה הייחודיות של ברייט ומי המתחרים העיקריים?
מירסקי: "יכולות שיתוף האפליקציות ושיתוף המידע של הקורל ריף היא ייחודיות וכזו שמאפשרת בהיותה מערכת פתוחה, שילוב ושיתוף מידע בין מספר רב של שירותים של ספקים שונים ומקורות מידע שונים. זאת, בניגוד למרבית המערכות היום, שהן מערכות סגורות, המטפלות בתחום צר (למשל שירותי בקרת תנועה, טיפול בחניה וכו'), ואשר מופרדות זו מזו ברמת התשתית וברמת המידע הנאסף. מערכת הקורל ריף מבוססת על עלויות פריסה נמוכות ומודל המבוסס על תשלום על-פי שימוש בפועל ממגוון משתמשים - בניגוד למערכות קיימות, שמוצעות בעיקר לרשויות, בעלויות גבוהות ועל-בסיס פרויקטים כובלים וארוכי טווח, שעד התממשותם, לא תמיד מתאימים לצרכים בפועל. המערכת של ברייט ייחודית גם בכך שהיא מאפשרת שיתוף של כל הגורמים במתחם העירוני, ופונה לא רק לרשויות מקומיות, אלא גם לעסקים ולתושבים בעיר, היא מאפשרת פיתוח מהיר של אפליקציות ומתן שירותים ע"י מגוון ספקים, והנגשתם למשתמשי הקצה, במהירות ובעלויות נמוכות על-בסיס תשלום לפי השימוש בפועל".
מתי אתם צופים מעבר לרווח תפעולי?
טופז: "אנחנו צופים קצב צמיחה מהיר בשל הביקוש הגובר בעולם לפתרונות של ערים חכמות. בכדי להאיץ את השיווק, גלילאו כבר החלה בגיוס כח אדם נוסף לחברה, לרבות אנשי פיתוח, מהנדסים וכמובן אנשי מכירות ושיווק, שיפעלו בארץ ובעולם. החברה שואפת להתחיל במכירות משמעותיות כבר במהלך שנת 2021. המעבר לרווח תפעולי תלוי בקצב המכירות וההתפתחות העסקית ולכן אנחנו לא חושבים שנכון לתת צפי בשלב המוקדם הזה, בייחוד כשמדובר בחברת צמיחה, אבל אנחנו מקווים להפתיע את השוק לטובה. בשנה הקרובה אנחנו מתכוונים להשקיע ולרכז טכנולוגיות מתקדמות נוספות שישתלבו בפלפורמה של ברייט ויצרו סינרגיה טכנולוגית ועסקית".
פיילוט ברייט בסינגפור. צילום יח"צ
במה הפתרון של ברייט שונה מהטכנולוגיה של אקסיליון? האם מדובר בטכנולוגיות מתחרות?
בן חיים: "הטכנולוגיה של ברייט מאפשרת לאפליקציות כדוגמת זו אקסליון ואחרות גישה מהירה יותר לשוק וכן גישה למקורת מידע נוספים מעבר למה שמסופק על ידי הסנסורים הקיימים. ברייט מאפשרת לאפליקציות ניהול רמזורים וניהול תנועה לרוץ במקביל לאפליקציות נוספות ומגוונות עבור עיר חכמה כאשר מגוון אפליקציות יכולות לרוץ במקביל ואף לתקשר ביניהן, להחליף מידע וכן לספק שירות בזמן אמת. כמו כן פלטפורמת הקורל רייף מאפשרת למפתחי אפליקציות עירוניות גישה מהירה יותר לשוק ללא צורך באינטגרציה יקרה וארוכה בכל עיר אלא כשירות ענן שניתן לפריסה במהירות תוך חיסכון בזמן ובעלויות התקנה ואינטגרציה שמעכבות את התפתות הטכנולוגית בערים. פלטפורמת הקורל רייף מאפשר לעיריות וחברות להתנסות במגוון רחב של אפליקציות עירוניות ולשלב מגוון רחב של שירותים עירוניים בזמן קצר תוך אינטגרציה מלאה בין האפליקציות".
אגב, השלד של אפיו אפריקה שאליו אקיסליון מתמזגת מתומחר כבר בכ-1 מיליארד שקל, איך אתם מסבירים את השווי הנוכחי של גלילאו טק?
טופז: "אני לא רוצה להתייחס ספציפית לאקסיליון אלא לשינוי התפיסה בשוק בכללותו. בשנתיים האחרונות, חל שינוי מהותי ביחס של הסוחרים המקומיים כלפי חברות טכנולוגיות וזה התעצם מאז שהקורונה הפכה למגיפה עולמית. אנחנו ערים לתופעה אשר מתרחשת גם בבורסה המקומית, כשמספר חברות טכנולוגיות נסחרות בשווי של מיליארד שקל, ומה שמאפיין את כולן זו טכנולוגיה ישראלית ייחודית וחדשנית. ברור שחלק מאותן חברות הן חברות חלום שהשוק הישראלי מצפה מהן לפרוץ את גבולות המדינה ולהיסחר בשווים של מיליארדי דולרים בבורסות בחו"ל או שהחברה תצליח להימכר באקזיט מיוחל".
האם הנפקה מחוץ לישראל עומדת על הפרק?
טופז: "בזמן הנכון ובשווי הנכון, נשקול את העניין. מבחינת הטכנולוגיה ופוטנציאל השוק, אנחנו מתאימים לכך. יחד עם זאת, כרגע גלילאו מתרכזת בקידום הנכסים הטכנולוגיים שבאמתחתה תוך יצירת סינרגיה, בין טכנולוגיות הפינטק של החברה לבין טכנולוגיית העיר החכמה וטכנולוגיות נוספות, קידומי שת"פ עם חברות מובילות בארץ ובעולם וכמובן תחילת מסחור ושיווק מוצרים בהתאם למודל העסקי של החברה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.פוטנציאלרם גל 21/12/2020 07:54הגב לתגובה זו2 0תחום שאין בו מובילת שוק אף טכנולוגיה לא נהפכה לסטנדרט מקובל הכל פתוח אחת הטכנולוגיות תתפוס חברה מישראל ? היו דברים מעולםסגור
-
3.לא ייגמר טובאוגווינד אלקטרון 20/12/2020 16:11הגב לתגובה זו4 1שתיהם חברות עם טכנולוגיות יקרות וניצולת נמוכה של אנרגיה. בשבדיה השחקן המקומי מציג ביצועים עדיפים בהרבה, זול מאד בהתקנה ולא מאבד כמעט אנרגיה. ועל אוגווינד אין מה לדבר זה מאד יקר ביחס לסוללות וגם עם תפוקת אנרגיה לא מספיק טובה עובדה שבעלי העניין בשתי החברות מממשים הם יודעים שהשווי כנראה סתםסגור
-
2.שים לב שזה אמור להגיע ל-13% הקצאה...ניסן 20/12/2020 15:12הגב לתגובה זו1 0ואפשר גם לומר שזו עסקה הזדמנותית מעולה......................................סגור
-
1.הקצאה של 5 אחוז וקורא לזה מיזוגיוסי 20/12/2020 14:51הגב לתגובה זו3 0משהו מסריח קונה חברה ונותן 5 אחוז משלד ורץ לאתרים שקנה עתיד ורוד ויש לה פעילותסגור