ארקיע נכנסת לבורסה בדלת האחורית; השלד של קנזון יקלוט הפעילות
ארקיע וחברת קנזון 0% קנזון 130.4 0% בסיס:130.4 פתיחה:130.4 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שהיא בעצם שלד בורסאי מדווחות על חתימת מזכר עקרונות מותנה לעסקת מיזוג לתוך חברה ציבורית בעסקה שעשויה לחזק את בסיס ההון של החברה ולאפשר לארקיע לשפר את מעמדה התחרותי והעסקי. שווי ארקיע לצורך עסקת המיזוג נקבע על 100 מיליון ש"ח והמיזוג יאפשר שימוש בסכום של 10 מיליון שקל שיועמדו כקופת מזומנים בחברה הציבורית.
בעלת השליטה בארקיע, אחזקות ארקיע נתיבי אויר ושרותי תעופה, התקשרה בהסכם עם קנזון ישראל, חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב, על מיזוג של ארקיע, ליצירת חברה ציבורית נוספת המכילה את פעילות ארקיע אשר מניותיה רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במקרה של מיזוג ארקיע לתוך חברה קשורה, בעלי המניות של ארקיע יקבלו 82.46% מהון המניות המונפק של החברה הציבורית הקולטת כאשר בקופתה 10 מיליון ש"ח והיא תהיה נקיה מכל חוב או התחייבות.
עסקת המיזוג תלויה במספר תנאים מתלים לרבות התקשרות בהסכם מחייב, השלמת בדיקות נאותות, קבלת אישורים רגולטורים ואחרים, קבלת אישור האורגנים של החברות וכן גיוס של לפחות 30 מיליון ש"ח ממשקיעים שונים בהנפקה ציבורית או פרטית בד בבד עם השלמת עסקת המיזוג.
בשנים האחרונות ארקיע נהנתה מגידול משמעותי בתנועת הנוסעים והחליפה את כל צי מטוסי הטורבו פרופ במטוסים סילוניים חדשים, ביניהם אמבראר 195 וכן איירבס 321 NEO. ארקיע ביצעה בשנה האחרונה הליכי התייעלות משמעותיים במסגרתם עודכנו ההסכמים הקיבוציים, צומצמה כמות העובדים ובמקביל שופרו תנאי הרכש ומערכות המחשוב והחברה מוכנה וערוכה לקראת פעילות התעופה הצפויה עם סיום משבר הקורונה.
אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת גורדאש ישראל אשר הינה בעלת השליטה באחזקות ארקיע מסר: "קבוצת נקש מחזיקה בארקיע מזה 15 שנים במהלכן פעלה לצמיחת החברה ושגשוגה. עתה, זיהתה קבוצת נקש אפשרות להביא לגידול ותמיכה נוספת בפעילות ארקיע, באמצעות מיזוגה עם החברה הצביורית הקולטת. המיזוג יביא להגדלת הון החברה. קבוצת נקש תמשיך לעמוד מאחורי החברה ולפעול להצלחתה, בשיתוף פעולה עם עובדי ארקיע המסורים".
גדי טפר, יו"ר ומנכ"ל ארקיע מסר: "עם התמורות החלות בענף התעופה, זהו הזמן הנכון לבצע מהלך מיזוג אשר יצעיד את החברה לעבר עתיד איתן, הזרמת הון נוסף לארקיע יאפשר לחברה הגדלת צי המטוסים תוך ניצול יעיל של הזדמנות בשוק התעופה והתיירות כיום כשהיא מוכנה יותר מתמיד לפריחה הצפויה בענף התיירות. יחד עם עובדי החברה שתרמו רבות , נמשיך להוביל את החברה לצמיחה והצלחה".
גם ישראייר שנרכשה על ידי רמי לוי בדרך לבורסה. לוי רכש אותה דרך בי.גי.איי שלד שבשליטתו שנסחר בבורסה שיקלוט את פעילות ישראייר.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.SPACאנונימי 13/01/2021 12:56הגב לתגובה זו2 0כל העניין של שלד בורסאי וקניית החברה הלא מונפקת אלא תפעולית גרידא לא מתבצעת אם היא רווחית?אחרת מה האינטרס להחזיק בשלד בורסאי ולקנות חברה לא רווחית שבסוף המשקיע הוא מממן אותם, SPAC נועד בכדי לעקוף הנפקה ראשונית שהיא תהליך מורכב, ברור שארקיע תקבל כתף קרה הן מהמשקיעים והן מהבורסה במידה ותרצה לצאת להנפקה רגילה. לסיכום, שלד בורסאי והנפקת SPAC הן דבר מבורך אך צריך לבחון לעומק את הסיבה לכך ובמקרה הזה לא רואנ הצדקהסגור
-
2.תוך חצי שנה אין מזומניםזהירות 13/01/2021 09:56הגב לתגובה זו1 2חברה מפסידה שהבעלים גם נוטשים אותה וכבר נתן 30 אחוז לעובדים במקום הזרמה וזה עוד לפני הקרונה אין עתיד רק הציבור יממן ויממןסגור
-
1.בי גי איי נמחקה מהמסחר (ל"ת)חיים 13/01/2021 09:28הגב לתגובה זו1 0סגור