יונדאי נכנסת להשקעה אסטרטגית בסטארט אפ סורקי הרכב UVeye מת"א
יצרנית הרכב יונדאי נכנסת להשקעה אסטרטגית בחברת הסטארט אפ UVeye מתל אביב, המפתחת מערכות סריקה אוטומטיות לרכבים. מדובר בהשקעה השלישית של מותג רכב בחברה הישראלית, שמצטרפת לזו של וולוו וטויוטה ב-UVEye. בחברה לא חשפו את היקף ההשקעה. מאז הקמתה ב-2016 UVeye, גייסה למעלה מ-40 מיליון דולר.
יונדאי מתכננת לשלב את המוצרים של Uveye באזורי פעילות נוספים שלה. לצד מותג הרכב מספר משקיעים נוספים חתמו על הסכם השקעה אסטרטגית עם החברה, כשהכספים שתקבל ישמשו להאצת ההתרחבות שלה לשוק הגלובלי.
המערכת שפיתחה החברה סורקת תוך שניות בודדות רכבים ומספקת אנליזה מלאה על המצב המכני והקוסמטי שלהם, כמו טיפול במוסך – כשהסורק מחליף את המוסכניק. לחברה שלושה מוצרים: אחד לאיתור תקלות בגחון הרכב (חלודה ונזילת שמן למשל), השני לאיתור תקלות בצמיגים (לחץ אוויר, סדקים, יובש הגומי ואורך החיים שנותר לצמיג) והשלישי מאתר פגעי פח, שריטות, שברים וכו'.
הפיתוח של החברה מושמש על ידי וולוו בפס הייצור שלה וחברת הסחר של טויוטה עושה בו שימוש ביפן. לצד שני המותגים האחרונים, שהשקיעו כאמור ב-UVeye, לסטארט אפ שיתופי פעולה גם עם סקודה ויצרנית מרצדס דיימלר. UVEYE מוכרים בארצות הברית לסוכנויות רכב, מוסכים ומכוני רישוי ובישראל מוצריה משמשים את חברת התחבורה הציבורית קווים במוסך שלה. בשיחה עם ביזפורטל אמר לאחרונה אוהד חבר, סמנכ"ל התפעול והמייסד השותף בחברה, כי Uveye תכריז בקרוב על "שיתוף פעולה עם אחת מהחברות המובילות בטסטים לרכב ובבדיקת רכבי-יד שניה".
UVeye הוקמה על ידי חבר ואחיו אמיר, המשמש כמנכ"ל וכיום היא מעסיקה כמאה עובדים בתל אביב, ניו יורק וקליבלנד ומחזיקה במתקנים בגרמניה וביפן. בתחילת הדרך התמקדה בתחום הביטחוני, כשהמוצר שלה הושמש בשדות תעופה, נמלים, מעברי גבול, תחנות כח, בנקים ועוד, כדי לוודא שלרכבים הנכנסים למתחם לא מוצמד מטען, למשל. את המעבר לשוק האוטומוטיב עשתה בהמשך הדרך.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה