רועי הסל מנכל עדיקה
צילום: יחץ

עדיקה גדלה בפעילות הבינלאומית; מתרחבת גם לבריטניה

מדווחת על המשך צמיחה ברבעון הרביעי של 2020. עד כה החברה הציגה חוסר עקביות ברווחיות. נקיטה באסטרטגיית ייצוא והתפשטות לשווקים חדשים אמורה להוות מנוע משמעותי לחברה. המנייה מזנקת 10% 
אלמוג עזר |
נושאים בכתבה אינטר עדיקה

חברת עדיקה שמתמחה במכירות של בגידים ואביזרים שונים דרך אתר החברה השיקה פלטפורמת מסחר מקוונת בבריטניה, כשלהערכת מנהליה קיימות אינדיקציות חיוביות ועקביות לגבי קצב הגידול בפעילות במדינה

כמו כן, מדווחת החברה על צמיחה בהכנסות החברה והרווח התפעולי ברבעון הרביעי, הנובעים מהמגזר הבינלאומי. מדובר בתוצאות שאינן  סקורות או מבוקרות (המבוססות על המידע והנתונים הקיימים בידה נכון למועד זה). לטענת מנהליה - היקף הכנסות החברה מפעילות המגזר הבינלאומי במהלך שנת 2020 מעיד על צמיחה משמעותית במגזר הבינלאומי בפרט ובפעילות עדיקה בכלל. בהתבסס על האמור, ולאחר כשנתיים בלבד מכניסתה לפעילות במגזר הבינלאומי, הכנסות החברה ברבעון הרביעי מפעילות המגזר הבינלאומי מתקרבות לראשונה להכנסותיה מפעילות מגזר עדיקה.

מניית עדיקה סטייל קופצת היום 10%. זאת מאחר שמדובר בהוצאה מן הכוח אל הפועל של אסטרטגיית הייצוא של החברה. זו אכן הפעילות עם הפוטנציאל הגדול ביותר - מכירות של אביזרים ובגדים בעיקר לנערות.

לאורך המשבר עדיקה הייתה הקטר להכנסות מבחינה של חברה האם גולף -1.59% . ברבעון השלישי הסתכמו מכירות הקבוצה של גולף בכ-229.9 מיליון שקל, לעומת כ-236.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-2.7% הנובעת בעיקר מירידה במכירות החנויות הפיזיות בתחומי פעילות אופנת הבית ואופנת ההלבשה בתקופת סגירת החנויות בשל השפעות נגיף הקורונה. הירידה קוזזה בחלקה מעליה במכירות בתחום פעילות עדיקה.

עדיקה עצמה אמנם נהנית מהקורונה אך מציגה תנודתיות ברווחים. ברבעון השני של 2020 הציגה שיפור ומגמה חיובית והצבע חזר ללחיים של המשקיעים. ובכלל - בעקבות כוכבת ברשת הטיק טוק שהשתמשה באביזרים של עדיקה המניה זינקה עשרות אחוזים. דוחות הרבעון השלישי כבר השיב את המשקיעים לקרקע. 

ברבעון השלישי הסתכמו ההכנסות מפעילות עדיקה ב-49.6 מיליון שקל - אמנם גידול לעומת רבעון מקביל - 39.2 מיליון שקל, אבל ברבעון השני הסתכמו המכירות ב-41 מיליון שקל ומדובר ברבעון שבו הקורונה היתה בשיאה.

עדיקה מצד אחד נהנית מהקורונה - מנוע הצמיחה הגדול שלה הוא הרכישות דרך האינטרנט, אך יש לה גם חנויות (בודדות) שנפגעות מהסגר. בכל מקרה, על רקע הגידול האדיר בפעילות הדיגיטלית בשנה האחרונה, ולכן היה מצופה לגידול משמעותי יותר ברווחים. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה