
המהלך של שופרסל ודיסקונט הוא מהפכה בשוק התשלומים והאשראי
ההודעה של בנק דיסקונט 0.89% ושופרסל 0.39% הבוקר על הקמת מיזם משותף המבוסס על אפליקציית תשלומים פייבוקס, היא מהפכה גדולה בשוק התשלומים והאשראי. אם עד היום האפליקציות פייבוקס, ביט ודומותיהן שימשו בעיקר להעברת כספים בין חברים - הרי שכעת השוק הזה עולה שלב. המנייה עולה ב-5% נכון למועד פרסום הכתבה.
מכירים את זה שאתם יוצאים מהבית לקנייה חשובה ופתאום נזכרים ששכחתם את הארנק בבית? או שהייתם בתור לקופה בקנייה השבועית ופתאום - אווץ', איפה הכרטיס? גם אם לא מחר בבוקר תוכלו להשאיר את כרטיס האשראי בבית, הרי ששופרסל ודיסקונט מסמנות את הדרך לשם.
אפליקצית PayBox שדיסקונט רכש לפני מספר שנים, תציע ארנק דיגיטלי וסופרמרקט פיננסי, שיכלול מוצרים ושירותים של ספקים וחברות פינטק שונות. החברות יתאימו את כרטיסי האשראי של מועדון שופרסל לאפליקציית פייבוקס, ינפיקו כרטיסי אשראי וירטואליים חוץ בנקאיים, יאפשרו זיכויים כספיים (cash-back) שייצברו בארנק בעת רכישה ברשתות שופרסל ו-Be ויאפשרו לציבור לממש תווים דיגיטליים של המותג "תו הזהב".
בסיס לקוחות משמעותי להתחלת הדרך הבסיס של השותפות החדשות כבר קיים: במועדון הלקוחות של שופרסל ישנם כ-2 מיליון לקוחות ובפייבוקס משתמשים יותר מ-1.5 מיליון אנשים. עם כמות משתמשים כזו, ועם הפריסה הגדולה של שופרסל ברחבי הארץ, אין ספק שהחברה המשותפת תקבל הרבה מאוד מידע על הציבור הישראלי, הרגלי הקנייה שלו ומה מעניין אותו - ותיתן לו חיבור חדש בין קמעונאות וצרכנות (אם כי זה לא בהכרח נכון עבור הלקוח, כאשר גם כך מחצית מהציבור בישראל נמצא באוברדרפט קבוע בחשבון).
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
במילים אחרות – שופרסל נכנסת עמוק יותר לתחום כרטיסי האשראי, וזה בהמשך לתחום מועדון הלקוחות שלה שבעצם מהווה מעין זרוע פיננסית דרכה מקבלים בעלי כרטיס אשראי של המועדון הטבות, הנחות ועוד. גם כך, התחום הזה מהווה עוגן מרכזי ברווחיות וברווחים של שופרסל – מעל 20% מהרווחים השוטפים וכעת זה יהיה משמעותי יותר. עבור החברות מדובר במקור הכנסה בהחלט מעניין - וכאשר ניתן לקבל גם את הרגלי הצריכה של הציבור, מבלי לעשות זאת בצורה בוטה כמו וואטסאפ ופייסבוק - הרווח הצפוי לשופרסל - כנראה מצדיק את הקפיצה במנייה.
שופרסל אמנם לא תהיה השולטת במיזם החדש, אבל היכולת לחבר בין עולם הפיננסים והאפליקציה שדרכה ניתן לשלם, לקבל הצעות עם מועדון של 2 מיליון איש הוא כבר כעת "סוג של בנק". חלק משמעותי מהציבור הזה יתחבר לאפליקציה – גם ברכישות בשופרסל וגם בכלל.
חברה חדשנית שהביאה לישראל את הקופות העצמיות ומינפה את האון ליין הכניסה לתחום הפיננסים היא לא רק בעלת פוטנציאל, יש כמובן גם סיכון, אבל צריך לזכור שעד עכשיו הרשת הצליחה להוכיח את עצמה כרשת חדשנית - נכנסה בהצלחה למספר תחומים - מועדון כרטיסי אשראי, הראשונה שהכניסה טכנולוגיה של קופות עצמאיות, נכנסה למותג הפרטי בהצלחה, ואולי הכי חשוב מינפה את הקניות באינטרנט (און ליין) והאי-קומרס בהצלחה.
- מכסי טראמפ מדאיגים את תעשיית התרופות: החברות מחפשות אלטרנטיבות, וישראל על המפה
- אחרי ששוויה נחתך ב-90% חברת הטייסים רוצה לשוב ולהמריא
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
בראיון לפני כחודשיים התייחס מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן לתחרות בענף והעריך שהרווחיות התפעולית הגבוהה תישמר גם קדימה ותהיה בין 4%-5%. הוא גם לא מודאג מהתמשכות משבר הקורונה והמשבר הכלכלי שכן הוא פועל במגרש של "מוצרים חיוניים" ולכן הדרישה קשיחה.
תוצאות טובות לחברה רשת שופרסל סיפקה תוצאות טובות וחריגות יחסית בשנה האחרונה, כולל ברבעון השלישי של 2020 כאשר הרווח זינק ב-76% ל-97 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל ב-2019 שעמד על 55 מיליון שקל. הקורונה עשתה לה ולרשתות האחרות, טוב. אנשים רוכשים יותר, וכאשר מסעדות ובתי מלון סגורים, הציבור קונה יותר ברשתות.
אך צריך לזכור שמדובר בשנה חריגה. בשנה שעברה הרווח ברוב הרבעונים התייצב על כ-50 מיליון שקל, ובשנת 2018 על כ-65 מיליון שקל.
אמנם מוקדם עדיין לקבוע את היקף שיתוף הפעולה החדש ויש פרטים שיתבררו עם הזמן, אך נראה שהחיבור הזה אכן יהפוך את שופרסל לגורם יותר משמעותי בעולם הפיננסים, ויגדיל את הכנסותיה - ואולי גם את הרווחים - בעשרות מילוני שקלים. מבחינת ההכנסות (שנעות בשנים האחרונות בסביבות ה-3 מיליארד שקל ברבעון) זה די זניח, אבל אם הרווחים אכן יגדלו בצורה כה משמעותית - שופרסל תחגוג.
- 11.עובד דיסקונט לשעבר 21/01/2021 08:12הגב לתגובה זוראו ערך דיסקונט מהיר....מיזם כשלוני
- 10.שם טוב 20/01/2021 20:41הגב לתגובה זומשנה לשנה עולים מחירי המזון, הטיפטוף הפוך, כלפי מעלה. אומנם חווית הקניה ברשת טובה ונוחה, אך המחירים גבוהים ברמה בלתי נסבלת. יגיע היום כי לעולם לא חוסן שבו הרשת תתחיל לגלוש במדרון. היו רשתות כאלו שחשבו שהן חסינות מזעם הקונים. מגה, בדש ואחרים גמרו.
- 9.יהשע בן נון, יריחו 20/01/2021 18:32הגב לתגובה זורק בחנויות שופרסל יש מבחר אמיתי, חנויות רחבות ידיים ותמיד מסודרות בצורה נעימה. לא במקרה למרות שהרשת יקרה בהרבה מרמי לוי וכו', העם ממשיך לקנות בשופרסל, זו פשוט חווית קנייה אחרת. כל הכבוד, ניהול נכון ורמת שרות גבוהה מצדיקים תג מחיר גבוה!
- 8.שביט 20/01/2021 18:16הגב לתגובה זואבל זה היה ברמי לוי. אולי רמי לוי יעשו גם כן משהו כזה?
- 7.אורי ס 20/01/2021 16:17הגב לתגובה זועגבניות מלפפונים מטורקיה לא קונה שם יותר
- יהשע 20/01/2021 18:33הגב לתגובה זואצל רמי לוי נמכרו השנה סופגניות מפולין, עגבניות מטורקיה וגם פסטה טורקית... והוא ליכודניק :)
- 6.שופרסל גם זכתה במכרז הממשלתי בסך 700 מלש"ח שלתווי קניה. (ל"ת)ARTICK19 20/01/2021 14:11הגב לתגובה זו
- 5.גיל1 20/01/2021 14:06הגב לתגובה זואפשר לקנות שם ביטקוין ? שופרסל זה מניה מנופחת - ירימו אותו כל הקופות שקנו ב2650. אבטחת מידע לא ברמה של בנקים.
- 4.מייק 20/01/2021 13:33הגב לתגובה זורשת יקרה פחד ושימו לב להודעות החוזרות חדשות לבקרים על מותגי הבית שנמצאים באורח קבע בתחתית איכות המותגים הנבדקים. אז עכשיו מחפשים עוד דרך לפתות פתאיים
- 3.אחד מהעם 20/01/2021 13:14הגב לתגובה זורשת לא טובה, לדעתי. מחירים גבוהים, סניפים לא נעימים, שרות עויין במעדניות וקופה ראשית, איכות פירות וירקות לפעמים גרועה. מזמן עברנו לרשתות אחרות.
- 2.מי מגיב באווץ' שהוא לא מוצא את הארנק? מה אתה דמות מצוירת? (ל"ת)אנונימי 20/01/2021 12:41הגב לתגובה זו
- 1.אופטימיות מוגזמת למדי. (ל"ת)גמוז 20/01/2021 12:29הגב לתגובה זו