למה המנייה של שופרסל קופצת ב-6%? המנכ"ל אברכהן סיפק למשקיעים הצצה
"עולם הבנקאות הוא מסורתי, כבד וישן. באו הסינים ובן רגע הוכיחו לכל העולם שאפשר אחרת, ואחריהם חברות הטכנולוגיה הגדולות", אומר מנכ"ל שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: איציק אברכהן בשיחת משקיעים, שעות ספורות לאחר שהודיעה קמעונאית המזון על כך שתקים עם דיסקונט +1.79% דיסקונט 2,394 +1.79% בסיס:2,352 פתיחה:2,335 גבוה:2,394 נמוך:2,335 תמורה:64,807,307 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חברת פיננסים עצמאית שתבוסס על פיי-בוקס ותציע שירותי ארנק דיגיטלי ומוצרים בנקאיים, מהלך שעשוי להתגלות כמהפכני בשוק התשלומים והאשראי המקומי.
במסגרת שיתוף הפעולה, פיי-בוקס תהפוך לחברה עצמאית, בבעלות דיסקונט ושופרסל, שיחזיקו בחברה המשותפת 50.1% ו-49.9% בהתאמה. שתי החברות בונות על ניצול מאגר הלקוחות הקיים של כ-2 מיליון חברי מועדון שופרסל, מהם 640 אלף מחזיקי כרטיס האשראי של הרשת, וכ-1.5 מיליון משתמשים של פייבוקס, ומעבר לכך בכוונתם לפנות ללקוחות כל הבנקים.
בגזרת הארנק הדיגיטלי, הרעיון הוא שהמשתמשים יזינו את כרטיס המועדון של שופרסל לאפליקציה, ויצברו זיכויים כספיים ככל שירכשו בשופרסל וב-Be, וכן יוכלו לממש ברשתות תווים דיגיטליים של "תו הזהב". את הכרטיסים החוץ בנקאיים תנפיק ותתפעל כאל.
המשקל העיקרי של המהלך הוא למעשה בפנייה לתחום המוצרים הבנקאיים. לפי שופרסל ודיסקונט הפלטפורמה תציע את כל המוצרים הפיננסיים שמוכרים לציבור: הלוואות, משכנתאות, פתיחת חשבון עו"ש, מסחר בני"ע ועוד. הצדדים מעריכים שבהמשך הדרך גם שירותי ייעוץ פיננסי יסופקו דרכה. "מדובר במוצרים פיננסים בייצור עצמאי וגם כאלה של חברות הפינטק והבנקים", הסביר אבי צימרמן, מנהל תחום הפיננסים בשופרסל. "הדבר הגדול הוא שכולם מוזמנים לשים את המוצרים שלהם אצלנו".
כדאי לחכות ולגלות עד כמה יאמץ הציבור חלק מהמוצרים שיציע המיזם, כמו פתיחת חשבון עו"ש. כך למשל, בלאומי תלו תקוות גדולות בפפר בתור בנק דיגיטלי, אולם לא הצליחו לגרום ללקוחות להעביר את חשבון העו"ש שלהם לאפליקציה. מנגד ניתן לטעון כי חוויית השימוש בפפר לא הייתה מספקת דיה, או שפשוט המיזם הקדים את זמנו, וייתכן כי עכשיו בשלה העת למיזם שכזה ובשופרסל ובדיסקונט יוכלו לקטוף את הפירות.
עוד במהלך השיחה, אברכהן סיפר כי הבין ש"עולם הקמעונאות הישראלי מאד שונה מבעולם". "לא יעלה על הדעת שדברים בסיסיים כמו מותג פרטי ו-B2B לא יוכלו להתפתח בארץ בגלל כחם של הספקים וחולשתם של הקמעונאים", אמר. "ראינו שאפשר ליצור בעולם המזון סינרגיה גדולה הרבה יותר ממה שרואים בישראל כיום".
"אני חושב שמי שעקב אחרי הפעילות שלי מאז שנכנסתי לשופרסל הבין בשלב יחסית מוקדם שאני לא מתכוון לקפוא על השמרים, והיה לי ברור לי שצריך לשנות את כללי המשחק מקצה לקצה כדי לשמר את המובילות של שופרסל", אברכהן המשיך. "יצרנו מפגש עם האנשים בדיסקונט. אורי לוין (מנכ"ל הבנק – א.פ) אמר לי 'אני מבין מה אתה רוצה ולאן אתה חותר – יש לי הצעה אטרקטיבית בשבילך: במקום שניתן לכם שירותים בואו נייצר משהו ביחד'. זה היה החלום הרטוב שלהם ושלי".
הקמת המיזם עדיין כפופה לאישור של בנק ישראל ורשות התחרות, ואברכהן מצדו משוכנע שהרגולטור "יחבק" את המהלך, כפי שניסח זאת. בהקשר זה התייחס לפרסומים סביב כניסתה של שופרסל לתחום מתן ההלוואות בסניפיה: "איזה מהומות עשו אז הבנקים! בתקשורת דיווחו שעוצרים את המהלך שלנו. בסוף, בשקט בשקט קיבלנו את האישור לכך בצורה סדורה והיום אנחנו מעניקים הלוואות. אני בטוח שגם עכשיו הרגולטור יושיט לנו יד".
כדאי לקחת את הדברים עם קורטוב של מלח, אחד התנאים לכניסת שופרסל לתחום ההלוואות היה קבלת אישור סופי מהלקוח לנטילת ההלוואה שלא ברצפת המכירה. כלומר, לא ניתן לסגור עסקה כבר במתחם הייעוץ בסניף, וללקוח יש זמן להשוות להצעות מתחרות, וגם להתחרט.
בהודעת החברות וכן בשיחה עם המשקיעים שבה וחזרה האמירה שהמיזם יתחרה בכל הגופים, גם בבנק דיסקונט, ולא יפעל לטובת מי מהצדדים. אמנם מוצרים פיננסים של כלל הגופים יוצעו בשירות, אבל אם עסקינן במרקטפלייס דיגיטלי, אחד המבחנים יהיה אופן סידור המוצרים באפליקציה, והאם יבחרו דיסקונט ושופרסל להבליט את המוצרים הפיננסיים בייצור עצמי שלהם על פני אלה של המתחרות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.התגלמות הקפיטליזם החזירי. (ל"ת)אנגלס 20/01/2021 23:06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
הנהנתן המדושן איציק אברכהן צוחק כל הדרך לבנק הודות לקוררוני 20/01/2021 23:18הגב לתגובה זו0 0האיש לא רואה ממטר את הלקוחות המממנים אותו... חסר רסן מחירים בעליה מתמדת, בה בשעה שהמשק בקריסה כלכלית ולאנשים אין כסף להאכיל ילדם...סגור