יצרנית הרכב המתכווץ בדרך לבורסה: תנפיק לפי שווי של עד 600 מ' שקל

סיטי טרנספורמר פיתחה רכב שרוחבו מצטמצם מ-1.4 מ' למטר בודד שיתאים לשימושים עירוניים ויענה על מצוקת החניה. החברה תנפיק בתחילת הרבעון השני. מאז הקמתה ב-2014 גייסה 35 מיליון שקל. בסיטי טרנספורמר צופים כי דגם ראשון יעלה על הכביש בישראל ב-2022
 | 
telegram
(7)
רכב של סיטי טרנספורמר, צילום: סיטי טרנספורמר

חברת סיטי טרנספורמר, שפתיחה רכב חשמלי לשימושים עירוניים שיכול לצמצם את מימדיו, בדרך לבורסה בתל אביב: החברה הודיעה כי תנפיק בתחילת הרבעון השני של השנה לפי שווי של 450-600 מיליון שקל. עד כה גייסה החברה 35 מיליון שקלים.

בחברה צופים כי עד סוף השנה יקבל הרכב שלהם אישור לתקינה אירופית וכי במהלך 2022 יעלה לראשונה על הכבישים בישראל. ל-CT-1, הרכב שפיתחו בסיטי טרנספומר, רוכב מקסימלי של 1.4 מטר (האורך: 2.49 מ') והוא נועד להתמודד הן עם מצוקת חניה והן עם עומסי התנועה, בהם יוכל לתמרן בדומה לרכב דו גלגלי.

המנגנון שפיתחה החברה שמאפשר לרכב להתרחב או להצר את עצמו לרוחב של מטר בלחיצת כפתור מוגנת בפטנט, ולפי החברה היא מאפשרת לו לחנות בחניה של אופנוע. עוד לפי סיטי טרנספורמר, ארבעה רכבי CT-1 יכולים למלא שטח של מכונית רגילה, כך שמדובר על חיסכון של עד 75% בשטח החניה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

תא הנוסעים עצמו, בנפח כאלף ליטר, נשאר ללא שינוי גם כשהרכב מתכווץ, ולמעט הנהג ניתן להסיע ברכב נהג בוגר נוסף, או שני ילדים. בסיטי טרנספוטר טוענים כי תא הנוסעים יוכל לשרת שימוש שונים, כמו אלה של רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

"כבר ברבעון השלישי נייצר מספר רכבי CT-1 לצורך קבלת אישור תקינה אירופאית כרכב השייך לקטגוריית Quadricycle, קטגוריה המקלה על החברה בכניסה מהירה לשוק האירופי", אומר המנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה. "רכבים ראשונים אלו מיוצרים בחברת Roding Automobile שבגרמניה, כשבעתיד רוב פעילות הייצור תיעשה באמצעות צד-שלישי ובמהלך השנה הבאה".

אחד האתגרים הגדולים של תעשיית הרכב החשמלי בדרך לחדירה המשמעותית לשוק הוא הסוללה, וליתר דיוק טווח הנסיעה שזו מאפשרת בין הטעינות, כשהיא מהווה חלק משמעותי בעלות הרכב החשמלי כולו. ברכבים שאינם עירוניים אחד השיקולים המרכזיים של הרוכשים היא כל כמה זמן יצטרכו להטעין את הרכב, והאם יקרה מצב בו באמצע נסיעה ארוכה למשל יצטרכו לחפש לפתע אחר עמדת טעינה.

על פניו לשימושים בתוך העיר החשש הזה פוחת. בכל אופן, לפי סיטי טרנספורמר, הסוללה תספיק לנסיעה של 120-180 ק"מ (תלוי בשימוש בבקרת אקלים). בהקשר זה יוזכר גם המו"מ שמנהלים בשלד הבורסאי  מיה דיינמיקס +0.41% מיה דיינמיקס 24.3 +0.41% מיה דיינמיקס בסיס:24.2 פתיחה:24.8 גבוה:24.8 נמוך:23.8 תמורה:9,553 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  תחת המנכ"ל החדש יניב חברון שרכש נתח ממנו, על רכישה של חברה מתחום המיקרו-מוביליטי, שסובב פתרונות להתניידות או הובלה בסביבה עירונית, למשל באמצעות רכב דו-מושבי - כמו זה של סיטי טרנספורמר, קורקינטים ואופניים חשמליים, רכב דו-מושבי, רחפנים ועוד. לפי דוח של מקינזי, שוק המיקרו-מוביליטי יגלגל ב-2030 כטריליון דולר בשנה.

בתור חברה מבוססת טכנולוגיה, הטווח שמתכננת סיטי טרנספורמר להנפקה הופך אותה לחברה בשווי שוק בינוני ביחס למקובל למשל בנאסד"ק. במהלך השנה האחרונה חברות בסדרי גודל דומים, שבעבר הדירו את רגליהם מהבורסה המקומית, החלו להנפיק בת"א כדרך לגייס הון שיאפשר להן לצמוח. בין השאר יומן אקסטנשנס +3.04% יומן אקסטנשנס 27.1 +3.04% יומן אקסטנשנס בסיס:26.3 פתיחה:26.3 גבוה:28.4 נמוך:26.6 תמורה:8,028 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: וחברת הייקון מערכות -2.79% הייקון מערכות 87 -2.79% הייקון מערכות בסיס:89.5 פתיחה:89.5 גבוה:87 נמוך:87 תמורה:5,535 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  שהנפיקו בשווי דומה לזה של סיטי טרנספומר, וזה עתה נודע כי גלאסבוקס, סטארט אפ שפיתח עבור ארגונים מערכת לניתור דפוסי שימוש ופעילות באפליקציות שלהם, מתכננת גם היא הנפקה באחוזת בית, לפי שווי של 1-1.2 מיליארד דולר - כפול מזה של סיטי טרנספורמר, אך גם כן בסקאלה הבינונית מבחינת שווי שוק.

סיטי טרנספורמר הוקמה ב-2014 ע"י פורמוזה, אודי מרידור, ואייל קרמר. פרופ' יוהאן טומפורדה, אבי פרויקט מכונית הסמארט, הוא אחד השותפים האסטרטגים ומשמש כיועץ של החברה. בין המשקיעים הפרטיים בחברה נמנים טוגדר השקעות שב-2020 השקיעה  בה 7.5 מיליון שקל באמצעות מועדון האנג'לים שלה, וכן היזם הסיני וויי צ'ואן בנג.

תגובות לכתבה(7):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    גו.די.אם בשנת 2022 בשער 600 (ל"ת)
    שיקו 17/08/2021 02:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 5.
    לא ברור כלום
    יהודי מאמין ירושלמי 20/02/2021 14:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביררתי והבירור לא העלה כלום ! עדיף דעתנו יותר פרטים ואז נשקיע !!!
    סגור
  • 4.
    אני בעד כלכלה שיתופית
    ירון 25/01/2021 13:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בעד כלכלה שיתופית, כאשר אני צריך לנסוע משתמש ברכף שיתופי, כולל הנהג, קוראים לזה מונית.
    סגור
  • 3.
    כמעט והשקעתי בחברה ואז אחרי קצת ברור הבנתי שאין טעם . (ל"ת)
    דוד הגנן 24/01/2021 15:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ובגלל החכמים שביררת איתם תמשיך לכסח דשא (ל"ת)
    גאון 24/01/2021 21:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 2.
    חושו אחים חושו
    הרצל 24/01/2021 14:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנפיקו ותמכרו את החברה לפרייארים או קומבינות על חשבון הפנסיה שלנו. לפני שייסגר חלון ההזדמנויות בו כל חברת דמיקולו מנפיקה
    סגור
  • 1.
    חחחחחחח
    חכצגצ 24/01/2021 12:39
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה יהיה כל מטאטא יורה ומנפיק רק תגידו חשמלי וזהו חחחח אנשים ישארו רק עם התחתונים ביד
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות