מיקרונט קופצת ב-6%: "המידע שלנו שווה לציי הרכב הרבה מאד כסף"
מניית החברה נהנית מההייפ סביב הרכב האוטונומי על אף שאינה קשורה אליו ישירות, וכעת היא עולה בבורסה עם דיווח על הזמנה גדולה למצלמות הרכב שלה. המנכ"ל אלי אביבי מספר לביזפורטל במה הם נבדלים ממובילאיי וכיצד יסייעו להורדת עלויות הביטוח ואיתור בעיות בקרב נהגי הצי
מניית החברה מיקרונט -2.33% מיקרונט 171.6 -2.33% בסיס:175.7 פתיחה:168.1 גבוה:175 נמוך:168.1 תמורה:68,409 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: קופצת במסחר בכ-6% לאחר שדיווחה על הזמנה של 5,000 יחידות של מצלמות הרכב שפיתחה, המבוססות על בינה מלאכותית. מיקרונט נהנית מההיפ סביב שוק הרכב האוטונומי (אליו אינה קשורה ישירות) ומוקדם יותר החודש זינקה המניה ב-30% מבלי שדיווחה על התפתחות כלשהי. כעת בשיחה עם ביזפורטל, מסביר מנכ"ל מיקרונט אלי אביבי על פעילות החברה.
"מיקרונט פועלת בשוק הטלמטיקה, כלומר חישה מרחוק", אומר אביבי, "במלים פשוטות מדובר בהתקנת כל מיני רכיבי חומרה בציי רכבים, על מנת שמנהל צי הרכב יקבל תמונת מצב על מה שקורה באזור הרכב: מה מצב הנהג, המנוע, מיכל הדלק וכו'. כך אפשר להבין מה קורה ברכב גם אם הוא נמצא אלפי קילומטרים ממך".
מה ההבדל בין מצלמות ה-SmartCam שפיתחתם לבין מצלמות רכבים אחרות שנמצאות בשוק?
"עולם המצלמות הוא עולם רחב ויש הרבה מצלמות סיניות ואחרות - הן בעיקר מצלמות ואוגרות מידע בכרטיס זיכרון מקומי שניתן לפרוק מאחור יותר, כשמיעוט מתוכן משדר החוצה. המידע בהן נאגר בערך חודש אחורה והן מצלמות לאורך כל הנסיעה – כך שדי קשה לאתר בתוך החומר רגע של תאונה למשל.
"לעומת זאת, המצלמות שלנו עושות ניתוח של הוידאו שמצולם בזמן אמת, והן מדווחות החוצה רק אירועים משמעותיים, כמו תאונה או מצב של רגע לפני תאונה. את אותו אירוע משמעותי הן מתרגמות לסיכום מילולי שנשלח למנהל הצי. למעשה זאת מצלמה שמיוצרת עם התכנה שמוטמעת בתוכה, לא מדובר בתכנה שניתן להתקין על מצלמות אחרות".
למה בעצם הפיתוח הזה נמצא רק בשלבי פיילוט? הרי יש כיום מצלמות רכבים שגם מנתחות מידע.
"כידוע למובילאיי יש פתרון ADAS (מערכות עזר לנהג – א.פ) שמבוסס על אנליטיקה, אבל המטרה שם היא לתת למשתמשי רכב פרטי כמוני וכמוך התראות מקומיות על עבירות בטיחות כדי להוריד את ההסתברות לתאונה. אנחנו פועלים בצורה שונה בכמה מובנים: ראשית, אנחנו פונים לשוק המקצועי ולא הפרטי. זה אומר ציי רכב ארוכי טווח כמו טריילרים, מולטי-טריילרים, דאבל-טריילרים, רכבי לוגיסטיקה, שירותי שדה, תחבורה ציבורית וכו'.
"בכל אלה יש למעשה צי רכב מנוהל, ויש משמעות למידע שמתקבל עליו. ההתראות שלנו מגיעות גם לנהג, וחשוב מכך כאמור, גם למנהל הצי, שמקבל התראה אם הנהג נרדם או התקרב יותר מדי לרכב מלפניו, או עישן ברכב – כל אירוע שאתה יכול לחשוב עליו. המידע הזה שווה להם הרבה מאד כסף".
כלומר, אפשר לדעת אם נהג מסוים נוהג באופן לא זהיר ולפטר אותו, או מנגד להציג לחברת הביטוח נתונים על מספר התאונות הנמוך בצי של החברה?
"נכון מאד. מה שיעשה עם הנתונים מנהל הצי כבר תלוי בו. הוא יכול למשל לתת ציון לכל נהג ולהבין מה הבעיות המרכזיות שלו – יכול להיות שהן מופיעות רק כשנוסעים ברכב א' והן נעלמות כשהוא נוהג ברכב ב'. אז ניתן גם לתחקר את הנהג, גם להדריך אותו, להחליף רכב כשצריך, לתת לנהג בונוס או לחלופין לקנוס אותו. כמו שציינת אפשר לעבוד מול חברת הביטוח ולהוכיח שיש לך סט של נהגים למופת ולבקש הנחה בפרמיה. בנוסף, אם היה וקרתה תאונה, יש תיעוד שאפשר להשתמש בו כדי להוכיח שהיא לא נעשתה באשמת הנהג שלך".
כל הנתונים הללו מועברים דרך תשתית הדור הרביעי בסלולר, מה אתם עושים כדי להכין את עצמכם לפריסת הדור החמישי?
"כשמדברים על סלולר צריך לזכור התשתיות מסופקות על ידי המפעילים הסלולריים ולא על ידינו. אצלנו מדובר בסך הכל על מודם שצריך לעדכן כדי שיתמוך בתשתית. המעבר לדור 5 הוא איטי, ובינתיים רק בימים אלה במדינות רבות מגבירים את הפעיליות בדור הרביעי כך שייקח זמן עד שינטשו אותו. כשיגיע הרגע נעשה מה שצריך נעדכן את המערכות בהתאם".
"לא עוסקים במניפולציות על המניה"
את הרבעון השלישי של 2020 סגרה מיקרונט עם הכנסות של כמיליון שקל בלבד לעומת כ-9.5 ברבעון המקביל אשתקד, זאת בעוד ההפסד העמיק לשלושה מיליון שקלים, בהשוואה להפסד של 1.5 מיליון שקל שנה קודם לכן. עוד בתקופת הדוח ההוצאות על שיווק ומו"פ ירדו, בעוד שהוצאות ההנהלה עלו.
"מאז שנכנסתי לתפקיד בסוף מרץ נעשו שינויים בחברה, ואני חוש שגם תקשרנו אותם החוצה. בראש ובראשונה עשינו צעדי התייעלות, יש ירידה במדדי העלויות שלנו - בלי להיכנס כרגע לפרטים ספציפיים, ובמקביל עשינו שינוי אסטרטגיה, בתור חברה שתציין השנה 40 להיווסדה זה היה הכרחי.
"במסגרת הזאת, בתחום תחום הטלמטיקס התחלנו להתמקד בפעילות מול יצרני הרכב, שמנסים בעצמם לנגוס בנתח של ספקי השירותים המקצועיים. זיהינו את הכיוון הזה ואכן דיווחנו לפני מספר חודשים על יצרנית משמעותית של משאיות שהתקשרנו מולה. השינוי האסטרטגי הנוסף היה פניה לוידאו-טלמטיקס, שזה סגמנט חדש ביותר שצומח בקצב רציני – שם אנחנו תוקפים ולכן פיתחנו את המצלמות שלנו".
השוק המרכזי בו פועלת מיקרונט הוא ארצות הברית, משם התקבלה אותה הזמנה נוכחית ל-5,000 מצלמות של החברה. מדובר בהמשך להזמנה של 1,000 יחידות מאותו לקוח, לאחר שביצע פיילוט עם מאה מצלמות של החברה. מיקרונט נסחרת כיום במחיר של כ-6.8 שקל למניה – רחוק ב-30% ממחיר של 9.8 שקל באוקטובר האחרון, למרות שבתקופת הירידה הורחב הפיילוט מול הלקוח.
כשאביבי נשאל על הירידה הוא משיב "איני עוסק במחיר המניה, אני עוסק בקידום החברה. כשנביא ערך לחברה נביא גם ערך לבעלי המניות, אני לא עוסק במניפולציות או בניפוחים של מניות ביום כזה או אחר. יכול להיות שהייתה השפעה של הנפקה שעשינו באוקטובר (החברה ביצעה הנפקה פרטית לפי מחיר של 670 שקל ל-100 מניות ו-80 כתבי אופציה מסדרה 1 – א.פ)".
מספר ימים לאחר הגיוס באוקטובר, מיטב דש ו-Centaurus Investments מימשו חלק מאחזקותיהם במיקרונט וחדלו להיות בעלי עניין בחברה. גם על כך אביבי נשאל, אולם השיב "זאת שאלה שצריך להפנות אליהם". "אני לא חושב שיש כאן איזשהו עניין עקרוני", הוסיף. מיקרונט דיווחה בעבר כי עובד לשעבר בחברה הגיש נגדה תביעה בהיקף של חצי מיליון שקל בגין אי-תשלום שכר. החברה הגישה מצדה כתבה הגנה ובשלב זה העדיפה שלא להתייחס להליך המשפטי המתנהל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.פתרון טוב לרכבים אוטונומייםש 31/01/2021 15:34הגב לתגובה זו0 2ברכבים בלי נהג מתבקשת מצלמה כזו לדעתיסגור
-
1.החברה כבר הייתה בדרך לקדיש.........רוני 31/01/2021 15:15הגב לתגובה זו0 0פתאום יש שם ניצוץ חדש והיא לא מתומחרת גבוה, אבל צריך עוד כמה הזמנות כאלה כדי שיתחיל להיות ממש מעניין..........סגור
-
הקדיש יאמר עליה. (ל"ת)מני 31/01/2021 18:19הגב לתגובה זו0 0סגור