לפעמים צריך לומר תודה למתחרים: הסיבה שבגללה פריון מזנקת ב-30%

החברה מזנקת על רקע הצפי להתחזקות בהכנסות ובשל רכישת המתחרה הקטנה לפי שווי גבוה; מה חושבים האנליסטים ולמה צריך לצפות לקראת דוחות החברה ביום שלישי הקרוב
 | 
telegram
(1)
דורון גרסטל, צילום: פריון

ביום המסחר האחרון של השבוע שעבר בוול סטריט, מניית פריון נטוורק -0.32% פריון נטוורק 3,110 -0.32% פריון נטוורק בסיס:3,120 פתיחה:3,110 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (PERI) הדואלית זינקה בלא פחות מ-22%. היום במסחר בתל אביב היא עולה ב-31%. מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? שני דברים: שוויה של המתחרה SPOTX, שנרכשה על ידי חברת מגנייט (MGNI) מהתאגיד RTL, והמלצה חיובית.

שלשום, הודיעה MGNI על רכישתה של SPOTX – שכמו פריון מתמחה בשוק ה-CTV הצומח בטלוויזיות חכמות. ההכנסות של הנרכשת לשנת 2020 היו 116 מיליון, כשמתוכם 67 מיליון הגיעו ממודעות CTV. ספוט נרכשה לפי שווי שמתקרב ל-1.2 מיליארד דולר, כשמחצית מהסכום ניתן במזומן והיתר במניות של MGNI, שעלתה בשנה שעברה ב-400%.

מה הקשר לפריון אתם שואלים? מדובר במתחרה ישירה של החברה בשוק של הפרסום המקוון מבוסס וידאו. לפי קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט ההכנסות של פריון אמורות לחצות את ה-321 מיליון דולר ב-2020, כששווי החברה לאחר הזינוק, עומד על קצת למעלה מ-508 מיליון דולר, כשהיא נסחרת לפי מכפיל 56.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הפער הזה שבין התמחור של SPOTX לשווי של פריון הציבורית זועק לשמיים והשוק שם לב לכך. תוסיפו לזה המלצה חיובית מזאקס, בו נכתב, כי "אפשר להניח שהקבלה מצד הלקוחות בזמן המגפה לשירותי ה-CTV, היה מנוע צמיחה משמעותי עבור פריון, כשהחברה הוסיפה 20 לקוחות חדשים ברבעון האחרון, צה שהעלה את כמות הלקוחות שלה בתחום ה-CTV ל-64".

לפי תחזית החברה היא צפויה להכניס ברבעון האחרון בין 110 ל-115 מיליון דולר. לפי הקונצנזוס של 5 אנליסטים שעוקבים אחרי המניה בוול סטריט, פריון תכניס קרוב ל-112 מיליון דולר – שמעידים על צמיחה של 43% בהכנסות. עם זאת, בקונצנזוס הורידו ב-5% את הצפי של הרווח למניה (EPS) ל-0.18 דולר, קרי התכווצות שנתית של 18% בהכנסות.

עם זאת, בזאקס טענו כי פריון היכתה את תחזיות האנליסטים ב-4 הרבעונים האחרונים בממוצע של 102%, והעניקו לה המלצת קנייה. "הסינרגיה ברכישות האחרונות של פריון מהירות מהמצופה יתרמו לצמיחת ההכנסות. ברבעון השלישי של 2020, ההכנסות של פריון עמדו על 38 דולר, ועלו ב-76% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019. הקיצה הזו היא בעיקר הודות לעלייה של 200% בהכנסות מ-CTV", סיכמו.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לקנות או לא לקנות?
    חיים 08/02/2021 08:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי עלייה של 22 אחוז
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות