אירודרום: "נרכוש 23 חברות מקומיות במדינות היעד עד 2025"

מנכ"ל החברה רועי דגני פירט בשיחה עם המשקיעים על אסטרטגיית הצמיחה של החברה והרכישות שביצעה לאחרונה. עוד אמר כי אירודרום שואפת לתפוס נתח שוק של 15% תוך חמש שנים בשוק הרלוונטי לה שנאמד כיום בכ-5 מיליארד דולר בשנה
 | 
telegram
(5)

לאחר מספר רכישות שביצעה באחרונה והנפקה פרטית שהורחבה עקב גידול בביקושים, חברת המודיעין האווירי אירודרום קבוצה -5.27% אירודרום קב 80.9 -5.27% אירודרום קבוצה בסיס:85.4 פתיחה:85.4 גבוה:86.4 נמוך:80.7 תמורה:1,368,371 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: כינסה שיחת משקיעים וירטואלית בה פירטה על אסטרטגיית הצמיחה של החברה וכן הסביבה העסקית בתחום בו היא פועלת. זה עתה הפך בית ההשקעות מור לבעל עניין בחברה, כשרכש מניות נוספות בהיקף של 5 מיליון שקל וכתבי אופציה לא סחירים בסך 3.6 מיליון שקל, אלה יעלו את אחזקותיו בחברה לכ-8.6% בדילול מלא.

באירודרום מעריכים שידווחו בתוצאות 2020 על הכנסות של 15-16 מיליון שקל, גידול של 100% לעומת 8.6 מיליון ב-2019. מדובר בנתון שמצביע על עלייה של 320% בתקופה של 2018-2020. עוד צופה החברה כי גם בשנה הקרובה ירשמו גידול של 100%, ושב-2022 יצמחו בכ-150% לעומת השנה. לפי מנכ"ל החברה רועי דגני, מדובר בהערכות שמרניות שמתייחסות לפעילות הקיימת ואינן כוללות פרויקטים עתידיים ככל שיהיו. אלה לדברי דגני "יגדילו את שיעורי הצמיחה לאין שיעור".

לבד מאירודרום עצמה, הקבוצה כוללת גם את SGC שנרכשה לאחרונה ועוסקת בהעברת ידע ושירותים הנדסיים בתחום הבטחוני, ואת הפעילות הגלובלית של נקסט-פלוס (NPO), שפיתחה מערכת לניהול תהליכי התחזוקה של רכיבי כטב"מים (שנדרשים מעת לעת לחזור לקו הייצור) ושאירודרום חתמה על הסכם אופציה לרכישת 51% ממנה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

דגני הסביר בהקשר זה כי האסטרטגיה של החברה היא לרכוש חברות במלואן. עוד אמר כי הרכישות יאפשרו לאירודרום להיות פעילה לכל אורך שרשרת הערך מול הלקוחות, וש"אם בעבר ידעה לספק רק הדרכה והטמעה אצל הלקוח, כיום החברה לוקחת חלק עוד בשלב המוקדם של הניסויים, ויש בדבר ערך רב".

דגני ציין כי לנקסט-פלוס כ-10-15 לקוחות, להן כ-6,000 משתמשים במוצר והמערכת שלה מוטמעת אצל יצרני טיר-1. "זה לא הרבה באופן כללי לפלטפורמת ERP אבל בהתחשב בכך שהחברה החלה למכור רק במחצית 2020, וללא אנשי מכירות - זה בהחלט לא רע".

לפי נתונים שמפרסמים באירודרום, שוק המודיעין האווירי האזרחי נאמד ב-14 מיליארד דולר בשנה, בעוד זה הצבאי מוערך ב-9 מיליארד דולר בשנה. היקף השירותי מהווה 22% מהמכירות בתחום האזרחי. בתוך זה, לפי אירודרום השוק הרלוונטי עבורם מוערך ב-5 מיליארד דולר בשנה, ובחברה מקווים תוך 5 שנים לתפוס שם נתח שוק של 15%.

דגני הזכיר בשיחה שתי חברות מתחום הפעילות של אירודרום הנסחרות בנאסד"ק: Age Eagle שב-9 החודשים הראשונים של 2020 הכניסה 1.2 מיליון דולר ונסחרת כעת לפי שווי של כ-670 מיליון דולר, ו-Drone Delivery Canada שהכנסותיה בתקופה הסתכמו בפחות מ-9 מיליון דולר ונסחרת לפי שווי של כ-360 מיליון דולר.

"החל מ-2014 התחלתי לראות שהשוק הולך ונהיה יותר מכוון-שירות", אמר דגני. "אפשר להשוות זאת לעולם הענן – פעם נהוג היה להחזיק שרתים בתוך הבית, ואילו היום אנחנו שוכרים שטח מחוץ לחברה ולא אכפת לנו אם הבעלים מחזיק שרתים של דל או של כל חברה אחרת – אנחנו בסוף קונים שטח. גם בתחום ה-ISR (מודיעין אווירי) על כל סוגיו רואים את הטרנד הזה, והכוונה בין השאר למיפוי, מעקב אחרי גבולות, שיטור ימי ועוד. לקוחות אומרים 'מעניין אותנו לקבל את המודיעין עצמו, ולא לעסוק בדרך להגיע אליו - תפעול, תחזוקה, אינטרגרציה של מערכות וכו'".

דגני מכנה את המגמה הזאת "ISR On Demand" ומסביר ש"חברה שזקוקה לתמונת לויין תעלה בעצמה לוויין לאוויר, וכך גם גוף שצריך תמונה של מל"ט לא יעלה בעצמו מל"א לאוויר". עוד לטענתו "הצמיחה חייבת להיות בתחום מתן השירותים, שכן הרגולציה גורמת לכך שכל מי שמעוניין בשירות כזה יצטרך לקנות אותו, ולא יוכל בפשטות להקים מערכת כטב"מים בעצמו. לדוגמה, למפעילי טורבינות רוח ואסדות גז ונפט אין אינטרס להקים את המערכות הללו - עם הטרנד הזה אנחנו רצים קדימה".

עוד אמר על כך המנכ"ל כי להערכתו "שימוש בכטב"מים בתחום האנרגיה המתחדשת והתשתיות יתפתח לאין שיעור. תשתיות הן כלי נהדר לרשויות לצאת ממשברים ואנו צופים שתקציבים בהיקף גדול מאד ינועו ממשרדים כאלה ואחרים לתחומי התשתיות והאנרגיה". דגני ציין כי "בטורבינות רוח, כדי לאתר תקלות בלהב בדרך כלל עוצרים את פעילות המתקן כולו, ומעלים צוות שיבחן את התקלה. באמצעות רחפנים למשל, שגם הם חלק מתחום הכתב"מים ואירודרום פעילה גם שם, ניתן לצלם ולהוציא אנליזה תוך דקות בודדות מבלי לעצור את הטורבינה".

אירודרום פעילה בכמה מודלים עסקיים, היא גם בעלים של מל"טים וציוד בתחום, גם מוכרת שירותים לצד שלישי, גם משמישה אמצעי לחימה שלקוחות רכשו זה מכבר, וגם רוכשת חברות מקומיות במדינות היעד. המודל האחרון, לדברי דגני, הוא זה ש"יכניס את החברה לתוך השוק העולמי".

דגני הסביר כי "במקום לשלוח עובדים לרילוקיישן ולהקים יחידה עסקית בכל מדינה שתיגש בעצמה למכרזים, אנחנו רוכשים חברות מקומיות במיליוני דולרים בודדים, ונותנים להן את הכלים כדי לזכות במכרזים – ה'בייס' שלנו בישראל יספק להן תמיכה. זו אסטרטגיית גו-טו-מרקט' עם החזר מיידי שמאפשרת לשמור על יתרון הגודל התחרותי של אותן חברות שם המשחק פה הוא פרישה – כמה שתהיה פרוש באופן רחב יותר, ככה תהנה יותר מהצמיחה של השוק כולו".

"אירודרום מתכננת לרכוש 23 מפעילים מקומיים עד שנת 2025", אמר, "היקף העסקים של כל אחד מהם בממוצע הוא 4-8 מיליון דולר בשנה כיום, וכשמחברים את המספרים מגיעים לסכומים אסטרונומיים".

תגובות לכתבה(5):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בדיחה מחזור 14-15 ושווי מנופח (ל"ת)
    אנונימי 09/02/2021 16:06
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 3.
    חברת צמיחה מעולה. אירודרום ביצעה לאחרונה רכישות
    יוסי 09/02/2021 14:13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מהותיות שיקפיצו אותה ליגה נוספת. צומחת במכירות 100% משנה לשנה!. כשמצטרף לזה עבודה קשה, צניעות ורעב, אנחנו יודעים שעשינו נכון כבחרנו להשקיע באירודרום לטווח ארוך. אין כאן המלצה!
    סגור
  • 2.
    מישהו לרוץ איתו
    דן 09/02/2021 10:26
    הגב לתגובה זו
    4 1
    בנאדם רציני ומנכ"ל מעולה. כל הכבוד!!
    סגור
  • בורח לו מהר מאוד (ל"ת)
    דנה 09/02/2021 13:47
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    חברת מצקועית ורעבה בתחום הכי צומח
    אבי 09/02/2021 09:51
    הגב לתגובה זו
    6 1
    השמיים הם הגבול עבודה וגם הנסדאק יגיע
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות