גיל לייזר מנכל גו-טו
צילום: אביעד בר-נס

יבואנית קיה תשקיע 3.5 מ' ד' בגו-טו של שגריר לפי שווי של 45 מ' ד'

העסקה מול טלקאר שבבעלות משפחת אונגר משקפת לגו-טו, לשעבר קאר-טו-גו, שווי הגבוה ב-50% מהגיוס האחרון ביולי. טלקאר תקבל 8% ממניות גו-טו ושגריר תרד לאחזקה של 49.8%. גו-טו: "נעמיק את הפעילות בשווקים הקיימים ונכנס לערים נוספות באירופה"
איתי פת-יה | (1)

קבוצת שירותי הרכב שגריר -1.76%  מדווחת על השקעה של כ-3.5 מיליון דולר בחברה הבת (55%) גו-טו (לשעבר קאר-טו-גו) מצדה של טלקאר, יבואנית קיה בישראל הנמצאת בבעלות משפחת אונגר. העסקה משקפת לגו-טו שווי של 45 מיליון דולר לפני הכסף - גבוה ב-50% מהגיוס האחרון ביולי. טלקאר תקבל לידה כ-8% ממניות גו-טו, ושגריר תרד לאחזקה של 49.8%.

גו-טו מספקת שירותי רכב שיתופי, קרי השכרה לטווחי זמנים קצרים, והיא פועלת כיום במדריד, מלטה וישראל (תל אביב, ירושלים, רעננה, הרצליה, נתניה). מלבד השכרת רכבים, בחו"ל מציעה החברה גם השכרה של אופניים, קורקינטים חשמליים ואופנועים. ב-2020 בוצעו כ-1.3 מיליון נסיעות באמצעות שירותי החברה, וההכנסות מהן בסתכמו בכ-12.5 מיליון דולר.

ביולי האחרון השקיעה Nazare Capital Management בשליטת מייסד WeWork אדם נוימן 10 מיליון דולר בגו-טו. בעקבות העסקה הנוכחית מול טלקאר, Nazare תרד לאחזקה של 4.7% בחברה.

"השקעה לפי שווי הגבוה בכ-50% משווי החברה לפיו בוצע הגיוס הקודם, הינה עדות נוספת לחשיבות פעילותה של GoTo ולכך שהחברה טרם הגיעה לחשיפת מלוא הערך שלה", כך אמר בהתייחס לעסקה דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר.

גיל לייזר, מנכ"ל גו-טו, מסר מצדו כי "קשרים חזקים עם יצרני רכב מובילים בעולם ובראשם קיה, יאפשרו לנו, עם השלמת העסקה, להמשיך את הצמיחה שלנו בשווקים חדשים בדגש על השוק האירופאי ולהעמיק את הפעילות בשווקים הקיימים".

עוד הוסיף לייזר כי "עולם התחבורה השיתופית צומח ואנו רואים כי יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך תחבורה כשירות. בתקופת מגפת הקורונה, עלה הביקוש בפתרונות נהיגה עצמית מצד אנשים שוויתרו על כלי התחבורה מהעבודה ולא רצו להסתמך על תחבורה ציבורית. אנו מתחילים את 2021 חזקים וממוקדים ונפעל לשנות את עולם התחבורה ולהביא את הבשורה המשמעותית של GoTo לערים נוספות באירופה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    משקיע 11/02/2021 11:35
    הגב לתגובה זו
    שילמו 4.5 מיליון דולר בשביל הזכות למכור בלעדית לגוטו פלוס אפסייד על הפעילות. נראה כמו עסקה נכונה לשני הצדדים