על בד: קו ייצור חדש; צופה ממנו הכנסות של 140 מיליון שקל בשנה
החברה צפויה לפתוח את הקו החדש בתחילת 2024 ולגייס כ-30 עובדים. עלות הקמת הקו: 190 מיליון שקל
ממשיכה לצמוח בעקבות הקורונה: על בד +0.45% על בד 2,007 +0.45% בסיס:1,998 פתיחה:1,998 גבוה:2,016 נמוך:1,965 תמורה:209,397 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: תקים קו חדש לייצור בדים לא ארוגים בעלות מוערכת של כ-190 מיליון שקל, כך מדווחת החברה. החברה צופה הכנסות של כ-140 מיליון שקל לאחר השלמת בנייתו שצפויה להסתיים להערכת החברה בתחילת 2024.
החברה צפויה להקים את הקו החדש במפעל ליד דימונה ולצורך תפעולו תזדקק החברה לכ-30 עובדים, כאשר בכוונת החברה שהבדים שייוצרו בקו החדש יוכלו לעמוד בדרישות מחמירות של רגולציית איכות הסביבה, לרבות באי שימוש בחומרי פלסטיק. בחברה מסבירים כי הקמת הקו החדש נדרשת לצורך שדרוג סל המוצרים הקיים, פיתוח מנועי צמיחה חדשים בעלי רווחיות גבוה יותר ושמירת נתח השוק של החברה בתחום המגבונים הלחים.
בחודש שעבר הודיעה על בד העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, ובדים לא ארוגים, כי החליטה על שינוי במבנה הארגוני ומעבר לפעילות באמצעות חמש חטיבות. זאת מאחר שבעקבות משבר הקורונה נוצרו לחברה ביקושים גבוהים באירופה ובארה"ב למוצרי מגבונים בכלל ולמגבוני חיטוי בפרט. דירקטוריון החברה גם הנחה את ההנהלה לבחון ולקדם דרכים שיבטיחו התמקדות בפיתוח ליבת העסקים באירופה ובארה"ב והגדלת היכולת הוורטיקלית של החברה.
מנכ"ל החברה דן מסיקה: "ההחלטה להקים קו ייצור חדש בדימונה היא אירוע משמעותי לעלבד, והיא מהווה המשך למגמה של ייצור מוצרים ירוקים וחיזוק התחום בעיקר באירופה".
שיפור במדדים בעקבות הקורונה
בעקבות הקורונה דיווחה החברה בדוחותיה לרבעון השלישי על שיפור בכל המדדים התפעוליים. החברה עברה לרווח של 41.3 מיליון שקל (רווח בקצב שנתי של כ-117.6 מיליון שקל). מאז שהערכנו באתר ביזפורטל בסוף חודש מרץ כי החברה צפויה לחזור לדרך המלך המניה זינקה בכ-300%.
לקריאה נוספת:
> על בד - האם זו אחת החברות הזולות בבורסה?
> בזכות הקורונה - על בד בדוח מצוין; המניה מזנקת ב-17% נוספים
> "אנחנו מעריכים שהביקוש למגבונים ומוצרי חיטוי ימשיך להיות גבוה"
ההכנסות ברבעון השלישי רשמו עלייה של 19% והסתכמו בכ-404.7 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-340.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019. עיקר הגידול בהכנסות מיוחס לגידול של כ-65 מיליון שקל במכירות מגזר המגבונים. מנגד, בחברה מציינים כי ברבעון השלישי של השנה ירד שער החליפין הממוצע של הדולר מול השקל בכ-2.4% ושל האירו מול השקל בכ-4.3%, בהתאמה, אל מול הרבעון המקביל אשתקד. השפעת השינויים בשערי החליפין הינה קיטון של כ-13 מיליון שקל בהכנסות.
הכנסות מגזר המגבונים רשמו עלייה ל-365.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-300.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, בעוד הכנסות ההיגיינה הנשית רשמו ירידה קלה ל-39.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-40 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019, וזאת בהתאם למגמה הכללית בשוק ההגיינה העולמי, שרשם ירידה בצריכת מוצרי הגיינה, בין היתר בהשפעת סגרים שנכפו כתוצאה מהשלכות התפשטות נגיף הקורונה.
בשורה התחתונה מדווחת על בד על רווח נקי של 42.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 24.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2019 ולעומת רווח של כ-25 מיליון שקל ברבעון הקודם.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.חברה מצויינת (ל"ת)מנהל תיקים ותיק 16/02/2021 11:40הגב לתגובה זו0 0סגור