"ננסה ש-40% מהמחזור יגיע מהדיגיטל תוך 3 שנים – כמו היעד של נייקי"
דקה לתוך השיחה כבר הגיע הניימדרופ: "'סקימס' של קים קרדשיאן ו'פאבלטיקס' של ריהאנה הם למשל לקוחות חזקים שלנו באינטרנט, שצומחים בקצב גבוה וששיעור הרווחיות הגולמית והתפעולית בהם הוא גבוה גם כן". סמנכ"ל הכספים של דלתא גליל +1.78% דלתא גליל 18,880 +1.78% בסיס:18,550 פתיחה:18,550 גבוה:18,990 נמוך:18,490 תמורה:19,908,474 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , אסף אלפרוביץ, מדבר בפתח הראיון עמו בביזפורטל על הקשר בין שתי כוכבות הפופ והטראש למושג זוהר הרבה פחות כמו שיעור רווחיות גולמית ותפעולית, שכן החברה דיווחה על שיפור בשניהם - 40% ו-10.4% בהתאמה, מול 37.1% ו-10.1% ברבעון המקביל – ואנחנו מפנים אליו את החשד המיידי: העלאת מחירים. זה לא הסיפור לדבריו.
"השיפור הגיע כאמור משינוי בתמהיל ערוצי המכירה שלנו", אומר אלפרוביץ, "מכירות בדיגיטל הן בעלות שיעור רווחיות גולמיות יותר. שינינו את תמהיל המוצרים ויצאנו באופן יזום בשנה האחרונה מקווים שהיו פחות רווחיים עבורנו, כמו המוצרים שיצרנו לוולמארט. על חשבונם התמקדנו במוצרים רווחיים יותר כמו בגדי פנאי ונוחות, מה שנקרא 'Athleisure'. להערכת כל המומחים הגדולים בעולם מגמת הצמיחה בתחום הזה תמשך והדי.אן.איי והעצמה שלנו היא באמת במוצרים כאלה כמו פיג'מות, בגדי ספורט וגרביים כך שאנחנו נהנים מהמגמה".
בדוחות הרבעון כללה לראשונה החברה את תוצאות Bare Necessities, קמעונאית אונליין של הלבשה תחתונה שאת רכישתה השלימה באוקטובר האחרון בתמורה ל-12 מיליון דולר. "מתוך שיפור של 3 נקודות בשיעור הרווחיות הגולמית ברבעון, 0.5 הגיעו מהפעילות של בר נססיטיז", אלפרוביץ מציין.
וככה זה נראה במספרים: הכנסות של כ-460 מיליון שקל ברבעון, נמוך ב-10% מהרבעון המקביל אולם גבוה ב-20% מזה שלפניו. מכירות 2020 כולה הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר, נמוך ב-14% מנתון של 1.69 מיליארד דולר ב-2019. המכירות בדיגיטל עליהן מדבר אלפרוביץ צמחו ב-180% לעומת הרבעון המקביל ל-76 מיליון דולר, וב-2020 צמחו ב-130% לסך של 152 מיליון דולר.
הרווח נקי ברבעון בנטרול סעיפים חד פעמיים נטו ממס עמד על 27 מיליון דולר, ירידה של 21% לעומת 38 מיליון דולר בתקופה המקבילה, אך גבוה ב-38% מהרבעון השלישי של 2020. בשורה התחתונה של השנה כולה לא הצליחה החברה להתחמק מפגעי המשבר, ורשמה מעבר להפסד של 40 מיליון דולר לעומת רווח של 58 מיליון דולר ב-2019. בנטרול סעיפים חד פעמיים נטו ממס הסתכם הרווח הנקי ב-3.8 מיליון דולר, לעומת 60.2 מיליון דולר שנה קודם לכן.
כמו כן, ברבעון יצרה דלתא תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 162 מיליון דולר (בנטרול תקן IFRS 16), רמת שיא עבור החברה ושיפור מ-97 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסוף התקופה היו בקופת החברה 232 מיליון דולר וההון העצמי עמד על 476 מיליון דולר. החובה הפיננסי נטו עמד על 236 מיליון דולר, אחרי שירד ב-30% מרמתו אשתקד.
"יש לנו כמה מנועי צמיחה מאד משמעותיים", מספר אלפרוביץ על המשך הדרך עבור קבוצת הטקסטיל, "זה האונליין שעליו דיברנו, כשחוץ מאתרי דלתא אנחנו מוכרים באמזון ובזלנדו וגם בבר נססיטיז ובריולה שרכשנו; בנוסף יש את המותג הפרטי שאנחנו מוכרים באתרים שלנו, ושם אנחנו יכולים לשפר את הרווחיות כי אנחנו שולטים בכל שרשרת הערך. החברות המובילות בעולם כמו לולו-למון ונייקי, אמרו שתוך שנתיים-שלוש יש להן יעד של 35-40% מהמחזור יהיה דרך האינטרנט, ואנחנו רואים אותן כמודל לחיקוי ומשתדלים ללכת בדרכן. בינתיים בפעילות בישראל השיעור עומד על 15%".
"עוד מנועי צמיחה הם תחומי ביגוד הפנאי והספורט שהזכרנו, וגם ה'מאס מרקט' – מכירות לקמעונאיות ענק כמו וולמארט, טרגט, קוסקו או המקבילות באירופה קרפור, לקלייר. זה תחום שצמח מאד בתקופת הקורונה כי הסניפים של הרשתות האלה היו פתוחים בקורונה ובגלל שינוי בהרגלי הצריכה עם גידול משמעותי לטווח הארוך בסגמנט הזה, ואנחנו בין היצרים המובילים ללקוחות שמניתי".
עוד מוסיף אלפרוביץ כי גם המפעלים של דלתא במצרים, תאילנד וויאטנאם הם מנוע צמיחה עבור החברה. "אלה מדינות שהלקוחות שלנו מעריכים את הטבות המיסוי בהן, מדיניות המכס, עלויות הייצור והיכולת הורטיקליות שלנו – דבר שנייקי, שלה אנחנו מייצרים גרביים, ממנפת לטובתה. הענקיות העולמיות מקדמות מהלך של צמצום ספקים אסטרטגיים – הן עובדות עם פחות ספקים אבל מחפשות כאלה שיש להם אמינות ויכולות עיצוב, פיתוח וייצור. אנחנו עושים הכל 'בבית', מהסריגה והצביעה והתפירה דרך האביזרים, מעין וואן סטופ שופ, וזה נכס אסטרטגי שהלקוחות שלנו רואים כאטרקטיבי".
המנכ"ל ובעל השליטה שלכם, אייזיק דבח, אמר לנו לאחרונה שהסגרים גרמו לאנשים לרכוש יותר פיג'מות ובגדים לבית. אם ככה, לא מדובר בביקושים שכבר סופקו?
"פיג׳מות הן גם מוצר אופנתי ועונתי. יש פיג'מות שונות לאביב, לחורף, לקיץ ולסתיו. לאנשי הפיתוח, העיצוב והשיווק שלנו יש תפקיד משמעותי בלהציג באמת קולקציות חדשניות שאנשים ירצו לקנות. בשנים האחרונות לקחנו נתח ששוק מהמתחרים אז נראה שאנחנו יודעים לעשות את זה".
ומה לגבי בגדי ספורט? פתיחת חדרי הכושר תביא לעלייה במכירות או שגם ככה כל מי שמתאמן המשיך לעשות זאת בסגר ודאג לעצמו לבגדי אימון?
"לשוק הספורט יש עוד המון פוטנציאל צמיחה כשדברים יחזרו לנורמה. רק ב-2020 הייתה אמורה להיות אולימפיאדה והיורוליג שבוטלו. אם תסתכל על נייקי ואדידס, השנים החזקות שלנו הן כאלה עם אירועי ספורט גדולים. במובן הזה הקורונה עשתה לא טוב, כי אירועי הספורט תומכים בביקושים לאפנה. מעבר לזה, הספורט המקצועי, למשל קבוצות של ילדים ונוער זה שוק של מיליארדים בארצות הברית, כך שגם החזרה שלהם למגרשים תעשה לנו טוב ואני מאד אופטימי".
"יש לנו חנויות בחו"ל באזורים תיירותיים כך שאנחנו רגישים לסגר ולתנועת הקונים". אסף אלפרוביץ, סמנכ"ל הכספים בדלתא (צילום: ארז עוזיר)
הסרבנים בשוליים
קבוצת דלתא נסחרת כעת לפי שווי של 2.8 מיליארד שקל, והמניה השאירה מאחור את השפל אליו הגיע במרץ, אז התרסקה ב-60% לעומת אמצע פברואר 2020, רגע לפני שהכתה הקורונה במערב. מאז מניית דלתא התאוששה והיא מתקרבת למחירה טרם המשבר, כשבלאומי פרטנרס אף נותנים לה אפסייד של 12% על מחיר השוק ומציבים לה מחיר יעד של 103 שקל למניה, גבוה מרמתה לפני הקורונה.
החברה פעילה בישראל, ארצות הברית ואירופה, ובאחרונה הנפיקה את הפעילות המקומית שלה ( דלתא מותגים -1.57% דלתא מותגים 6,642 -1.57% בסיס:6,748 פתיחה:6,748 גבוה:6,798 נמוך:6,633 תמורה:621,373 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ) בבורסה בתל אביב לפי שווי של 1.3 מיליארד שקל אחרי הכסף, כשגייסה מהציבור 263 מיליון שקל (ברוטו). דלתא מפעילה בארץ כ-200 חנויות ושני אתרי אינטרנט באמצעות המותגים דלתא (169 סניפים, מהם 15 חנויות עודפים) וכן רשת ההלבשה התחתונה פיקס הפונה לקהל יעד של נשים צעירות (30 סניפים). נוסף על החנויות שבבעלותה, מוצרי דלתא מופצים בישראל בכ-1,400 נקודות מכירה נוספות. לדלתא ישראל מועדון לקוחות המונה כמיליון איש, והמכירות לאלה ב-2019 היוו כ-60% מכלל המכירות בארץ.
בחודשים האחרונים הודיעה דלתא על שיתוף פעולה בישראל עם רשת הטיפוח Bath & Body Works ועם מותג ההלבשה התחתונה לנשים ויקטוריה'ס סיקרט. אלפרוביץ אומר כי השת"פ עם הראשונה יחל רק בשנה הבאה, ועם השנייה יותר מאוחר, כך שלהתקשרויות מולן לא צפויה להיות השפעה על הפעילות השנה.
אותם 230 סניפי דלתא/פיקס בישראל נפתחו מחדש בימים אלה והשאלה הגדולה היא האם גם בחברה מכירים מקרוב את המקרים שמובאים עתה בעיתונות מדי יום על נאחזי החל"ת/סרבני העבודה שמקשים על החזרה להיקף הפעילות המלא.
"סליחה אם זה קלישאתי, אבל אני חושב שדלתא היא משפחה", משיב על כך אלפרוביץ, "כך מרגישים גם העובדים שלנו, שהם מצוינים ונאמנים ומתרגשים מאד לחזור לחנויות. אנחנו פחות חווים תופעות כאלה".
מה? אתה רוצה לומר שלא נתקלתם במוכר או מקפל בגדים שאמרו לכם "תודה, נשתמע ביוני כשאפסיק לקבל דמי אבטלה"?
"אחד או שניים היו בוודאי".
ועם כל הכבוד לרצון להחזיר אותם לעבודה, מצאתם אולי מקום להתייעלות? יכול להיות שאפשר להסתדר עם פחות עובדים בכל סניף?
"ביחס לנהירה של הקונים והעמידה בתורים עכשיו אני לא רואה שאנחנו במגמה של הורדה של העובדים אלא במגמת צמיחה".
בארץ באמת המשק נפתח מחדש, אבל באירופה קצב ההתחסנות עוד נמוך ושם אתם דורכים במקום – 0% שינוי לעומת רבעון מקביל. מה יהיה שם?
"אין לנו כדור בדולח לצערי, אנחנו כמובן תלויים בהחלטות של הממשלות ומן הסתכם כשהחנויות סגורות זה אתגר, אבל יש פיצוי גדול בפעילות האינטרנטית שלנו באירופה".
דיברת באופטימיות על הביגוד לבית, אבל מה קורה עם מותגי הפרימיום שלכם?
"הרבעון השני והשלישי של 2020 היו מאתגרים בשביל מותגי הפרימיום בכל העולם, וגם בשביל 7FAM ו-Splendid שלנו. ברבעון הרביעי ראינו ירידה משמעותית במכירות אבל הגענו לאיזון תפעולי. צריך לזכור שיש לנו חנויות בארצות הברית ובאירופה באזורים תיירותיים כך שאנחנו רגישים לסגר ולתנועת הקונים. נקווה שתהיה שם חזרה הדרגתית לשגרה ובינתיים כמו שדיווחנו יצאנו מכמה סניפים בארצות הברית ששכרנו. נמתין ולראות איך הדברים מתפתחים כדי לדעת אם נעדיף לצאת מסניפים נוספים".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.חברה מצויינת (ל"ת)מיקי 13/03/2021 11:02הגב לתגובה זו0 0סגור