"ישראכרט עדיין לא מגרדת את נתח השוק הפוטנציאלי שלה"

הדוחות של חברות האשראי הגדולות הם מהאינדיקטורים הטובים ביותר על הכלכלה הישראלית. מנכ"ל ישראכרט, רון וקסלר, מסביר על האסטרטגיה החדשה של החברה ומסביר מהם מנועי הצמיחה שלה
 | 
telegram
(3)

חברות האשראי הגדולות הן סוג של מראה אמיתית למצב המשק. ההכנסות שלהן והיותן הסולקות, כלומר "השומרות"/"העוקבות" שיושבות בכל פעולה כלכלית אלקטרונית הכוללת את אמצעי האשראי, מספקת מראה להוצאות הצריכה הפרטית. מהמידע הזה ניתן לגזור מסקנות על תהליכים רחבים יותר שעוברים על המשק.

אז כמעט בכל מקרה אחר, ירידה של 39% ברווח הנקי השנתי וירידה של 24.6% בהכנסות ברבעון, הייתה נתקלת בהרמת גבה כללית. במקרה של ישראכרט -0.69% ישראכרט 1,440 -0.69% ישראכרט בסיס:1,450 פתיחה:1,428 גבוה:1,487 נמוך:1,400 תמורה:19,504,030 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: פחות. קודם כל מהסיבה הפשוטה שאנשים הוציאו פחות בגלל המגפה, כשסקטורים שלמים ומניבים כמו התיירות נפסקו לגמרי. רק על התיירות ירדו לחברה הכנסות של 155 מיליון שקלים.

כהערת שוליים, צריך לעשות הבדלה בין ההכנסות, לבין ניהול החברה ושולי הרווח, וכנראה שהשורה התחתונה ביחס שבין הרווח שלפני מס לרווח שאחרי מס, השנה הזו היתה טובה, אפילו מאוד. ברבעון האחרון של 2020, הרווח לפני מס עמד על 66 מיליון שקל, כשהרווח הנקי עמד על 46 מיליון. מדובר על 9% מכלל ההכנסות שעמדו על 516 מיליון. זה לא רע בכלל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מה אומרים המספרים של ישראכרט?
בכל מקרה, במספרים נטו, ברבעון הרביעי של 2020, ההכנסות מבתי עסק ירדו מ-289 ל-267 מיליון שקל. ירידה של 7.6%. ההכנסות ממחזיקי אשראי ירדו ב-16%, מ-167 ל-140 מיליון שקל, כשסך כל ההכנסות ירדו ב-8% מ-561 ל-516 מיליון. אגב, שורת ההוצאות ירדה מ-480 ל-450 מיליון והרווח הנקי ירד מ-61 מיליון שקל ל-46 מיליון.

בנוגע לשנה כולה, בחברה דיווחו שמחזור העסקאות בכרטיסי אשראי הסתכם בשנת 2020 ב-158.6 מיליארד שקל, לעומת כ-167 מיליארד שקל ב-2019. עיקר הירידה במחזור העסקאות מיוחסת, כאמור, מהתכווצות חדה בפעילות הכלכלית המקומית והעולמית, ירידה מהותית בפעילות בכרטיסי אשראי בתחומים שונים והרעה במצב המשק ומחזיקי כרטיס בעקבות מגפת הקורונה. 

סך ההכנסות הסתכם בשנת 2020 הסתכמו בכ-2.1 מיליארד שקל, לעומת כ-2.3 מיליארד שקל ב-2019, קיטון של כ-9%. ההכנסות קטנו בעיקר עקב השפעות מגפת הקורונה. ההכנסות מעסקאות בכרטיסי אשראי הסתכמו בכ-1.6 מיליארד ש״ח, לעומת כ-1.9 מיליארד שקל ב-2019, קיטון של כ- 14%. ההכנסות קטנו בעיקר עקב השפעות מגפת הקורונה.

מנכ"ל קבוצת ישראכארט, רון וקסלר, אופטימי. לאחרונה התחלף הדירקטוריון ולחברה, שרק בשנה האחרונה התפלגה לגמרי מבנק הפועלים יש תוכניות גדולות לעתיד, כולל הכניסה המאוד רועשת שלהם לתחום הביטוח.

"אנחנו תמונת ראי של המשק של הפעילות העסקית והצרכנית של המשק. ברור שלקורונה הייתה השפעה משמעותית. בסוף התוצאות טובות ביחס למצב. הצגנו רק הקיטון בתקציב התיירות היוצאת והנכנסת שירדה בצורה דרסטית של 155 מיליון שקל. היו ענפים נוספים שירדו, כאלה שיותר כשגם ההפרשות להפסדי אשראי גדלו", אמר וקסלר בראיון לביזפורטל.

למרות הסגרים המשק הראה יכולת להתמודד וגם אתם...
"נכון. אבל זה על טייס אוטומטי, עשינו לא מעט התייעלות. הייתה הפחתת שכר להנהלה והוצאות לחל"ת, אבל הודענו גם על התייעלות של ירידה של 220 משרות שיושלם עד סוף השנה, ולא נראה מלוא ההשפעה השנה, התוכנית הזו צפויה להביא חיסכון של בין 44 ל-56 מיליון שקל שנתי".

אז הקורונה הייתה טובה לביזנס?
"הקורונה אפשרה לחדד כמה עפרונות, ואפשרה לקחת צעדים שלא היה ניתן לקחת בלעדיה. היה גם בום באיקומרס, יש לנו פלטפורמה של טרגט ייחודית כשמסתכלים על ההשפעות קדימה וגם האצה של עולם התשלומים האלקטרוניים, אולי הייתי מוותר על 'התענוגות' של 2020, אבל זה אפשר לנו להתייעל. 

"הרגולטור בא ואמר לבנקים להוריד את שיעור המסגרות, השינוי הוא רוח גבית ליכולת שלנו להעניק ללקוח מסגרת נוספת ואשראי נוספת. זה מייצר לנו פוטנציאל מאוד גדול".

השוק לא נהיה צפוף?
להיפך, הרגולציה מצמצמת את השוק. שוק האשראי הוא תחרותי, אבל אנחנו ממנפים את היתרונות שלנו שזה בסיס לקוחות מאוד רחב. אנחנו מבינים ש-2020 לא הייתה טובה כמו השנים שלפניה, אנחנו מתכננם להיכנס לביטוח לקראת סוף השנה, אני יכול לפנות למי שאני יודע שמחדש ולתת לו הצעה.

"מנועי צמיחה הם בתחומי האשראי הצרכני ובהמשך גם עסקי, אנחנו עדיין לא מגרדים את נתת השוק הפוטנציאלי ושברי % מהשוק העסקי, אז יש לנו הרבה מקום לגדול. מערכת טרגט שמגדילה לבעלי עסק את היכולת להגיע ליותר קהלים. יש אסטרטגיה ואנחנו מכוונים לבנות "סופר-אפ: (Super app) קשר דיגיטלי רציף עם הלקוח שתתמוך בכל מנועי הצמיחה".

איך אתה רואה את השפעות המגפה?
"לפי החודשיים הראשונים של השנה, רואים התאוששות ביחס לשנה שעברה וזה מעודד, כשעם כמות המתחסנים אומר שהתנועה העסקית תגדל, במחצית השנה קשה להתנבא. ברמה של הפתיחות של המשק והיכולת של האנשים לצאת ולעבור בין עסקים, כולל המשך אימוץ כלים דיגיטליים, אז נכון לכרגע המשק מתקדם, צריך לראות מה יקרה עם האבטלה והמענקים והמצב הכללי במשק".

"צריך לזכור שיצאנו לדרך עצמאית מתחילת הקורונה. אנחנו חברה עצמאית לגמרי, זה היה היריון בסיכון גבוה לאור הקורונה. בוצעו הרבה מהלכים בתקופה הזו. קיבלנו הבעת אמון גדולה מהמשק, אז כשמתסכלים על השורה התחתונה, זו הייתה שנה וחשובה".

 

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    החברה איבדה את דרכה
    חבל 19/03/2021 19:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקריסה התחילה עם הבאת מנמ״ר מהצבא שחשב שהוא מנהל חיילים ועם אנשי Qa מפרטנר בתור אנשי שיווק, ראשי צוות בתור מנהלי דיגיטל ככה עושים השקעות הזויות החברות כמו my check ולא מתכוננים נכון לעידן הדיגיטלי. ועכשיו בתוכנית הפרידה הלכו כל כך הרבה אנשים טובים, אז מי ירים אותם?
    סגור
  • 1.
    חברת מעולה לרווחים טובים המניה שלה דפוקה לגמרי. לא מובן (ל"ת)
    רוני 17/03/2021 17:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הושפעה חזק משנת הקורונה
    המשקיע הוותיק 18/03/2021 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים היו בבית וביזבזו פחות , רכשו פחות באשראי. 2021 אמורה להיות שנת צמיחה עם גידול של למעלה מ -6% בתמ"ג , יותר ויותר אנשיםצ מתחסנים , פתחו את המשק , בהמשך יפתחו גם השמיים , כל זה יגרום לגידול בצריכה. מעבר לכך החברה הכריזה על תוכנית צמצוך עובדים , יש לזה עליות ראשנות שפוגעות ברווח אבל כפי שאמרו זה אמור לתרום לרווח כבר בשנים הבאות.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות