עדיקה: צמיחה של 30% ברבעון; רווח תפעולי של 4 מיליון שקל
חברת האופנה הכניסה כ-60 מיליון שקל ברבעון הרביעי; הגידול בפעילות הבינלאומית פגע בשיעור הרווח הגולמי עקב עלויות שילוח ומכס. המנכ"ל רועי הסל: "הכנסות המגזר הבינלאומי מתקרב לראשונה להיקף פעילות החברה בישראל"
{עדיקה סטייל} מדווחת על הכנסות של 59.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020 ועל רווח תפעולי של 3.9 מיליון שקל (6.6% מהמכר), גידול של 30% בהכנסות לעומת רבעון מקביל ושל 65% ברווח התפעולי (5.2% מהמכר בזמנו). הצמיחה מיוחסת בעיקרה למגזר הבינלאומי ולגידול במספר לקוחות הפעילים באתר.
הרווח ברבעון הסתכם בכ-1.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-184 אלף שקל ברבעון המקביל. הרווח הגולמי עלה מעט ל-28 מיליון שקל, מול 26.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעוד שיעורי הרווח הגולמי ירד לרמה של 47.2% מהמכר לעומת 58% קודם לכן - ירידה המיוחסת לגידול בפעילות הבינלאומית שמלווה בעלויות שילוח ומכס גבוהות יחסית.
בישראל הרווחיות הגולמית עומדת על שיעור של כ-58.4%, גם כן ירידה ביחס ל-2019 שמוסגרת בגידול מהותי בעלויות ייבוא המוצרים ובסגרי הקורונה. כמו כן, הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות עלו לכ-27.6 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה ל-25.1 מיליון שקל בזה המקביל. בעדיקה מדווחים על גידול של 45% במספר הלקוחות באתר הישראלי ל-90 אלף איש.
עוד פרסמה עדיקה את תוצאות 2020 כולה: צמיחה של 41% לרמת הכנסות של כ-193 מיליון שקל, ושל 43% ברווח התפעולי (13.5 מיליון שקל). הרווח הגולמי השנתי עמד על כ-100 מיליון שקל, עלייה של כ-27%, והפעילות הבינלאומי חוותה גידול של 327% להכנסות בסך 65.3 מיליון שקל. גם בשנה הרווח הגולמי עלה בעוד השיעור שלו נפגע: כ-99.6 מיליון שקל (51.7%) מול כ-78.9 מיליון שקל (57.7%) ב-2019, וזאת מאותן סיבות שהוזכרו לעיל. הרווח השנתי הסתכם בכ-4.4 מיליון שקל לעומת כ-1.5 מיליון שקל ב-2019.
"במהלך השנה פעלנו לקידום מהלכים עסקיים ותפעוליים הן בחנויות הפיזיות והן בפעילות האון ליין בארץ ובחו"ל, בין היתר, על ידי אופטימיזציה בפעילות השיווק, הידקנו את מדיניות התמחור והמשכנו לייעל את הפלטפורמה הטכנולוגית תוך התייעלות בכל תחומי הפעילות. כמו כן, פעלנו לחיזוק הפעילות הבינלאומית בארה"ב, אשר נמצאת במגמת צמיחה מואצת ומהווה נדבך משמעותי בהתפתחותה העסקית של החברה", אמר רועי הסל, מנכ"ל עדיקה.
"בנוסף, התמקדנו בפיתוח מנועי צמיחה נוספים ובתוך כך במהלך חודש ינואר השקנו את פלטפורמת המסחר המקוונת הבינלאומית של החברה גם בבריטניה. אנו שבעי רצון מהעובדה שהיקף ההכנסות ברבעון הרביעי מפעילות המגזר הבינלאומי מתקרב לראשונה להיקף ההכנסות מפעילות החברה בישראל".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הלך המותג בארץרועי 21/03/2021 14:57הגב לתגובה זו1 0הפריטים מזעזעיםפפםסגור
-
1.לעשות שורט על עדיקה. תמחק עוד שנה שנתיים (ל"ת)אלין 21/03/2021 11:27הגב לתגובה זו0 0סגור