מספנות ישראל: ההכנסות ברבעון ירדו ב-10%, הרווח התפעולי צמח ב-53%
חברת מספנות ישראל -0.56% מספנות ישראל 7,276 -0.56% בסיס:7,317 פתיחה:7,317 גבוה:7,324 נמוך:7,245 תמורה:930,437 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדוות על קיטון בהכנסות של הרבעון הרביעי של 2020: ההכנסות הסתכמו ב-209 מיליון שקל, לעומת 233 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 10%. הקיטון בהכנסות נובע מעיקר מירידה בהכנסות במגזר המספנה, זאת בעקבות משבר הקורונה. הרווח התפעולי ברבעון צמח בכ-53% ל-26 מיליון שקל (12.5% מההכנסות), לעומת כ-17.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019 (כ-7.3% מההכנסות).
ה- EBITDA ברבעון גדל בכ-27.6% ל-40 מיליון שקל, לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח הנקי ברבעון עלה ל-19.8 מיליון שקל (כ-18 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי של כ-9.2 מיליון שקל (כ-5.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל.
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל על הדוחות:
"התוצאות שאנו מציגים היום ממחישות את גמישותה התפעולית של הקבוצה, התומכת ביכולותינו לפעול ביעילות ולמקסם את ההכנסות והרווחים שלנו. בין היתר, הדבר מתבטא בכמות הסחורה הנפרקת במגזר הנמל, שגדלה ב-2020 בכ-44% תוך שיפור משמעותי ברווחיות המגזר. במגזר המלט אנו מציגים ב-2020 גידול חד של כ-46% בהכנסות לאור גידול משמעותי בסך של כ-700 אלף טון בהיקף הכמות הנמכרת (המהווה גידול של 67%) תוך שיפור הרווחיות. במהלך השנה החולפת הגדלנו את צי האוניות להובלת מלט לשלוש אוניות (בנוסף להגדלת צי אוניות הצובר בשתי אוניות נוספות). בעלות על אוניות מתקדמות אלו מבטיחה עצמאות, יעילות ומחירי הובלה נמוכים, ללא תלות במחירי ההובלה בענף הספנות. במגזר המספנה הודענו בנובמבר האחרון על השלמת מו"מ משמעותי בהיקף של כ-128 מיליון דולר על הסכם לייצור ומכירה של כלי שיט למדינה באסיה, אשר צפוי לתמוך בהמשך צמיחתה של החברה הבת, מספנות ישראל בשנים הקרובות".
תוצאות 2020 - סך ההכנסות בשנת 2020 גדל ב-.2%, ל-765 מיליון שקל.
במגזר המלט ההכנסות צמחו בכ-45.7% לכ-413.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-283.8 מיליון שקל בשנה שעברה. העלייה בהכנסות במגזר המלט מיוחסת לגידול בכמות הנמכרת, שקוזזה מעט על ידי ירידה במחיר הממוצע לטון. ה-EBITDA במגזר המלט צמח בכ-55.6% לכ-61.8 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-15%), לעומת כ-39.8 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-14%). העלייה ברווחיות הושפעה מירידה בעלות הממוצעת לטון, ירידה בעלות חומר הגלם, ירידה בשע"ח וירידה בעלות ההובלה, וכן כתוצאה מפריסת ההוצאות הקבועות על כמות גדולה יותר.
במגזר הנמלי ההכנסות עלו בכ-18.9% לכ-152.3 מיליון שקל, לעומת סך של כ-128.1 מיליון שקל אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מגידול של כ-44% בפריקת המטענים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בשל שימוש ברציף נוסף, שהועמד ע"י החברה ללקוח הפועל בתחום הגז והוחזר זמנית לשימוש החברה החל מאפריל 2020, בקיזוז ההכנסה הממוצעת לטון פריקה, בעיקר לאור תמהיל המוצרים. ה-EBITDA במגזר עלה בכ-78.2% לכ-43.6 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-29%), לעומת כ-24.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (שיעור רווח של כ-19%). העלייה ברווחיות נובעת מגידול בפעילות, תמהיל המוצרים והתייעלות בהוצאות התפעוליות.
במגזר המספנה ההכנסות הסתכמו בכ-154.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-267.1 מיליון שקל בשנת 2019. הירידה בהכנסות במגזר המספנה נובעת בעיקר מסיום פרויקטים ועיכוב בכניסה של פרויקטים חדשים, שהביא לירידה בהיקף העבודות שבוצעו בתקופה לעומת שנה קודמת. ה-EBITDA במגזר המספנה צמח בכ-64.9% לכ-38.4 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-25%), לעומת כ-23.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (שיעור רווח של כ-9%). העלייה ברווחיות נובעת מתמהיל פרויקטים בביצוע ברווחיות גבוהה יותר בתקופה וסגירת יתרות בפרויקטים שהסתיימו וכן מירידה בהוצאות אחרות.
הרווח התפעולי של החברה צמח בתקופה בכ-33% לכ-103.6 מיליון שקל (כ-13.5% מההכנסות), בהשוואה לכ-77.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019 (כ-10.5% מההכנסות). הגידול ברווח התפעולי נובע מהשיפור ברווח הגולמי, וכן מכך שבשנת 2019 נרשמו הוצאות חד פעמיות אחרות, נטו בסך כ-21.9 מיליון שקל שעיקרן הפרשה להתחייבויות תלויות, בעוד בשנת 2020 הסתכמו ההוצאות האחרות, נטו, בכ-6.9 מיליון שקל. תוצאות 2020
בפברואר השנה חתמה חברת הבת על הסכם לרכישת אניית מטען בעלת כושר הובלה של כ-37,500 טון בתמורה לכ-10.5 מיליון דולר. השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך הרבעון השני של 2021. לאחר הרכישה, ימנה צי האוניות של החברה 12 אוניות, בנוסף, החברה מעדכנת כי דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד שאינה מקיימת את מבחן הרווח, בסך של 25 מיליון שקל
תחזיות לעתיד
"אנו שוקדים כיום על פיתוח מספר מנועי צמיחה משמעותיים, ובהם הקמת ממגורות לגרעינים וכניסה לתחום הביטומן" כך אומר צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל. "בנוסף, הודענו היום כי דירקטוריון החברה קיבל החלטה להרחיב את פעילותה לתחום מוצרי הגבס. שוק תשומות הבניה צפוי לצמוח בקצב מואץ בשנים הקרובות ובכוונתנו לפעול למיצוי הפוטנציאל העסקי הרב הטמון בתחום פעילות זה בהתבסס על הידע הנצבר בחברה, התשתיות הייחודיות שלה וכן היתרונות הלוגיסטיים של נמל החברה. בנוסף, אנו משתתפים בהליך הפרטת נמל חיפה יחד עם שותפינו, DP WORLD מדובאי, מהחברות המובילות בעולם בתחום זה, מתוך ראייה אסטרטגית לפיה ביכולתנו לפתח נמל שישמש כ-HUB אזורי ועולמי ושיתבסס על שלוש רגליים מרכזיות - קישוריות עולמית, גשר למזרח התיכון ויעילות טכנולוגית גבוהה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מי תזכה בנמל? ממש בחירה קשה... (ל"ת)שמוליק 22/03/2021 18:31הגב לתגובה זו0 0סגור