יוחננוף: הרווח התפעולי שולש ברבעון, החנויות הזהות צמחו בכ-15%

רשת הדיסקאונט צמחה בכ-23% ברבעון הסוגר של 2020 לרמת הכנסות של כ-900 מיליון שקל. הרווח התפעולי המתואם הסתכם בכ-75 מיליון שקל. פתיחת חנויות חדשות שיפרה את תנאי הסחר מה שהוביל לגידול ברווחיות הגולמית והתפעולית
 | 
telegram
(1)

רשת הדיסקאונט יוחננוף -2.13% יוחננוף 23,880 -2.13% יוחננוף בסיס:24,400 פתיחה:24,400 גבוה:24,460 נמוך:23,810 תמורה:1,388,697 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על צמיחה של 22.7% ברבעון הרביעי של 2020 לרמת הכנסות של 896 מיליון שקל (בנטרול טיפול חשבונאי בהסדרי קונסיגנציה) ועל גידול של 219% ברווח התפעולי המתואם ל-74.5 מיליון שקל (בנטרול תקן IFRS 16 והוצאות חד פעמיות בגין תרומות ולפני הוצאות אחרות) עם שיעור רווחיות תפעולית של 8.8%, זאת בהשוואה להכנסות של 730 מיליון שקל ורווח תפעולי מתואם של 23.3 מיליון שקל (3.4% מהמכר) ברבעון המקביל. הגידול מיוחס לעלייה של 15.5% במכירות החנויות הזהות ומפתיחת חנויות חדשות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה ב-33.6% לכ-237 מיליון שקל כששיעור הרווחיות הגולמית עלה מעט ל-26.5% (24.3% בתקופה המקבילה)  בין היתר עקב ניהול יעיל של המלאי ואובדן המלאי ומשיפור תנאי הסחר של יוחננוף עקב פתיחת החנויות החדשות, כך לפי החברה. בשורה התחתונה ובנטרול תקן IFRS 16, רשמה יוחננוף רווח לתקופה של 63.3 מיליון שקל (כ-23 מיליון שקל בתקופה המקבילה), או 68.2 מיליון שקל בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות והוצאות בגין גריטת סניפי יינות ביתן.

ה-EBITDA המתואם (בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות ותקן IFRS 16) הסתכם בכ-88 מיליון שקל (כ-10.4% מההכנסות) לעומת 35.9 מיליון שקל (כ-5.2% מההכנסות) בתקופה המקבילה – עלייה של כ-145.5%. ה-EBITDA בתקופה עמד על 120.4 מיליון שקל, כפול מברבעון המקביל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות


בשנת 2020 כולה ההכנסות עלו ב-11.3% ל-3.3 מיליארד שקל והרווח התפעולי המתואם עלה ב-73.6% לכ-217 מיליון שקל (7% מהמכר לעומת 4.3% ב-2019). הרווח הגולמי עלה בכ-18.6% ל-831.4 מיליון שקל. ה-EBITDA הסתכם רשם גידול של 38.4% לכ-368 מיליון שקל.

הרווח השנתי בנטרול תקן IFRS 16 עמד על 135.8 מיליון שקל, גבוה ב-42% מב-2019, וב-170.5 מיליון שקל בנטרול הוצאות חד פעמיות בגין תרומות והוצאות בגין גריטת סניפי יינות ביתן. ביוחננוף מסבירים כי החברה רושמת חלק מעלויות רכישת סניפים המיוחסות לציוד ולשיפורים כהפסד. יוחננוף תחלק דיבידנד בסך כולל 62 מיליון שקל בגין תוצאות 2020.

השנה מתעתדת הרשת לפתוח 7 סניפים נוספים ולהגיע למספר של 35 סניפים פעילים, וכן לקדם את הסינרגיה בהמשך לרכישת רשת הסטוק "זול סטוק", עליה סיפר לאחרונה בראיון לביזפורטל סמנכ"ל הכספים של יוחננוף, עוז יוסף. "ביוחננוף למשל תוכל למצוא בקרוב מוצרים של זול סטוק. נוכל לחזק את מחלקת כלי הבית במוצרים שנביא במחיר הרבה יותר זול שיתגלגל ללקוח. עוד ניצור סינרגיה בין מוצרים, נגיד במחלקת היין למכור גם כוסות יין. היבט שני הוא להביא את שאר המוצרים שלהם לחנויות שלנו, בין אם באמצעות קונסיגנציה או בזכיינות", אמר יוסף.

עוד הוא הוסיף כי "נקודה נוספת היא כח הקנייה שלנו, שעכשיו זול סטוק תהנה ממנו כדי לפעול מול ספקים שמשיקים לנו. הם יוכלו לקבל מחירים נמוכים יותר, הרי רשת גדולה מקבלת הנחות משמעותיות יותר על כמות. מדובר למשל על חומרי ניקוי. מעבר לזה, כחברה יש לנו המון נדל"ן בבעלותנו ואנחנו יכולים להכניס לשם עוד חנויות של זול סטוק בכל מיני קונספטים: חנות ליד חנות, חנות בתוך חנות".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרשמרקט
    ציקי 24/03/2021 17:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקחה אותם בהליכה...בלי מכירות אונליין ......
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות