מיטרוניקס: צופה גידול של 130% בהכנסות ב-2025
חברת מיטרוניקס -0.93% מיטרוניקס 1,070 -0.93% בסיס:1,080 פתיחה:1,080 גבוה:1,080 נמוך:1,045 תמורה:4,985,796 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על מכירות של כ-132.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2020, לעומת כ-93 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנוסף, החברה מדווחת על הפסד תפעולי של כ-9 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל. ועל הפסד נקי של כ-2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 17.5 ברבעון המקביל.
מרב שרוני פישר מלאומי פרטנס, מתייחסת לדו"חות מיטרוניקס: "מיטרוניקס הגיעה למשבר הקורונה עם מותג חזק, מיצוב שוק מצוין וחוסן פיננסי, מה שאפשר לה גמישות רבה בתקופת חוסר הוודאות ויכולת לספק את הביקושים שעלו בחדות לאורך השנה. החברה אף הצליחה להגדיל נתחי שוק כתוצאה מכך. כמו כן לחברה פריסה גיאוגרפית רחבה מאד, פעילות נרחבת ומתגברת בערוצי האונליין ושותפים חזקים ויציבים פיננסית בחו"ל. יתרונות אלו באו לידי ביטוי בתוצאות השיא של החברה בשנה החולפת ואנו מאמינים בפוטנציאל הטמון בפעילותה וביכולתה לפעול להשגת יעדיה גם בעתיד. יחד עם זאת, להערכתנו שווי השוק של החברה, נכון להיום, מגלם את פוטנציאל הצמיחה הצפוי בשנים הבאות ולכן אנו מותירים את המלצת ההשקעה במניית החברה על 'החזק, ומעלים את מחיר היעד ל-60 שקל למניה – נמוך בכ-3% ממחיר השוק".
תחזיות לשנה הקרובה:
החברה צופה בשנה הקרובה גידול של כ-18% בהכנסותיה, המתבסס בעיקרו על גידול בתחום הרובוטים לניקוי בריכות. החברה מאמינה כי משפחות הרובוטים לשוק הפרטי שהושקו בשנת 2015, יחד עם קו הרובוטים החדש שהושק ב- 2019 והדגמים החדש ים שיושקו ב-2021 ,כמו- גם המשך חיזוק ערוצי השיווק השונים, לרבות ערוצי האינטרנט, יגבירו את הביקוש למוצרי החברה.
בתחום מוצרי הבטיחות והמוצרים הנלווים מצפה החברה למספר התקנות של מערכות פוסיידון באסיה והמשך התבססות בשוק זה החברה שוקדת על פיתוח מערכת יחודית לניטור, בקרה וטיפול במי הבריכה, שחלקה יפותח בפיתוח עצמי וחלקה יתבסס על מערכות ומוצרים משלימים. החברה צופה עלויות והשקעות של כ-31 מיליון שקל בפיתוח מערכת זו בשנה הקרובה, לא כולל רכישות ומיזוגים. הדור הראשון של המערכת צפוי להיות מושק בשנת 2023.
אסטרטגיית 2025
החברה החלה ביישום תכנית אסטרטגית עד שנת 2025 - החברה הציבה לעצמה יעד הכנסות של 2.3 מיליארד שקל, ושיעור רווחיות תפעולית בטווח של 17% עד 20% בשנת 2025. אסטרטגיית החברה היא למצב את עצמה כמותג הנבחר בכל ערוץ הפצה ובעיני הלקוח הסופי, להיות הרובוט הנבחר בקרב המנקים הרובוטים, בפרט, ובקרב מנקי הבריכות בכלל, ולספק את הפתרון החכם הנבחר לניהול בריכות שחייה. כמו כן, אסטרטגיית החברה כוללת פיתוח יכולות שיאפשרו הקניית פתרונות דיגיטליים חכמים במוצרי החברה, כגון פיתוח טכנולוגיות ייחודיות, חיבוריות IOT ,תוכנות ואפליקציות ייעודיות אשר יאפשרו לנותני השירות ולמנהלי החנויות לנהל את העסקים שלהם בצורה מיטבית, תוך שיפור הצעות הערך לבעלי הבריכות והגברת הלויאליות.
אייל טריבר מנכ"ל מיטרוניקס מסביר איך יגיעו ליעד ב-2025: "אנחנו משקיעים הרבה מאמצים להיכנס למקומות שמנקים בהם את הבריכות ללא רובוטים. אנחנו עושים את זה באמצעות שיתופי פעולה עם השותפים שלנו, באמצעות מאמצים דיגיטליים ממוקדמים להחדרת מודעות הטכנולוגיה ומודעות למותג של מיטרוניקס. כמו למשל שיתוף הפעולה שלנו עם אמאזון מרקט פלייס, הם תורמים הרבה למודעות של הרובוטים כי הוא מוכרים הרבה מאוד רובוטים גם בטיריטיות שבעבר לא השתמשו בהם רובוטים. החברה עושה מאמץ גדול, כחלק מאסטרטגיית 2025 להגדיל ולחדור לאזורים שלא משתמשים ברוטובים גם בארה"ב ברצועת השמש – פלורידה, טקסס, קליפורניה ואריזונה וגם בספרד, צרפת, איטליה וגרמניה. יש הרבה מאוד שווקים שלא משתמשים ברובוטים באופן מלא ונעשה מאמצים להיכנס גם אליהם".
תוצאות לשנת 2020
הכנסות הסתכמו במיליארד שקל, לעומת הכנסות של כ-846.5 מיליון שקל בשנה שעברה. הרווח תפעולי הסתכם כ-208 מיליון שקל, לעומת כ-145 מיליון שקל בשנה שעברה הרווח הנקי הסתכם בכ-168.4 מיליון שקל בשנה, לעומת כ-118 מיליון שקל בשנה שעברה. בנוסף, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 45 מיליון שקל ב-8 באפריל.
מיטרוניקס בנתה בשנים האחרונות תשתית שיווק והפצה במדינות רבות ברחבי העולם וצמחה בקצב יפה וקבוע, אלא שאז באה הקורונה: אנשים ישבו בבית, לא היו יכולים לצאת ולבלות, והתחילו להשקיע את זמנם וכספם בתוך הבית. כך, בבת אחת, הביקושים למוצרים של מיטרוניקס עלו והחברה היתה ערוכה להתמודד איתם ברמת היצור וההפצה.
נכון להיום, מיטרוניקס משווקת את המוצרים שלה, רובוטים לניקוי בריכות, ל-65 מדינות ברחבי העולם והיא מובילה כמעט בכולן. לטובת ההפצה היא מפעילה 5 חברות בנות בארה״ב, צרפת, אוסטרליה, גרמניה, וספרד ומעל 100 מפיצים בשאר המדינות. "אין הרבה חברות שיושבות בכ"כ הרבה מדינות, כשבכל אחת מהמדינות אנחנו מחזיקים בנתח שוק הכי גבוה. עם מוצר כ"כ בעל ערך לשוק הביתי". לראיון המלא עם מנכ"ל מיטרוניקס.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מיטרוניקס זו רק ההתחלהחיים 25/03/2021 22:18הגב לתגובה זו0 0חברה בריאה המניה תגיע עוד השנה לשיאים חדשיםסגור
-
1.חברה טובה אך מניה יקרה מדי (ל"ת)משקיע 25/03/2021 17:02הגב לתגובה זו0 0סגור