פרטנר: יותר מנויים, פחות רווחים; אבל החברה עדיין ריווחית

ההכנסות הסתכמו ב-808 מיליון שקל, ה-EBITDA ירדה ב-6%, הרווח למניה ירד מ-5 אגורות ל-3 אגורות והרווח הנקי וכל השורות האחרות ירדו גם כן בשנת הקורונה
 | 
telegram

חברת התקשורת פרטנר -0.4% פרטנר 1,987 -0.4% פרטנר בסיס:1,995 פתיחה:1,995 גבוה:2,015 נמוך:1,970 תמורה:7,900,496 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הגישה היום את דוחותיה לרבעון 4 של 2020 ולשנה כולה, כשכמו מרבית הסקטור, גם היא חוותה שינויים. אבל בעוד החברה מציגה גידול במספר המנויים לאורך ורוחב שירותיה – ההכנסות והרווחים ירדו, בעיקר בשל הירידה בשירותי הנדידה.

ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו מ-834 מיליון שקל ל-808 שקל, או 3%. עלות המכר ירדהה מ-693 מיליון ל-679 מיליון. הרווח הגולמי ירד בכ-9%, מ-141 מיליון ל-129 מיליון והרווח התפעולי ירד ב-33%, מ-30 מיליון שקל ל-20 מיליון שקל. הוצאות המימון ירדו ב-35%, מ-20 מיליון שקל ל-13 מיליון שקל. הרווח הנקי לרבעון הרביעי ירד ב-295, מ-7 מיליון שקל ל-5 מיליון והרווח למניה ירד ב-40%, מ-5 אגורות למניה ל-3 אגורות למניה.

ה-EBITDA אמנם ירדה ב-6%, אך שיעור ה-EBITDA המתואמת נשארה על 26%. עם זאת, בשנה כנראה בשל הירידה בשירותי הנדידה, ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) ירדה בכ-12%, מ-57 שקל ל-51 שקל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עם זאת, החברה יכולה להתנחם בכך שיש עלייה במספר המנויים לשירותיה. מנויי הסיבים עלו בכ-90%, מ-76 אלף מנויים ל-139 אלף. מספר משקי הבית שמחוברים לסיבים עלה כמעט ב-50%, מ-324 אלף בניינים ל-465 אלף בתים. מספר מנויי הטלוויזיה צמחו ב-23%, מ-188 אלף ל-232 אלף.

בשנה כולה הרווח הנקי הסתכם ב-17 מיליון שקל לעומת 19 מיליון שקל ב-2019 – ירידה של 11% בסך הכול בשנה המאתגרת הזו.

בהתייחסו לתוצאות הרבעון הרביעי 2020 והשנה כולה, ציין מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי כי "בסיכום שנת הקורונה, והמורכבות התפעולית שלה, הצליחה פרטנר לשמור על יציבות בהכנסות ולהציג רווח. בשנת 2020 נוספו לפרטנר מאות אלפי מנויים שהצטרפו לשירותי החברה בסלולר, באינטרנט ובטלוויזיה. בשנה האחרונה פרטנר הרחיבה את מנועי הצמיחה בסלולר עם השקת רשת הדור ה-5 של 'פרטנר 5G', באינטרנט עם הרחבת תשתית הסיבים העצמאית 'פרטנר פייבר', ובשירות הטלוויזיה הצומח בישראל 'פרטנר TV' עם העמקת שיתוף הפעולה עם נטפליקס בבאנדל ייחודי.

"בסלולר, בסיס המנויים של פרטנר צמח ב-179 אלף מנויים בשנת 2020, והגיע לכ-2.84 מיליון מנויים, לצד המשך עלייה בנאמנות לקוח עם שיעורי הנטישה הנמוכים מזה למעלה מעשור.

"בשנת 2020 ביצענו את קפיצת המדרגה הגדולה של קבוצת פרטנר בשוק האינטרנט, עם זינוק של 23% במספר המנויים מבוססי תשתית האינטרנט - שהסתכם ב- 329 אלף מנויים בסוף השנה, כתוצאה מהצטרפות של עשרות אלפי מנויים חדשים ל'פרטנר פייבר', תשתית הסיבים האופטיים העצמאית של החברה. תשתית הסיבים של פרטנר מגיעה נכון להיום ליותר מ- 760 אלף משקי בית, כאשר יותר מ- 500 אלף מתוכם בבניינים שמחוברים באופן פעיל לתשתית ויותר מ- 150 אלף מהם כבר מנויים לשירות האינטרנט על גבי הסיבים האופטיים של פרטנר.

"שירות הטלוויזיה 'פרטנר TV' הוא הצומח ביותר מבין כל שירותי הטלוויזיה בישראל גם ב-2020, עם תוספת של 44 אלף מנויים נטו במהלך השנה. נכון להיום, לפרטנר  TVיש כ- 234 אלף מנויים, כאשר רובם מנויים גם של שירותי האינטרנט של החברה.

"בפתח שנת 2021 פרטנר ניצבת בעמדת זינוק מצוינת לצמיחה בכל תחומי הפעילות, בזכות היערכות ארוכת טווח שביצענו בשנים האחרונות, שכללה גם צמצום משמעותי של החוב וגם השקעה בתשתיות תקשורת עצמאיות שמאפשרות לנו להגדיל רווחיות."

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות