
יוניפור גייסה 140 מיליון דולר להמשך פיתוח מערכת השיחה שלה למרכזי שירות לקוחות טלפוניים
חברת שירותי השיחה הישראלית יוניפור (Uniphore) המספקת פלטפורמת שיחות לארגונים דיווחה כי גייסה 140 מיליון דולר. זהו סבב המימון הרביעי של החברה והגדול ביותר עד היום, שסך הכספים שהושקע בה עד כה הינו 210 מיליון דולר.
יוניפור, המספקת פלטפורמת בינה מלאכותית לארגונים המסייעת לארגן ולנהל את המגעים של מרכזי שירות, לתת חוויית לקוח טובה יותר ובסופו של דבר להביא לתוצאות עסקיות טובות יותר. החברה דיווחה כי המימון מיועד להמשך פיתוח טכנולוגיית הבינה מלאכותית של החברה, לרבות שילוב אוטומציה ולמידת מכונה בארגון. הוא גם יכלול מיקוד ביישומי בינה מלאכותית מבוססי וידאו, לאחר שיוניפור רכשה את Emotion Research Labs מוקדם יותר השנה וגם יישומים בשוקי האמון, אבטחה ו-RPA. בנוסף, דיווחה החברה המינוי של רוב ריוקרט, שותף מנהל ב-Sorenson Capital Partners, למועצת המנהלים של יוניפור.ריוקרט הוא מנהל בכיר מנוסה המתמקד בטכנולוגיה שמביא רקע חזק במוצרים חדשים וצמיחה. בהמשך להודעה על הגיוס, אמר אומש סצ'דב, מנכ"ל ומייסד משותף של יוניפור: "הזרמת ההון הזאת והתוספת החדשה למועצת המנהלים שלנו יזינו את הצמיחה שלנו, ימקמו אותנו להשגת המתחרים ויעזרו לשנות עסקים באמצעות חוויות לקוח משופרות באופן דרמטי". סטפן ברתייה, מנהל הכספים של יוניפור, הוסיף: "מרכזי שירות מתמקדים במתן שירות לקוחות מצוין וביעילות באמצעות בינה מלאכותית ואוטומציה. עם יותר מ-1.15 מיליון נציגי שירות שמועסקים בכל העולם וגם מיקוד גדל בתמיכה בנציגים ושירות לקוחות דיגיטלי, הזדמנות השוק חזקה יותר מאי פעם בעבר. ההודעה של היום על מימון נוסף מאשרת את העניין הרב בתחום הזה ותתמוך בצמיחה החזקה שלנו שצפויה בשנה הבאה ולאחריה". 2020 האיצה את החובות הדיגיטליות בכל חברה ושמה את המיקוד באופן ישיר על בינה מלאכותית ואוטומציה כדי לבצע את השינוי הזה שהמומחים מסכימים שהוא חזוי להיות הזדמנות שוק של יותר מ-500 מיליארד דולר. כהוכחה למגמה הזאת, נתוני שוק מראים שארגונים הגדילו את ההסתמכות שלהם על נציגי שירות כדי לשרת את צורכי הלקוחות מרחוק בגלל המגיפה הגלובלית והוראות סגר אזוריות.
יוניפור נהנתה מהתנופה הזאת וצפויה להגיע להכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של 100 מיליון דולר מחוזים בשנת הכספים 2022 על סמך תחזית של היפר צמיחה מתמשכת. בשנה האחרונה יוניפור זכתה בעסקאות גדולות כולל כמה מספקי התקשורת, חברות הביטוח וארגוני השירותים הפיננסיים הכי גדולים בעולם. בנוסף, החברה גם זכתה בחוזי לקוחות עם ספקים של חוויית לקוח (CX) כולל Tech Mahindra, NTT DATA, Sitel, Firstsource ו-WNS. העסקאות האלה ואחרות יכולות לתמוך ביותר מ-75,000 נציגי שירות לקוחות שיכולים לטפל בכ-160 מיליון מגעים בכל חודש. יוניפור גם הגדילה את מצבת עובדים בשנה האחרונה עם ההוספה של יותר ממאה עובדים חדשים בכל העולם, "כמשקיעים מובילים בטכנולוגיות שינוי ארגוניות, התרשמנו מאוד מהצוות של יוניפור וממה שהם הצליחו לעשות עבור הלקוחות והשוק הרחב יותר", אמר רוב ריוקרט, שותף מנהל ב-Sorenson Capital. "אנחנו נרגשים לתמוך ביוניפור ומאמינים ש-2021 תהיה שנת פריצה של חדשנות והתקדמות עצומה בשינוי חוויית הלקוח בארגון".
את סבב המימון האחרון הזה הובילה Sorenson Capital Partners והוא כולל משקיעים חדשים נוספים מאירופה והמזרח התיכון, Serena Capital ו-Sanabil Investments, ומשקיעה אסטרטגית, Cisco Investments.