"האישור של T-Mobile יפתח לנו את הדרך להגדלת הצבר"

לאחר שמיקרונט קיבלה אישור להזרים מידע ממצלמות הרכב שפיתחה על גבי התשתית של ענקית הסלולר, המנכ"ל אלי אביבי אומר לביזפורטל כי האישור אינו טריוויאלי, חושף את סדר גודל העלויות עבור החברה, וטוען כי הדבר יסייע להם לקבל הזמנות משני לקוחות ענק פוטנציאליים
 | 
telegram
(2)

חברת מיקרונט -2.33% מיקרונט 171.6 -2.33% מיקרונט בסיס:175.7 פתיחה:168.1 גבוה:175 נמוך:168.1 תמורה:68,409 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , המפתחת מצלמות המשמשות לאיסוף נתונים עבור ניהול ציי רכב, דיווחה הבוקר כי קיבלה אישור להזרים את הדאטה מהמוצר שלה בזמן אמת על גבי תשתית מפעילת הסלולר האמריקאית T-Mobile, השלישית בגודלה בארצות הברית. "זו חברה שפרושה בכל רחבי ארה"ב ומגלגלת כ-70 מיליארד דולר בשנה", מסביר המנכ"ל אלי אביבי בשיחה עם ביזפורטל, "אבל הסיפור האמיתי בדיווח שהוצאנו הוא לא T-Mobile אלא השיוך העסקי שלנו מול שני לקוחות ענק שדרשו את האישור שלה כדי להשתמש במצלמות שלנו - ולכל אחד מהם מאות אלפי מנויים".

לפני שנמשיך הלאה להסבר של אביבי על חשיבות הדיווח, נזכיר כי בראיון קודם לאתר סיפר כי המוצר של מיקרונט פונה "לשוק המקצועי ולא הפרטי. זה אומר ציי רכב ארוכי טווח כמו טריילרים, מולטי-טריילרים, דאבל-טריילרים, רכבי לוגיסטיקה, שירותי שדה, תחבורה ציבורית וכו'. באמצעות המצלמות מנהל צי הרכב מקבל תמונת מצב על מה שקורה באזור הרכב: מה מצב הנהג, המנוע, מיכל הדלק וכו'. כך אפשר להבין מה קורה ברכב גם אם הוא נמצא אלפי קילומטרים ממך".

"מנהל הצי יכול למשל לתת ציון לכל נהג ולהבין מה הבעיות המרכזיות שלו", המשיך אביבי, "יכול להיות שהן מופיעות רק כשנוסעים ברכב א' והן נעלמות כשהוא נוהג ברכב ב'. אז ניתן גם לתחקר את הנהג, גם להדריך אותו, להחליף רכב כשצריך, לתת לנהג בונוס או לחלופין לקנוס אותו. אפשר לעבוד מול חברת הביטוח ולהוכיח שיש לך סט של נהגים למופת ולבקש הנחה בפרמיה".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עוד הוסיף כי "רוב המצלמות בשוק מצלמות לאורך כל הנסיעה ואת המידע פורקים מהן רק בדיעבד, כך שדי קשה לאתר בתוך החומר רגע של תאונה למשל. אצלנו נעשה ניתוח של הוידאו המצולם בזמן אמת, והמצלמות מדווחות החוצה רק אירועים משמעותיים, כמו תאונה או מצב של רגע לפני תאונה".

עד כה, במסגרת הפיילוטים שעורכת החברה מול כמה לקוחות, הדאטה מהמצלמות הוזרמו על רשתות של חלק ממפעילות הסלולר בהסתמך על האישור הכללי שקיבלה ממשרד התקשורת האמריקאי, והחל מנובמבר גם על רשתות של מפעילות נוספות, לאחר קבלת אישור נוסף, מפורט יותר, מארגון הגג של מפעילות הסלולר בארה"ב. הדבר התאפשר עקב היקף הפעילות הנמוך יחסי, קרי מספר מצומצם של מצלמות בהן נעשה שימוש בינתיים.

"לא מדובר באישורים הכרחיים עבור הפעילות", אומר לנו היום אביבי, "מוצרים קודמים מכרנו גם ללא האישורים האלה הרבה שנים, ובהצלחה. חלק מהמפעילים לא מסתפקים באישורים הכלליים של משרד התקשורת או ארגון הגג של המפעילות ודורשים מבדקים משל עצמם. מהצד השני נמצאים לקוחות של מיקרונט, כלומר מנהלי ציי רכב, שמעוניינות לפעול דווקא מול מפעיל מסוים מסיבות של חוזה או תעריפים. למשל, אם כל עובדי החברה מקבלים טלפון עם סים של T-Mobile, אז ירצו שעל תשתית הסלולר של החברה יעברו גם הנתונים מהמצלמות של מיקרונט כדי לקבל על זה מחיר טוב יותר".

מה ההפתעה הגדולה בדיווח? למה שמפעילת סלולר למעשה לא תרצה להקצות את התשתית שלה כדי להזרים עליה עוד נתונים? בשביל זה הרי הקימו אותה ומזה הם עושים כסף.
"אז מסתבר שזה לא עובד כמו שאני ואתה חושבים. זה לא שמרגע שאני מוכן לשלם על הקישוריות הם מיד ילכו עם זה. יש ניסיון לוודא שלא יהיו מכשירים לא איכותיים על הרשת שיפריעו לה".

איזה מבדקים הייתם צריכים לעבור?
"בעצם התקשורת מהמצלמה לתשתית עוברת דרך פרוטוקולים מורכבים, ומפעילת סלולר, כמו T-Mobile יכולה לרצות 'לחפור' בנושא מסוים שעוד לא נבדק על ידי משרד התקשורת או אותו ארגון-גג, או לחלופין אם הוא לא סומך על הבדיקה שלהם, לבדוק בעצמו נושא מסוים שנבדק על ידן".

הבדיקות האלה כוללות עלויות גם מצדכם?
"כן, קודם כל משום שמפעילות הסלולר גובות תשלום עבור הבדיקה ולפעמים דורשות ממך לשלוח את המוצר למעבדות חיצונית ולהשית את התשלום עליך. מעבר לזה ישנן עלויות השילוח של המצלמות, וכמובן ליצור צוות הנדסי בחברה שישפר את המוצר בהתאם לדרישות של המפעילה – הרי זה לא שעוברים את המבדק על הטסט הראשון. בכל אופן, תמיד אנחנו בודקים לפני כן אם בכלל יש כדאיות כלכלית עבורנו לקבל את האישור הזה ממפעילה מסוימת – כלומר כמה מלקוחות הקצה שלנו רוצים לפעול רק דרכה".

אז איזה סכום ימצאו המשקיעים בסעיף ההוצאות האלה בדוחות הבאים שתפרסמו?
"סכום שאינו מהותי ביחס למחזורי החברה".

מי אחראי על עניין אבטחת המידע ומוודא שאיש לא יוכל לפרוץ לרשת ולגשת לדאטה הזה? אתם שמייצרים את המידע ומשדרים אותו, או מפעילת הסלולר שעל התשתית שלה מועבר המידע?
"עלינו אין אחריות בהקשר הזה, אנחנו מעבירים מידע שקוף שנשמר אצל הלקוח שלנו, ואחריותו להגן על המידע שלו".

מצאתם שיש כדאיות כלכלית במבדקים מול T-Mobile, מי יהיו הבאות בתור? שתי מפעילות הענק שקודמות לה בארצות הברית?
"אני לא חושב ששתיהן, אולי אחת מהן, ושוב, תלוי בכדאיות. גם אם לא נקדם בדיקה מול מפעיל נוסף נראה שזה לא יפריע לפעילות הקיימת שכמו שאתה רואה היא צומחת. צבר ההזמנות לרבעון הראשון עולה ב-40% על כלל המכירות ב-2020".

ומתי אתם צפויים לספק את הצבר הזה?
"להערכתנו במחצית הראשונה של השנה".

וזה אומר שעכשיו תצטרכו למצוא לקוחות חדשים כדי ליצור צבר חדש.
"נכון, אנחנו עובדים על זה כל הזמן. באופן חד משמעי, ההסכם שלנו עם T-Mobile יפתח לנו את הדלת בהקשר הזה".

במסגרת הפיילוטים שעורכת החברה, מיקרונט קיבלה באוגוסט האחרון הזמנה של כמה מאות מצלמות  מאחד הלקוחות, הזמנה נוספת בספטמבר מיצרנית משאיות מובילה ל-100 יחידות של מוצר אחר של מיקרונט (טאבלט וקופסה שחורה), באוקטובר קיבלו הזמנה של 100 מצלמות מספק שירותי טלמטיקה – שבהמשך הזמין אלף מצלמות נוספות ולאחר מכן 5,000 מצלמות, ולפני חודש התקבלה הזמנה מספק טלמטיקה גדול אחר בארה"ב ל-2,000 מצלמות.

בסוף מרץ האחרון צבר ההזמנות הסתכם בכ-10.7 מיליון שקל. ההכנסות ב-2020 הסתכמו ב-6.7 מיליון שקל בעוד שעלות המכר עמדה על 8.7 מיליון שקל, ולבסוף ההפסד הסתכם בכ-12.6 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה בכ-15% וכיום מיקרונט נסחרת לפי שווי של 40.7 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בסך הכל מוצר פשוט ולא חדשני
    טכנולוג 25/04/2021 21:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בסך הכל מודם סלולרי שמשדר רת הסטרים של המצלמה ועוד טלמטריה קטנה שהוא קורא מהcanbus... יש המון מוצרים בשוק דומים כמו אלה שמנהלים את האוטובוסים והרכבות. הערך המוסף שאפשר להוסיף זה שכבת אבטחה שגם היא לא קיימת פה כלל...
    סגור
  • 1.
    עד כמה שזכור תשתיות ברשת מחוץ לערים בארה"ב היא על הפנים
    נועם 25/04/2021 15:29
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בהרבה מאוד מקומות , מחוץ לערים הגדולות, פשוט לא הייתה קליטה, וגם אם הייתה אז ברמה של 2G ללא אינטרנט. מאוד התפלאתי אז שאלו רמת התשתיות במעצמה כזאת. מקווה שהשתפרו אחרת תהיה קצת בעיית חיבור והעברת נתונים בהרבה מאוד איזורים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות