התעשייה האווירית תסב מטוסי בואינג בדרום קוריאה
חטיבת התעופה של התעשייה האווירית חתמה על מזכר הבנות להקמת אתר הסבות חדש למטוסי בואינג מסוג 777-ERSF Big Twin שיוסבו ממטוסי נוסעים למטוסי מטען, במשותף עם חברת שארפ (Sharp Technics) ונמל התעופה הבינלאומי אינ'צאון (Incheon) שבדרום-קוריאה, הממוקם בעיקר הסמוכה לסיאול.
במסגרת השת"פ, התעשייה האווירית מתכננת להסב משנת 2024 כ-6 מטוסי בואינג מסוג 777 בשנה כאשר לפי ההערכות מדובר בעסקה בכמה מאות מיליונים, כאשר עלות כל הסבת מטוס היא כ-25 מיליון דולר, כלומר כ-150 מיליון דולר לשנה.ץ. הקמת אתרי הסבות ברחבי העולם נדרשת כמענה לביקוש הצפוי למטוסי מטען רחבי-גוף ובעלי טווח טיסה ארוך. זאת כחלק מפיתוח הסבת מטוסי 777, שתהליך הרישיון שלהם צפוי להסתיים במהלך 2023 .מטוסי ה-777, המהווים את דור העתיד של מטוסי המטען, צפויים להצטרף למשפחת ההסבות של התעשייה האווירית, הכוללת כיום מטוסים שונים של חברת בואינג.
על רקע החתימה על מזכר ההבנות, אמר יוסי מלמד, סמנכ"ל ומנהל חטיבת תעופה בתעשייה האווירית: "חטיבת תעופה של התעשייה האווירית הינה חברה מובילה בתחום הסבות מטוסי מטען רחבי-גוף מתצורה של מטוסי נוסעים לתצורת מטען, ומפעילה קווי הסבות בישראל ובאתרים שונים בחו"ל. החתימה היום עם חברת Sharp ושדה התעופה הבינלאומי ב- Incheon מהווה המשך ישיר לשיתופי פעולה רבים בין התעשייה האווירית וחברות בדרום קוריאה, ומדגישה את האמון של החברה ביכולות הקוריאניות להקמת אתר הסבות במועד הנדרש, תוך הכשרת כוח האדם המתאים. בשנים האחרונות התעשייה האווירית העבירה את ייצור כנפי מטוס המנהלים המוביל שלה, המקטע המרכזי וחלקי זנב לחברות קוריאניות. אני מצפה להמשך ולהרחבת שיתופי הפעולה האסטרטגיים עם חברות קוריאניות ועם ממשלת דרום קוריאה".
קים קיונג-ווק (Kim Kyung-wook), נשיא איגוד שדה"ת אינ'צאון בדרום קוריאה אמר: "פתיחת הקו הראשון להסבות מטוסי הענק של בואינג מתצורת נוסעים למטען, בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת של התעשייה האווירית, יתרמו רבות לתעשייה המקומית ולצמיחת הכלכלה הלאומית והאזורית. תודות לתשתיות המתקדמות של נמל התעופה Incheon נוכל למשוך עוד ועוד חברות בתחום ה-MRO. אנו נמשיך לתרום ליצירת תחרותיות ביולם התעופה הקוריאני".
סון-סוק פאייק (Soon-Suk Paik), מנכ"ל ונשיא חברת שארפ אמר כי: "תהליך הסבת מטוס מתצורת נוסעים למטען דורש עלויות גבוהות, טכנולוגיה מתקדמת, רישיון מקומי וכוח אדם מיומן. כל אלה משקפים את המחסומים העומדים בפני מי שרוצה להיכנס לעולם ה-MRO. על אף העובדה ש-Sharp היא חברה פרטית, אנו נעשה כל מאמץ בכדי לתרום לפיתוח תעשיית התעופה הקוריאנית."
חטיבת תעופה של התעשייה האווירית היא אחד מבתי ההסבות הגדולים בעולם ומאחדת תחתיה את כלל פעילות המטוסים המאוישים, צבאית ואזרחית, בתעשייה האווירית; הסבות מטוסי נוסעים למטען, תחזוקה (MRO), מטוסי מנהלים, מכלולים ומבנים תעופתיים, השבחות כלי טיס ועוד. בין לקוחותיה נמנות חברות השילוח המובילות בעולם: אמזון, DHL, Fedex ועוד
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.שאפואריה 06/05/2021 15:28הגב לתגובה זו0 0ועכשיו כן יהיה תקנים למכונאים?סגור
-
1.בועז לוי תותח עלמוטי 04/05/2021 14:05הגב לתגובה זו0 0בועז לוי תותח עלסגור
-
ברורניר 04/05/2021 20:16הגב לתגובה זו1 0תוקע עובדים בקידומים.סגור