מניית פז מתרגשת מבעלי הבית החדשים - האם זה מוצדק?

לאומי פרטנרס גיבש קבוצת משקיעים שהציעו לחברת פז הקצאת מניות פרטית של כמיליארד שקל, תמורת אחזקה של כ-20%  בחברה; האם זה טוב לבעלי המניות?
 | 
telegram
(4)

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות של בנק לאומי גיבש קבוצת משקיעים שהציעו לחברת פז אנרגיה +0.93% פז אנרגיה 44,720 +0.93% פז אנרגיה בסיס:44,310 פתיחה:44,310 גבוה:44,890 נמוך:44,160 תמורה:2,025,041 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  הקצאת מניות פרטית של כמיליארד שקל, תמורת אחזקה של כ-20%. ההשקעה אם וכאשר תהיה צפויה להיות בפרמיה על מחיר השוק (פרמיה של עד 10%). קבוצת המשקיעים מורכבת בנוסף ללאומי מהיזם רוני יצחקי, האחים לבנת וקרן רש"י.

שווי השוק של פז עומד כל כ-3.4 מיליארד שקל, הכסף מהקצאת המניות שיוזרם לקופת החברה יגדיל את שווי החברה ואת יכולתיה באופן משמעותי, דבר שיסייע לחברה שחוותה מכה קשה בתקופת משבר הקורונה. כדי שהעסקה תצא לפועל היא צריכה לעבור את אישורה של האסיפה הכללית של בעלי המניות המוסדיים.

בינתיים השוק מזניק את מניית החברה ב-11%  בזכות העסקה הנרקמת ויש לזה מספר סיבות - פז נתפסת כחברה רדומה בלי בעל בית. זה לא ששלטון המנהלים לא טוב לחברות, יש לזה גם יתרונות. אבל ההערכה בשוק שבעל בית שמחפש השבחה יכול לעשות זאת מהר יותר וטוב יותר. מה גם שהזרמת כסף לחברה כאמור חשובה לעסק. ללאומי פרטנרס יש רקורד טוב בשוק והמשקיעים מערייכם שהם יציפו ערך בפז.  

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אבל כשההתלהבות תשקע, נקבל את פז המוכרת והמשעממת, עם הרבה ערכים חבויים, אבל גם אם הרבה סימני שאלה. זה לא סוד שבפז יש ערכים חבויים, אבל הערכים האלו ובמיוחד בתחום הנדל"ן יצופו בהדרגה. זה לא מחר בבוקר ולא בטוח שהמשקיעים האלו יכולים לזרז את התהליך. מעבר לכך, פז סובלת משתי עננות גדולות - בית הזיקוק באשדוד מקרטע ומוצע למכירה, אך בינתיים אין קופצים ועננה גדולה שמתפתחת - המעבר לרכבים חשמליים. תחנות דלק הן העבר. עמדות הטענה לרכבים חשמליים זה העתיד. אז ברור שמדובר בתהליך שייקח זמן, ועדיין - פז היא חברה של העבר, היא חייבת להשתנות ומהר. אחרת, לא רק שתחנות הדלק לא יהיו נחוצות אלא גם עסקי הקמעונאות - yellow שכן העסקים האלו נשענים על המיקומים של תחנות הדלק.  

מעבר לכך, המשקיעים החדשים ירכשו מניות וכנראה יקבלו אופציות לשיעור לא מבוטל מהחברה. מה זה בעצם אומר? זה אומר שבעלי המניות הקיימים יחלקו את האפסייד-את ההשבחה עם המשקיעים החדשים. הם יסכימו לעשות זאת, רק עם הם סבורים שהמשקיעים מביאים ערך יותר מאשר ההנהלה שבראשה עומד ניר שטרן. האמת - במקרה הזה - לא בטוח. 

ברבעון האחרון של השנה שעברה החברה דיווחה על ירידה של 40% במכירות, שהסתכמו ב-1.8 מיליארד, לעומת 3 מיליארד ברבעון המקביל. מכירות YELLOW עלו ברבעון, והסתכמו ב-250 מיליון שקל לעומת 224 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בסך מכירות הקבוצה נובע בעיקר בשל ירידת מחירי מוצרי הנפט בין תקופות הדוח וירידה בכמויות המכירה שניהם כתוצאה ממשבר הקורונה.

בהתייחס לתוצאות שנת 2020 ציין אז ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת פז:" שנת הקורונה הייתה מאתגרת במיוחד לקבוצת פז. עם חזרת המשק לפעילות מלאה אנו רואים סימנים להתאוששות בכלל מגזרי הפעילות ובכלל זה בענף הדלקים בתחנות . לצד משבר הקורונה המתמשך שהשפיע על כל מגזרי פעילות החברה ובאופן עמוק על פעילות משק הדלק, על מרווחי הזיקוק ועל כמעט עצירת מוחלטת של פעילות התעופה, ביצענו תהליכי מיקוד והתייעלות כדי למתן את הפגיעה במגזרי הפעילות בקבוצה".

תגובות לכתבה(4):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חברה בניהול כושל תמידי ,חסרת ערך למשקיעים קטנים (ל"ת)
    אסלאן 25/05/2021 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פרמיה 10 אחוזים מעל מחיר מניה
    אאא 10/05/2021 09:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מעט מדי
    סגור
  • 2.
    האם מכירת המניות והאופציות פירושה דילול? ומדוע זה לא...
    זמבלה 09/05/2021 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...ומדוע זה לא נאמר בפירוש בכתבה?
    סגור
  • 1.
    כל מכונית חדשה זה חוזה ל 20 שנה
    dw 09/05/2021 13:37
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מציע לא לבלבל בין סיפורי הרכב החשמלי לבין המציאות, לפיה הרכב החשמלי הוא אחוז מהמכירות ו 99% כיום קונים רכב מנועי רגיל (כולל היברידי). כל מכונית חדשה זה חוזה ל 20 שנה! מכוניות מודל 2001 עדיין נוסעות. לא ככ משנה מי יכנס לתחנת הדלק - זה שקנה מהיבואן או יד 5. ערך קופסת הפח אמנם ירד אך המכונית תמשיך לקנות בנזין ל... 20 שנה! הלוואי ויותר אנשים יעברו לתחצ אבל בכל פעם שאני מציע את זה לאנשים הם מסבירים לי מדוע הם לא יכולים ושהם חייבים להתנייד ברכב הפרטי. לא מאמינים? הציעו זאת לחבריכם. אנשים פשוט מכורים לרכב הפרטי ומתעקשים לשלם לי כסף כמשקיע בזן ופז נפט, וזה למרות שאני מתחנן שיתניידו גם באוטובוס.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות