דוחות חלשים לפריגו: ירידה במחלות החורף שחקו את ההכנסות והרווחיות
חברת התרופות {פריגו} מדווחת על תוצאות פושרות לרבעון הראשון עם שחיקה של 6.8% בהכנסות. השורה התחתונה קשה יותר - צניחה של 95% ברווח הנקי. מניית החברה ירדה כ-4% מתחילת שנה ונסחרת בסמוך לשפל של שיא משבר הקורונה בחודש מרץ 2020. המניה עברה כעת לירידה של 2%
הכנסות פריגו ברבעון הראשון הסתכמו בכ-1.01 מיליארד דולר, שחיקה של כ-6.8% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד שעמדו על 1.08 מיליארד דולר. עיקר הירידה מיוחסת לקיטון במחלות החורף השונות השנה וכן רכישות יתר שבוצעו שנה שעברה בעקבות משבר הקורונה. ההכנסות האורגניות נשחקו ב-10.9%.
מכירות בסגמנט הטיפול עצמי ברבעון הראשון הסתכמו ב-641 מיליון דולר והיו נמוכות ב-8.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם צמיחה אורגנית שלילית של 11.8%; מכירות בסגמנט הבריאות הסתכמו ב-370 מיליון דולר והיו נמוכות ב-3.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, עם צמיחה אורגנית שלילית של 9.1%.
בשורה התחתונה דיווחה פריגו על רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 3 מיליון דולר או 2 סנט למניה, ירידה של 95% בהשוואה ל58 מיליון דולר או 42 סנט למניה ברבעון המקביל. החברה פספסה את תחזיות האנליסטים גם בשורה התחתונה שציפו לרווח של 57 סנט למניה.
מורי קסלר, מנכ"ל פריגו: "לפני שנתיים התחלנו את המסע שלנו להפוך את פריגו מחברה שעוסקת בבריאות לחברה לנתב את הפעילות למגזר טיפול עצמי בצרכנים ועם הפעולות שננקטו בכך ברבעון, השינוי הזה כמעט הושלם. ב-1 במרץ 2021 הכרזנו על הניתוק של עסק ה-Rx הגנרי שלנו, העסקה העשירית שלנו בשנתיים האחרונות, מה שהשלים סידור מחדש של הפורטפליו העסקי. ביצענו את ההשקעות הדרושות בתשתיות, בהכשרות עובדים וכתוצאה מכך החזרנו את פריגו לצמיחה, והכל תוך כדי עמידה בסערה של מגיפה עולמית מחרידה. מהמקום שבו אני יושב, פריגו נולד מחדש.
קסלר ציין עוד כי "הירידות המדווחות ברבעון הראשון מציינות את הפער בין הרכישות הגדולות על ידי הצרכנים ברבעון המקביל אשתקד ועונת חורף חלשה היסטורית השנה, שניהם היו תוצאה של השפעות נגיף הקורונה. העסק שלנו נותר חזק, גם בסביבה הפכפכה הזו. בנוסף, הרבעון הראשון של פריגו תוצאות הביצועים היו תואמות את הציפיות שלנו.
"במבט קדימה להמשך השנה, אנחנו מצפים לראות את העלייה האחרונה בתנועת הלקוחות בחנויות הקמעונאיות, יותר אנשים נוסעים שוב, וכן ילדים שחוזרים לבית הספר בסתיו. יתר על כן, על פי מקורות מובילים, 2021-2022 צפויה עונת חורף נורמלית יותר. זה, בשילוב עם יסודות עסקיים חזקים, השקת מוצרים חדשים, יעילות עסקית ומסחר אלקטרוני, אלו מספקים לנו ביטחון ביכולת שלנו לספק מחצית שנייה חזקה"
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.המנכ"ל נשמע כמו: "איזה באסה, לא חלו מספק אנשים בשפעת" (ל"ת)יריב 11/05/2021 15:25הגב לתגובה זו0 0סגור