"התחזית שלנו מניחה גידול במכירות של 15% ב-2021 על פני 2020"

צביקה ויליגר יו"ר ויליפוד אופטימי; ובינתיים ברבעון הראשון - ירידה בהכנסות שמיוחסת להצטיידות יתר אשתקד עם פרוץ הקורונה. בנטרול הרכישות המוגברות, מדובר ברבעון שיא; הרווח התפעולי ירד ב-21% ל-15 מ' ש'
 | 
telegram
(1)

יבואנית ומשווקת מוצרי המזון וילי פוד אינטרנ +0.11% וילי פוד אי 4,377 +0.11% וילי פוד אינטרנ בסיס:4,372 פתיחה:4,372 גבוה:4,451 נמוך:4,371 תמורה:23,462 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על רווח תפעולי של 15 מיליון שקל ברבעון הראשון על הכנסות של 116.7 מיליון שקל, ירידה של 20.9% ו-9.6%, בהתאמה, מנתוני הרבעון המקביל שהושפע לפי החברה מהצטיידות יתר מצד הלקוחות עם פרוץ משבר הקורונה.

להוציא את התקופה המקבילה מדובר ברמת המכירות הגבוה ביותר עליה דיווחה ויליפוד, אומרים בחברה, אך יש לזכור כי השמיים טרם נפתחו באופן מלא על כן יותר ישראלים שוהים בארץ - וגם קונים את המוצרים שמשווקת ויליפוד. מנגד יאמר כי בשוק המוסדי, בעיקר בתי מלון, שגם הם לקוח של החברה, טרם שבו לרמות הפעילות של לפני הקורונה.

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הראשון בכ-36.2 מיליון שקל לעומת כ-45.5 מיליון ברבעון מקביל ושיעור הרווח הגולמי ירד ל-31% בהשוואה לכ32% קודם לכן, עקב גידול בהוצאות אחסנה חיצונית והוצאות אחזקה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרווח לפני מס קפץ בכ-1,567% ל-26.6 מיליון שקל לעומת 1.6 מיליון שקל אשתקד, כשמתוך העלייה 11.5 מיליון שקל הגיעו מרווחי הון הודות לעליות בשוקי ההון (בתקופה המקבילה רשמה הפסדי הון של 17.4 מיליון שקל). כך גם הרווח עלה לכ-20.5 מיליון שקל לעומת 1.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.


"התחזית שלנו מניחה גידול במכירות של 15% ב-2021 על פני 2020, בינתיים אנחנו עומדים בכך והמכירות ברבעון הנוכחי גבוהות המהתחזית", אומר יו"ר החברה, צביקה ויליגר בשיחה עם ביזפורטל. "אנחנו  לפני חג השבועות והמכירות גבוהות ב-25% מלפני שנה, למרות שעכשיו יש תקלה עם המצב הבטחוני שאני מקווה שיפתר ביומיים הקרובים. אני צופה שנחצה מכירות של חצי מיליארד שקל השנה.

"על אף שבקורונה מכרנו יותר בקרב הלקוחות הפרטיים זה קוזז עם ירידה במכירות לשוק הפרטי כך שבסוף הכל התאזן. עשו הרבה רעש אבל לא היה פה משהו מיוחד. רשתות השיווק מכרו בשנה שעברה הרבה יותר ואני מאמין שהשנה הן ימכרו פחות השנה, כי המכירות יתפזרו לשוק המוסדי, ושם רשתות השיווק לא נמצאות".

עוד הוסיף ויליגר "אנחנו צומחים מאד ומכניסים המון מוצרים חדשים בעיקר בשוק החלב: משקאות יוגורט, ליין חדש של קינוחים, 10 מוצרים חדשים בעולם הגבינות. יורו מחלבות אירופה הוא מותג חדש שיש לנו ויצאנו איתו בקמפיין נרחב בטלוויזיה.

"נוסף כל כך קיבלנו שטחי מדף הרבה יותר גדולים משנה שעברה כי הרשתות רואות שאנחנו מוכרים מוצרים שלנו הרבה יותר טוב ובסוף הן מגיעים לקופה. התחלנו לייבא גם תחליפי חלב מבוססי סויה, אורז ושיבולת שועל. אני עוד ןלא יודע לומר איזה נתח הקטגוריה הזאת תתפוס, כשהתחילו לשווק מוצרים אורגניים חשבו שהנתח שלהן יהיה גדול יותר ובסוף זה הפך לנישה. החכמה היא להוזיל את המוצרים האלה - אנחנו עובדים על זה ומקווים למכור אותם בסופו של דבר במחיר של מוצרי חלב רגילים. כמו כן אנחנו משווקים מוצרים ללא גלוטן ונשווק תחליפי בשר".

ויליגר מסמן מנועי צמיחה נוספים בדמות הארוחות המוכנות, "השבוע השקנו שני מוצרים, אחד מהם הוא פסטה עם רטבים לחימום תוך 12 דקות במיקרו", הוא מספר. "בעקבות הקורונה אנחנו עדים לשינויים בהרגלי הצריכה, אנשים מחפשים מוצרים קלים יותר להכנה. הרעיון הוא להביא לשוק מוצר ברמה הגבוהה ביותר, לא משהו נכון אלא כזה שהלקוח ירגיש שהוא הכין אותו בעצמו, עם המרכיבים הכי איכותיים וערכים תזונתיים טובים".

היו לכם תכניות להכנס לשוק הלחם - מה קורה עם זה?
"זה דבר שהתחלנו לבחון אותו, אבל גילינו שהוא מוצר בעייתי. הוא גם מסובסד בארץ וגם קשה לתחרות עם אתגרים כמו משך החיים שלו על המדף. יכול להיות שנייבא לחמים ברמה יותר גבוהה".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דוחות בושה
    משקיע 12/05/2021 19:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מקצועיים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות