אבגול: ההכנסות עלו ב-6%; נפילה של 50% ב-EBITDA ל-8.2 מ' דולר

היציאה מהקורונה ממשיכה לפגוע בתוצאות של אבגול. בעקבות הביקוש למסיכות קורונה החברה נהנתה מזינוק של 200% ברווח בשנה שעברה, אבל עכשיו הוא צנח בחזרה והתאפס; החברה מעבירה את הייצור להודו כדי להוזיל עלויות

 | 
telegram
(1)

חברת  אבגול -0.39% אבגול 127.6 -0.39% אבגול בסיס:128.1 פתיחה:128.1 גבוה:128.4 נמוך:127.4 תמורה:100,598 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  המפתחת מוצרי היגיינה ומוצרים רפואיים מדווחת על תוצאות שממשיכות להיחלש - וזאת בעקבות היציאה ממגיפת הקורונה. החברה נהנתה בשנה שעברה מזינוק של 200% ברווח הנקי, שנרשמו בעיקר בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה בעקבות המגיפה. ביטול הצורך לחבוש מסיכות בשטחים פתוחים הוביל לירידה בביקוש שממשיך לפגוע, כצפוי, ברווחי החברה. 

החברה מדווחת כי ההכנסות ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו בכ-96 מיליון דולר, בהשוואה לכ-90.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020. הגידול בהכנסות עומד על כ-5.9%, ונובע על פי החברה מתיקון מחירי המכירה הממוצעים בתקופה זו, עקב העלייה במדדי מחירי חומרי הגלם.

מנגד, החברה מדווחת כי הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם בכ-10.4 מיליון דולר, המהווה כ-10.9% מסך ההכנסות, בהשוואה לרווח גולמי של 17.9 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020, אשר היווה כ-19.8% מסך ההכנסות בתקופה זו. החברה מסבירה כי הרווח הגולמי ברבעון הושפע מהעלייה החדה במחירי חומרי הגלם. המשמעות היא שהעלייה במחירי חומרי הגלם פגעה בחברה יותר ממה שהיא הצליחה לגלגל הלאה לצרכנים (ראו Underlying EBITDA בהמשך). אבל צריך גם לזכור שהחברה נהנתה בשנה שעברה מ"הכנסות מבדים עבור מוצרים רפואיים עם רווחיות גבוהה" - כלומר מסיכות קורונה, ולכן, כפי שהערכנו, עם היציאה מהקורונה התוצאות שלה נפגעות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2021 נאמד בכ-8.2 מיליון דולר, לעומת 16.3% נפילה של 50% לעומת ה-EBITDA ברבעון הראשון של 2020. עם זאת, ה-Underlying EBITDA (בנטרול השינויים בחומרי הגלם) של אבגול ברבעון הראשון של 2021 הסתכם בכ-20 מיליון דולר, 6 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. על פי החברה, הרבעון הראשון של שנת 2021 היה מאתגר ביותר מבחינת היצע ומחיר הפוליפרופילן העולמי. במהלך הרבעון עלו מחירי חומרי הגלם באופן משמעותי, בעיקר בארצות הברית, עקב הדרישה המתמשכת למוצרים הקשורים להתמודדות עם מגיפת הקורונה ועקב התאוששות הייצור בארצות הברית וחזרתו לפעילות שגרתית. בנוסף לכך, בפברואר 2021, פגעה סופת הקרח Uri בחוף המפרץ של ארצות הברית אשר גרמה להשבתות של כ-80% ממפעלי ייצור חומרי הגלם, ולעיכובים בהובלה ואספקת סחורות לספקי חומרי גלם באזור זה, אשר הביאו לעלייה נוספת במחירי חומרי הגלם., אך למרות זאת, קווי הייצור המשיכו לפעול והחברה סיפקה את המוצרים בזמן.

הרווח הנקי ברבעון הראשון של 2021 הסתכם ב-0.2 מיליון דולר, בהשוואה לרווח נקי של 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

ומה הלאה?
אם קצב ההכנסות הרבעוני יתורגם גם לקצב הכנסות שנתי, החברה תצליח לסיים את השנה עם הכנסות של כ-384 מיליון דולר, בדומה לשנה שעברה ונמוך ב-7.5% מ-414 מיליון דולר שרשמה בשנת 2019.

בנוסף החברה מתכוונת לסיים את העברת קו הייצור מישראל להודו, עד סוף שנת 2021, לדבריה: "במטרה לתמוך בשוק הבדים שלנו אשר צומח במהירות. במקביל, אנו מתקדמים בהתאם לתוכניות עם ההשקעה בקו ייצור חדש ומתקדם ברוסיה. רוסיה הינו שוק צומח בו כבר יש לנו טביעת רגל חזקה. עם הטכנולוגיה החדשה לצד הדומיננטיות שלנו בשוק הרוסי, אנו מצפים להמשיך ולהוביל את השוק במדינות חבר העמים, עם המוצרים החדשים והמפותחים ביותר". הסיפור בעיקר משבר הקורונה שנכון לעכשיו משתולל בצורה חזקה בהודו. אם כן, מדוע לייצר דווקא שם? פשוט - כח האדם בהודו זול יותר מאשר בישראל וכאשר מדובר על לואו טק החברה צריכה (בצדק) למצוא דרך להוזיל עלויות. לדברי החברה לא מדובר בעזיבה של ישראל (שכן יש לה מפעל בדימונה) אלא פשוט כי הלקוח נמצא בהודו ואין טעם להעביר סחורה מצד לצד של העולם.

במקביל לפרסום הדוחות ​​מנכ"ל החברה, שחר רחים, יתפטר מתפקידו אך ימשיך לכהן כדירקטור בחברה ויתמנה למנכ"ל חטיבת ההיגיינה של אינדורמה, בעלת השליטה באבגול. - כלומר עבורו מדובר בקידום. יחליף אותו בתפקיד המנכ"ל טומי ביורנמן, סמנכ"ל השיווק והמכירות הגלובאלי של  החברה בשנתיים האחרונות.

מנכ"ל החברה, שחר רחים: "במהלך הרבעון הראשון הצליחה אבגול להציג ביצועים מצוינים בכל אתריה, הודות לייצור בתפוקה מלאה בכל המפעלים, ביעילות ובאיכות מקסימלית. אבגול עובדת ללא לאות כדי להבטיח אספקה שוטפת ללקוחותיה, וזאת תוך כדי שמירה על בריאות ובטיחות עובדיה. במהלך הרבעון, המשיכה אבגול במאמציה לעמוד ביעדי אסטרטגית החדשנות שלה – להוביל את שוק הבדים הלא ארוגים לעבר פתרונות  ייחודיים בתחום הקיימות. במהלך הרבעון חתמה אבגול על הסכם שיתוף פעולה בלעדי עם פולימטריה והסכם שיתוף פעולה למטרות פיתוח עם אלגה-לייף".

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קניתי ומכרתי
    מריה 13/05/2021 09:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצערי הפסדתי
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות