אחרי השנה החלומית: ירידה של 8% בהכנסות על בד - 371 מיליון שקל
למרות הירידה בהכנסות, החברה שנהנתה אשתקד מעליות בהקיפי המכירות בעקבות הקורונה, מדווחת על רווח נקי של 32 מיליון שקל; השורה התחתונה, הושפעה משיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
חברת על בד +0.45% על בד 2,007 +0.45% בסיס:1,998 פתיחה:1,998 גבוה:2,016 נמוך:1,965 תמורה:209,397 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: העוסקת בייצור ושיווק מטליות לחות, ובדים לא ארוגים, מסכמת רבעון ראשון, עם ירידה קלה של כ-8% בהכנסות שעמדו על 371 מיליון שקל, לצד עלייה של 47% ברווח נקי שהגיע לכ-32 מיליון שקל. בשנה האחרונה זינקה מניית החברה בכ-148% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-770 מיליון שקל.
לקריאה נוספת
> על בד: "אופטימל קר שרכשנו היא למעשה חברה שאין לה תחרות"
> "הסינרגיה היחידה שלנו בארץ תהיה במיזוג עם ספאנטק - זה לא על הפרק"
ההכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-371.3 מיליון שקל, קיטון של כ-8%, בהשוואה להכנסות של כ-404.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה בהכנסות מיוחסת לכך שברבעון הראשון המקביל 2020, נרשם גידול משמעותי בביקושים למגבוני חיטוי על רקע תחילת מגפת הקורונה בשנה שעברה. ביקושים אלו, התמתנו ברבעון הראשון של 2021. בתוך כך, הירידה בהכנסות בתחום ההיגיינה הנשית, מקורה בין היתר כתוצאה מעיכוב במשלוחים כתוצאה מבעיות בנמלים ומאבדן ימי עבודה כתוצאה מבידודי עובדים בשל הקורונה.
בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח נקי של כ-32.4 מיליון שקל, גידול של 47.3% לעומת רווח נקי של 22 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד.
שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
הרווח הגולמי, הסתכם ב-97.6 מיליון שקל (26% מההכנסות), גידול של 5.5% לעומת רווח גולמי של 92.5 מיליון שקל (23% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הגולמי וברווחיות הגולמית, מיוחס בעיקר לתמהיל המכירות ומהתייעלות תפעולית.
הרווח התפעולי (לאחר הוצאות אחרות) עמד על כ-43.6 מיליון שקל (12% מההכנסות) גידול של 22.8% לעומת רווח תפעולי של 35.5 מיליון שקל (9% מההכנסות), ברבעון המקביל בשנת 2020.
ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכם בכ-62.8 מיליון שקל (כ-17% מההכנסות), גידול של 15.2% לעומת כ-54.5 מיליון שקל (כ-13% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
דן מסיקה מנכ"ל החברה: "על בד נהנית מביקוש גבוה למוצריה וזו הסיבה שאנו מבצעים השקעות כדי לחזק עוד יותר את מעמדנו העסקי והתחרותי ולהבטיח את צמיחת החברה. בד בבד, נקטנו במספר מהלכים שהובילו ליעילות ייצור גבוהה יותר במפעלי החברה ולמינוף יכולות האינטגרציה האנכית שלנו, באופן שמסייע לנו, גם לנוכח עלייה במחירי חומרי הגלם ובמחירי הלוגיסטיקה הימית, להציג המשך שיפור ניכר ברווחיות החברה והגעה לשיא ברווח הנקי.
"על בד פועלת להקדים את מתחרותיה גם בהובלת טרנד הקיימות. זו הסיבה שנכנסו להשקעה בהקמת הקו החדיש בדימונה שיאפשר ייצור נייר שטיף ופריק וכן ייצור בדים ללא סיבי פלסטיק בעתיד. מעבר להשקעות שביצענו בקווים חדשים ובייעול הייצור בקווים הקיימים, הודענו כי החברה שמה לה ליעד להתרחב גם באמצעות ביצוע רכישות והגדלת נפח הפעילות בתחומי הליבה. הרכישה שביצענו בספרד, עליה דיווחנו בשבוע שעבר, תאפשר לנו לחזק את מערך מכירות המגבונים במערב אירופה תוך השגת סינרגיות עסקיות ותפעוליות והרחבת סל הלקוחות".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.כחול לבןנסים 29/05/2021 12:52הגב לתגובה זו0 0מרומם הנפש. גאווה על תוצרת כחול לבן. כל הכבודסגור