"הוכחנו שאנחנו חברת צמיחה לכן זה נכון שהשוק נותן לנו מכפיל צמיחה"
"הוכחנו שאנחנו חברת צמיחה ולכן זה נכון שהשוק נותן לנו מכפיל צמיחה" (מכפיל הרווח עומד על 42.5. נ.א) כך אומר מנכ"ל אלקטרה איתמר דויטשר בראיון לביזפורטל לאחר הדוחות הכספיים. בהן קבוצת אלקטרה +1.12% אלקטרה 181,200 +1.12% בסיס:179,200 פתיחה:179,200 גבוה:183,000 נמוך:177,850 תמורה:3,785,958 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שבשליטת אלקו +0.4% אלקו 12,490 +0.4% בסיס:12,440 פתיחה:12,440 גבוה:12,530 נמוך:12,210 תמורה:2,437,731 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (48.55%) דיווחה על גידול של 6.7% בהכנסות לכ-2 מיליארד שקל, ה-EBITDA עלה ב-14.3% ל-145.6 מיליון שקל וכן על זינוק של כ-24% ברווח הנקי ל-50.2 מיליון שקל. צבר העבודות הסתכם בכ-18.4 מיליארד שקל, גם כאן מדובר בעליה של 9%.
ב-12 החודשים האחרונים עלתה מניית אלקטרה ב-16%, כיסתה את הנפילות של הקורונה והיא נסחרת לפי שווי שוק של 7.13 מיליארד שקל. בעשור האחרון צמחה מניית החברה ביותר מ-600% והיא נסחרת בשיא של כל הזמנים.
לדברי דויטשר "אלקטרה צמחה מאוד ב-15 השנים האחרונות בשני וקטורים - צמיחה אורגנית וצמיחה דרך רכישות. צבר ההזמנות שלנו עומד על 18.4 מיליארד דולר, עוד לפני רכישות התחבורה הציבורית וימשיך לגדול בעוד כ-3.5 מיליארד שקל, בזכות הפרויקטים שלנו לביצוע בשנים הקרובות". הצלחה של חברה לא נמדדת בזמן קצר, והצבר מבטיח לנו תכנון של שנתיים קדימה בהיקפים הללו וגם נותן ביטחון שאנחנו מוכנים לכמעט כל אתגר".
"תוצאות הרבעון הזה מצביעות על כך שהאסטרטגיה של אלקטרה להיפתח להרבה הרבה תחומים ולנצל הזדמנויות גם בשנת קורונה כשיש פרויקטים שיורדים - מוכיחה את עצמה. לצד הירידות שהיו לחצנו על הגז איפה שאפשר, כך בתשתיות וכך גם מעבדות קורונה שבאו לידי ביטוי בדוחות. ואנחנו ממשיכים להתפתח בפולין ובגרמניה כך שבסך הכל המצב שלנו מצוין".
מהי אסטרטגיית הצמיחה שלכם?
"ב-15 השנים האחרונות אנחנו מכווננים את החברה ל"מחזור החיים" - יוזמים, מקימים ומתפעלים כל ענף הבנייה - נדל"ן, תשתיות, פרויקטים לאומיים. יש לנו כיום בעצם ארבעה מגזרי פעילות: שניים הם בעיקרן יזמיים - נדל"ן למגורים בהיקף שהולך וגדל, כולל עיר הבה"דים (העברת בסיסי צה"ל לנגב. נ.א) ופרויקטים של הולכת מים, וגז, פרויקטים ציבוריים של הממשלה וגם פרויקטים במגזר הפרטי כמו באוניברסיטת בר אילן. לצד זאת, יש לנו פעילות בישראל ובחו"ל, בפולין, בגרמניה ובארה"ב. ואנחנו ממשיכים לפעול גם במגזר של הפעלה, שירות ואחזקה (כולל חברות שעוסקות בניהול אלקטרו מכאני כמו מעליות, גנרטורים וכו', וגם שמירה וניקיון). הכניסה לתחבורה הציבורית משלימה לנו את הענף האחרון שלא היה לנו בעולם התשתיות.
"אנחנו בונים בהיקף של 13 וחצי מיליון מטרים. יש לנו החל מחוזים קטנים ועד חוזים עם רפאל ובנק הפועלים למשל. כאמור, בעולם התשתיות אנחנו מתפעלים מתקני תשתית, מים, חשמל, גז ועוד.
"הדבר המעניין היה שדווקא בתחום התחבורה, למרות שאנחנו קבלנים גדולים – בונים כבישים, רכבות, מנהרות ועוד, דווקא פה לא היינו ולכן הרכישות של אפיקים ואגד תעבורה מביאות אותנו גם להיות בתחום הזה
"בשורה התחתונה - האסטרטגיה היא שעכשיו אנחנו בונים כביש, אחר כך המדינה מאפשרת לנו להיכנס להפעלת זכיינות ל10 שנים, ותפעול נכון ויעיל תוך עמידה בקריטריונים של המדינה - נוכל ליצור הכנסות ארוכות טווח - כאמור אסטרטגית מעגל החיים".
לאיזו רמת רווחיות אתם שואפים להגיע בתחבורה הציבורית?
"הרווחית של תחבורה ציבורית היא קצת יותר טובה מהפעלה של שירות ואחזקה. אנחנו צופים רווחיות שתעלה את הממוצע של הרווחיות שלנו. כלומר, הרווחיות צריכה להיות סביב רווח נטו של 5% אחרי מס".
מה אתם עוד מתכננים בתחום?
"אנחנו רוצים לקחת את תחום התחבורה לדברים נוספים. אנחנו נמצאים במכרזים של רכבות עם השותפים, בקו הירוק בת"א. בירושלים ועוד. תחום התחבורה אצלנו ימשיך להתפתח"
האם אתם מתכננים פיצולים?
"לאלקטרה יש עשרות חברות בנות שמאוחדות בארבעת המגזרים שלנו , אבל אלקטרה היא חברה אחת, כאשר החברות לעיתים משיקות ויש פעילויות שמערבבות מספר חברות. יש לנו מטה מרכזי ונמשיך לעבוד כך. אני לא רואה חולשה בפעילות מסויימת ולכן לא צופה פיצולים"
מה לגבי רכישות נוספות?
"המדיניות שלנו היא או לקנות חברה שמביאה אותנו לגאוגרפיה שבה אנחנו לא נמצאים, כמו למשל שלוש החברות שקנינו בניו יורק, או לתחום חדש, כפי שבא לידי ביטוי ברכישות של אפיקים ואגד תעבורה. כאשר הכל תחת האסטרטגיה של ליזום הקמה ותפעול פרויקטים ותשתיות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה